Τρίτη 1 Αυγούστου 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Το έργο παραδίδεται, τα διόδια ξεκινούν

Η ολοκλήρωση με την παράδοση και των τελευταίων 14 χλμ. της Ιονίας Οδού στην κυκλοφορία, την ερχόμενη Πέμπτη, έρχεται ταυτόχρονα με την έναρξη λειτουργίας του μετωπικού σταθμού διοδίων της Κλόκοβας, όπως και των πλευρικών σταθμών στον ανισόπεδο κόμβο Μεσολογγίου, με κόστος για τους οδηγούς ΙΧ 2,95 και 1,25 ευρώ αντίστοιχα. Την ανακοίνωση έκανε χτες η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου, λίγες μόλις μέρες μετά τα εγκαίνια που είχε πραγματοποιήσει ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, ανακηρύσσοντας ως πραγματικούς ιδιοκτήτες των νέων αυτοκινητοδρόμων τους... πολίτες.

Προσωρινά, οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που θα πληρώνουν οι οδηγοί για τη διαδρομή από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα θα είναι αυτοί στην Κλόκοβα, που τίθενται σε λειτουργία από σήμερα το βράδυ, και στο Αγγελόκαστρο, όπου λειτουργούν ήδη από τον περασμένο Απρίλη. Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους δύο επιπλέον μετωπικοί σταθμοί, του Τερόβου και του Μενιδίου, αυξάνοντας έτσι το συνολικό κόστος της διαδρομής από το Αντίρριο στα Ιωάννινα για ΙΧ στα 12,45 ευρώ, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει και η λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων Γαβρολίμνης, Αρτας και Γοργόμυλου, με τα οποία ολοκληρώνεται το σύστημα χρέωσης της Ιονίας Οδού.

Πιο αναλυτικά, οι τιμές των διοδίων στα μετωπικά διόδια της Κλόκοβας διαμορφώνονται για δίκυκλα - τρίκυκλα σε 2,05 ευρώ, για ελαφρά οχήματα 2,95 ευρώ, για φορτηγά ως 4 άξονες 7,45 ευρώ και για μεγαλύτερα οχήματα 10,40 ευρώ. Αντίστοιχα, στα πλευρικά διόδια Μεσολογγίου οι τιμές διαμορφώνονται ανά κατηγορία σε 0,85 ευρώ, 1,25 ευρώ, 3,10 ευρώ, 4,40 ευρώ. Συνολικά το κόστος του ταξιδιού από Αθήνα - Ιωάννινα, μαζί με την χρήση της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου που είναι 13,30 ευρώ για οδηγούς ΙΧ, θα κοστίζει 37,25 ευρώ.

Την ίδια η στιγμή, η κυβέρνηση επιρρίπτει την ευθύνη για το υψηλό κόστος των διοδίων στους νέους αυτοκινητόδρομους στις προηγούμενες κυβερνήσεις και στις αρχικές συμβάσεις του 2006 - 2007, όπως και στην αναθεώρησή τους το 2013. Φυσικά, αποσιωπά το γεγονός ότι είναι αυτή που εκτέλεσε με «θρησκευτική ευλάβεια» τα «συμφωνηθέντα» με τους επιχειρηματικούς ομίλους, τους εξασφάλισε εξτρά χρηματοδότηση περί τα 400 εκατ. ευρώ, τουλάχιστον για την επανέναρξη των εργασιών, ενώ στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού την φορτώνει εκ των προτέρων με διόδια σε όλο της το μήκος, για να την καταστήσει πιο «ελκυστική» στους υποψήφιους επενδυτές...

Παράλληλα, συνεχίζει την προπαγανδιστική σπέκουλα αναφορικά με την καθιέρωση του αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων από το 2018, που σύμφωνα με το κυβερνητικό αφήγημα θα κρατήσει, δήθεν, χαμηλά τις τιμές των διοδίων. Στην πραγματικότητα, οι όμιλοι που θα εκμεταλλεύονται για την επόμενη 30ετία τους αυτοκινητόδρομους έχουν εξασφαλισμένα ετήσια έσοδα βάσει των συμβάσεων και οι όποιες αλλαγές επέλθουν με το σύστημα της ηλεκτρικής χρέωσης το μόνο που θα κάνουν είναι η ανακατανομή του κόστους μεταξύ των χρηστών των δρόμων. Επιπλέον, όπως ανέφερε σε προχτεσινή του συνέντευξη ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξάνεται ο χρόνος παραχώρησης της εκμετάλλευσης του οδικού δικτύου, όταν μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος, επομένως και τα έσοδα των εταιρειών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ