Τετάρτη 8 Νοέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Κινητικότητα» στις διαπραγματεύσεις για κυβέρνηση

ΒΕΡΟΛΙΝΟ.--

Την επιδίωξη της Χριστιανικής Ενωσης (CDU/CSU) να βρεθούν σημεία συνεννόησης έως τις 16 Νοέμβρη με τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις που διαπραγματεύονται για το σχηματισμό κυβέρνησης - Φιλελεύθεροι (FDP) και Πράσινοι - εξέφρασε προχτές το βράδυ η καγκελάριος, Αγκελα Μέρκελ, πριν τη συνάντηση των επικεφαλής των τεσσάρων κομμάτων.

«Θέλουμε να ξεκαθαρίσουν τα σημεία των διαφωνιών μας έως το τέλος αυτής της βδομάδας ή στις αρχές της επόμενης. Και τότε να προχωρήσουμε στον τελικό γύρο διαπραγματεύσεων, ώστε την Πέμπτη, 16 Νοέμβρη, να είμαστε έτοιμοι με όλα τα θέματα. Εξακολουθεί να υπάρχει πολύ δουλειά», δήλωσε η Μέρκελ με ανάρτησή της σε σελίδα «κοινωνικής δικτύωσης». Μετά την ολοκλήρωση του αρχικού σταδίου διαπραγμάτευσης χτες, τα κόμματα θα εξετάσουν ξανά όλες τις θεματικές ενότητες, εξήγησε η ίδια. Χτες επρόκειτο να συζητηθούν σε μικρούς «γύρους» τα θέματα Ευρώπη, Εξωτερική Πολιτική και Αμυνα, Εκπαίδευση, Ερευνα και Ψηφιακή πολιτική, Πολιτική για την Οικογένεια και τις Γυναίκες.

Ανταγωνισμοί για ηλεκτροκίνηση

Πιο πρόθυμοι για συμβιβασμούς σε θέματα που θεωρούνταν «αγκάθια» για την επίτευξη κυβερνητικού συνασπισμού «Τζαμάικα» (όπως ονομάζεται από τα χρώματα των κομμάτων) εμφανίζονται οι Πράσινοι. Κάτω και από την πίεση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο επικεφαλής των Πρασίνων, Τζεμ Οζντεμίρ, σημείωσε πως «δεν μπορούμε μόνοι μας να επιβάλουμε την κατάργηση των αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα από το 2030». Ομως είναι απαραίτητη «μια ξεκάθαρη δέσμευση ότι θα προωθήσουμε τα αυτοματοποιημένα, χωρίς ρύπους οχήματα του μέλλοντος», πρόσθεσε πλησιάζοντας πολύ τις θέσεις των CDU/CSU και FDP στο θέμα της ηλεκτροκίνησης.

Στο μεταξύ, σήμερα αναμένεται - με ανησυχία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες - η πρόταση της Κομισιόν σχετικά με το πόσο πρέπει να μειωθούν τα όρια του διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούργια οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Ηδη γίνεται λόγος για τη «μοιραία μέρα» για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς ενδεχόμενη αυστηροποίηση των περιβαλλοντικών προτύπων θα μεγάλωνε το κόστος για τις επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο των ανταγωνισμών εντός της ΕΕ, 7 κράτη - μέλη απαιτούν από την ΕΕ πιο αυστηρούς στόχους: Αυστρία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Βέλγιο, Σλοβενία (δεν έχουν δική τους αυτοκινητοβιομηχανία), αλλά και η Γαλλία που έχει αποφασίσει κατάργηση της πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2040.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ