Σάββατο 7 Ιούλη 2018 - Κυριακή 8 Ιούλη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Το στίγμα δίνει η αγωνιστική δημοτική αρχή στην Ικαρία

Οι «αναπτυξιακές» φιέστες της κυβέρνησης συνθλίβονται στη δύσκολη πραγματικότητα που ζουν οι κάτοικοι του νησιού

Από παλιότερη κινητοποίηση στο νησί για την Υγεία
Από παλιότερη κινητοποίηση στο νησί για την Υγεία
Σε νούμερο ένα πρόβλημα και για την Ικαρία αναδεικνύεται η Υγεία, καθώς - όπως καταγγέλλει η αγωνιστική δημοτική αρχή του νησιού, εκλεγμένη με το ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης» - «τα δύο τρίτα του νησιού στερούνται και των στοιχειωδέστερων υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Υγείας».

Σε επιστολή του προς τον υπουργό Υγείας στις 27/6, ο κομμουνιστής δήμαρχος Στ. Σταμούλος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, αναφέροντας: «Στο νοσοκομείο δεν λειτουργούν οι αναγκαίες κλινικές με τις αντίστοιχες ειδικότητες γιατρών, που να καλύπτουν 24ωρη λειτουργία. Τα κενά σε νοσηλευτικό, παραϊατρικό και βοηθητικό προσωπικό συνεχίζονται. Στο Κέντρο Υγείας στον Εύδηλο υπηρετούν δύο ειδικευμένοι γιατροί, για ολόκληρη τη βόρεια Ικαρία, και ελάχιστο προσωπικό, αν και από τον οργανισμό λειτουργίας του προβλέπονταν εννέα θέσεις ειδικοτήτων».

Ακόμα, σε περιοχές όπου υπάρχουν αγροτικά ιατρεία, αυτά όλο και πιο συχνά εγκαταλείπονται, μένουν χωρίς γιατρό για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τώρα έχει μείνει χωρίς γιατρό το Περιφερειακό Ιατρείο Ραχών, έδρα μεγάλης δημοτικής κοινότητας και με πολλούς και διάσπαρτους οικισμούς, ενώ έληξε η σύμβαση του γιατρού που υπηρετούσε στο απομακρυσμένο χωριό Μαγγανίτης.

Τις επόμενες μέρες λήγει η θητεία ενός ακόμα γιατρού που υπηρετεί στο ΚΥ Ευδήλου. Το πιο χαρακτηριστικό είναι ότι το νησί έμεινε για πάνω από ένα μήνα χωρίς παιδίατρο, αφού η μοναδική αυτής της ειδικότητας που υπηρετεί στο νησί, είχε εκπαιδευτική άδεια.

Διέξοδος μόνο σε σύγκρουση με την αντιλαϊκή πολιτική

Συζητώντας με τον αντιδήμαρχο Νίκο Λαρδά, αναδείχθηκαν οι βασικές ελλείψεις που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του νησιού, στη συντριπτική τους πλειοψηφία φτωχοί αγροτοκτηνοτρόφοι, αυτοαπασχολούμενοι, μικροί επαγγελματίες.

Ελλείψεις σε υποδομές και υπηρεσίες, σε ακτοπλοϊκές και χερσαίες συγκοινωνίες, σε δρόμους, στην Εκπαίδευση, στη διαχείριση των απορριμμάτων και στα αντιπλημμυρικά έργα.

Οπως ανέφερε, «ο προσανατολισμός και η αντίληψη της δημοτικής αρχής είναι ότι το σύνολο των διεκδικήσεών μας για να καρποφορήσει απαιτεί αγώνα και σύγκρουση με την ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική».

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η καθημερινή μάχη που δίνει η δημοτική αρχή για να εξασφαλίσει έστω και μια μικρή ανακούφιση στους κατοίκους του νησιού, αλλά και για να συνδράμει με τις δυνάμεις της την ανάπτυξη διεκδικητικών αγώνων στο νησί.

Για παράδειγμα, για να δώσει μια ανάσα σε όσους έχουν κομμένο ρεύμα λόγω οφειλών στη ΔΕΗ, η δημοτική αρχή συγκρότησε «επιτροπή για την επανασύνδεση του ρεύματος σε συμπολίτες με χαμηλά εισοδήματα», που δίνει ένα εφάπαξ ειδικό βοήθημα σε όσους το έχουν ανάγκη. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι τα δημοτικά τέλη είναι τα χαμηλότερα στην Ελλάδα.

Καθρέπτης της αντιλαϊκής πολιτικής είναι και η υποστελέχωση του δήμου, σε βαθμό που να μην μπορεί να κινηθεί ούτε απορριμματοφόρο, όπως συνέβη το προηγούμενο διάστημα. Πέρα από τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για τις υπηρεσίες του, κυρίως αυτές που αφορούν λαϊκές ανάγκες, ο δήμος διεκδικεί επίσης να γίνουν τα αναγκαία έργα, όπως για τη διαχείριση στερεών αποβλήτων.

Εμφαση δίνει η δημοτική αρχή και στη διαμόρφωση αθλητικών υποδομών, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη έργα περίπου 700.000 ευρώ, σε μια συντονισμένη προσπάθεια για τη βελτίωση των αθλητικών εγκαταστάσεων, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει, τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια.

Για παράδειγμα, στρώθηκαν χλοοτάπητες στα γήπεδα Ευδήλου και Αγίου Κηρύκου, κατασκευάζονται τρία μικρά γήπεδα στη βόρεια Ικαρία, προωθείται η κατασκευή σύγχρονου στίβου στο δημοτικό στάδιο Αγίου Κηρύκου κ.λπ.

Παράλληλα, η δημοτική αρχή παλεύει να εξασφαλιστεί έκτακτη επιχορήγηση για τη συντήρηση των 18 σχολικών μονάδων του νησιού, των οποίων οι χρηματοδοτήσεις είναι τελείως ανεπαρκείς, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.

«Βραχνάς» οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Ειδική αναφορά έκανε ο Ν. Λαρδάς στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όπου το νησί αντιμετωπίζει ακριβώς τα ίδια προβλήματα με τη Σάμο. Δηλαδή, ένα καράβι το χειμώνα και αυτό υποσυντήρητο, με συχνές βλάβες. Προς τα μέσα του καλοκαιριού θα δρομολογηθεί ακόμα ένα καράβι για δύο μήνες και μετά πάλι «απομόνωση». Το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στο κατάστρωμα είναι στα 38 ευρώ, αυξημένο κατά περίπου 400% από το 2001 έως σήμερα!

«Στήνονται κυβερνητικές φιέστες για "αναπτυξιακά" συνέδρια, όταν η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία εξαρτάται από το εάν θέλει ή δεν θέλει μία εταιρεία να βάλει πλοίο, πόσες φορές θα το δρομολογήσει και από πού προς τα πού. Οταν αρμόδιοι λένε ότι θα παρακαλέσουν την εταιρεία να βάλει καράβι στο νομό Ικαρίας - Φούρνων», σημειώνει ο αντιδήμαρχος Ικαρίας.

«Παλεύουμε για μια άλλη πολιτική, που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στο πλαίσιο ενός αποκλειστικά δημόσιου, ενιαίου φορέα συγκοινωνιών, με κεντρικό σχεδιασμό και λαϊκό έλεγχο, για γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων», καταλήγει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ