Το ζήτημα αυτό συνδέεται παράλληλα και με την πορεία είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ, κάτι που εμμέσως έχει επιβεβαιώσει και ο ίδιος ο πρόεδρος της επιχείρισης κατά την πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων. Υπενθυμίζουμε ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της ΔΕΗ είχε συνδέσει τη διατήρηση της σημερινής τιμολογιακής πολιτικής με την πορεία εσόδων της επιχείρησης από την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών, δηλαδή από το στράγγισμα των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «τα πάντα θα εξαρτηθούν από την εισπραξιμότητα»...
Αξίζει να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με το επιχειρησιακό πλάνο, η επιχείριση θα πρέπει να προχωρήσει στο άμεσο μέλλον σε δραστική μείωση του απασχολούμενου προσωπικού, προβλέποντας μείωση κατά 50% σε σχέση με σήμερα, προτείνοντας ανάμεσα σε άλλα τη μη ανανέωση των συμβάσεων συμβασιούχων εργαζομένων της επιχείρισης, αλλά και την προκήρυξη προγραμμάτων «εθελούσιας εξόδου».
Κατά τ' άλλα, ο Γ. Σταθάκης, στη συνέντευξή του, είπε ότι μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα έχει ολοκληρωθεί το λεγόμενο «Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα», προκειμένου να υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κεντρικό στοιχείο του κυβερνητικού σχεδιασμού, συνέχισε, είναι «να υλοποιηθούν νέες επενδύσεις σε ΑΠΕ», τονίζοντας ότι «τα επόμενα τρία χρόνια οι επενδυτές θα κληθούν να καταθέσουν, σε διαγωνισμούς, προσφορές για έργα παραγωγής άνω των 2,5 GW μέσω ΑΠΕ».
Στο μεταξύ, χτες έγινε γνωστό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι ενέκρινε την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ από το κοινοπρακτικό σχήμα που συνέστησε η ιταλική «Snam» με την ισπανική «Enagas» και τη βελγική «Fluxys». Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η προτεινόμενη εξαγορά δεν εγείρει ανησυχίες για τον ανταγωνισμό, διότι οι εταιρείες δεν δραστηριοποιούνται στην ίδια γεωγραφική περιοχή»...
Τέλος, σημειώνεται ότι «εμπλοκή» παρουσιάζουν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της «EuroAsia Interconnector» σχετικά με τη διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε διαφωνία μεταξύ των δύο πλευρών αναφορικά με το ποσοστό που θα κατέχει η καθεμιά στην εταιρεία διαχείρισης του έργου.