Τρίτη 21 Αυγούστου 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΤΑΛΙΑ - ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΟΔΟΓΕΦΥΡΑΣ ΣΤΗ ΓΕΝΟΒΑ
Αναμενόμενη κατάληξη γιατί κριτήριο είναι το κέρδος

Καθημερινές οι αποκαλύψεις ειδικών και μελετών ότι η τραγωδία με 43 νεκρούς θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί

ΓΕΝΟΒΑ.--

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή η επιχείρηση εντοπισμού αγνοούμενων στη Γένοβα, μετά την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι την περασμένη Τρίτη, αφού βρέθηκαν οι σοροί και των τριών τελευταίων θυμάτων, ανεβάζοντας τον επίσημο απολογισμό στους 43 νεκρούς. Αλλοι εννιά άνθρωποι παραμένουν σε νοσοκομεία και οι τέσσερις από αυτούς νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση. Η οδογέφυρα αποτελούσε τμήμα του πολυσύχναστου εθνικού αυτοκινητοδρόμου Α10 που συνδέει τη Γένοβα με τη Γαλλία, στα δυτικά.

Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την επικινδυνότητα της γέφυρας που ήταν γνωστή εδώ και πολλά χρόνια, αλλά τίποτα δεν έγινε για αντικατάστασή της, με αποτέλεσμα δεκάδες άνθρωποι να θυσιαστούν στο βωμό του κέρδους. Η γέφυρα ανήκει στην εταιρεία «Autostrade per l' Italia», η οποία εκμεταλλεύεται περίπου 3.000 χλμ. ιταλικών αυτοκινητόδρομων (από τα συνολικά 7.000 χλμ.) τσεπώνοντας τεράστια ποσά από τα διόδια και ελέγχεται από τον όμιλο «Benetton» μέσω της εταιρείας «Atlantia».

Το κρατικό κανάλι RAI αποκάλυψε την Κυριακή μια έκθεση του μηχανικού Ρικάρντο Μοράντι, που σχεδίασε τη γέφυρα και προειδοποίησε το 1979 - 12 χρόνια μετά την κατασκευή της γέφυρας (1967) - για ενδεχόμενα προβλήματα στατικότητας. Ηδη δεκαετίες πριν ανέφερε μια «γνωστή απώλεια επιφανειακής χημικής αντοχής του σκυροδέματος» λόγω του «θαλάσσιου αέρα και της ρύπανσης από ένα κοντινό χαλυβουργείο». Σημείωνε πως η «επιθετικότητα της διάβρωσης» δεν παρατηρείται σε όμοιες κατασκευές σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

Το Σάββατο - παρουσία χιλιάδων ανθρώπων - κηδεύτηκαν, σε μια κρατική τελετή στα βόρεια της Γένοβας, τα πρώτα θύματα, ενώ αρκετοί συγγενείς των θυμάτων αρνήθηκαν να συμμετάσχουν και έθαψαν ιδιωτικά τους νεκρούς τους. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Ρομπέρτο Μπατιρόλο, ο οποίος έχασε τον γιο του: «Ο γιος μου δεν πέθανε. Δολοφονήθηκε μαζί με όλους τους άλλους».

Οι ευθύνες για την τραγωδία, που πολλοί ειδικοί και μελέτες ισχυρίζονται πως θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, είναι βαριές τόσο για το αστικό κράτος όσο και για τον επιχειρηματικό όμιλο. «Κατόπιν εορτής» η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε καταγραφή της κατάστασης των υποδομών της χώρας και στενότερη «εποπτεία» των εταιρειών που τις ελέγχουν. Κατηγορεί την «Autostrade» για τη «μεγάλη καταστροφή», επειδή είχε την «υποχρέωση να φροντίζει για τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου». Κρύβει πως η ιδιωτικοποίηση του οδικού δικτύου από όλες τις αστικές κυβερνήσεις στοχεύει στη μείωση των κρατικών δαπανών για σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές αλλά και στην κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων από την εκμετάλλευση των αυτοκινητόδρομων. Ανακοίνωσε πως θα ανακληθεί η σύμβαση με την εταιρεία «Atlantia» - ενδεχομένως για να δοθεί ο αυτοκινητόδρομος σε άλλα «συμφέροντα» - και θα επιβληθεί πρόστιμο 150 εκατ. ευρώ.

Επίσης, ο υπουργός Εσωτερικών («Λέγκα»), Ματέο Σαλβίνι, δήλωσε χτες ότι η κυβέρνηση εξετάζει το θέμα και «σίγουρα δεν θα δώσουμε τα δώρα που έδωσαν κάποιοι στο παρελθόν, όταν υπέγραφαν μέτρα που επέτρεπαν στις ιδιωτικές επιχειρήσεις να κερδίζουν δισ. και υποχρέωναν τους Ιταλούς να πληρώνουν δισ.».

Σε μια προσπάθεια να εκτονώσει τη λαϊκή αγανάκτηση, η «Autostrade» ανακοίνωσε ότι θα δώσει 500 εκατ. ευρώ στην πόλη της Γένοβας, θα βοηθήσει τις οικογένειες των θυμάτων και όσους έχασαν τα σπίτια τους λόγω της κατάρρευσης, και θα χτίσει καινούργια γέφυρα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ