Σάββατο 3 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
«... Ταν νέαταν οδόν στειχούσα... »*

Καταδικασμένη από τον αυταρχικό αφέντη που υπηρετεί

Τις δυο Κυριακές, 28 Μάη και 4 Ιούνη, γίνονται οι κάθε δύο χρόνια επαναλαμβανόμενες αρχαιρεσίες του πιο πολυάνθρωπου συνδικαλιστικού σωματείου των Ελλήνων δικαστικών λειτουργών, της ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΩΝ και ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ, για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου (15μελούς) του σωματείου. Την πρώτη Κυριακή στα δικαστήρια της «περιφέρειας» και τη δεύτερη στης Αθήνας και του Πειραιά.

Για την απαραίτητη πληροφόρηση των αναγνωστών, πρέπει να αναφερθεί ότι πρόκειται για τον κλάδο των δικαστών της λεγόμενης, παραδοσιακά, «τακτικής Δικαιοσύνης», δηλαδή για τους δικαστές που δικάζουν τις διαφορές ιδιωτικών συμφερόντων και τις ποινικές υποθέσεις, από τους ειρηνοδίκες μέχρι και τους αρεοπαγίτες. Υπάρχει και χωριστό σωματείο των εισαγγελέων, όπως και των άλλων κλάδων δικαστών, των διοικητικών δικαστηρίων, του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Σχεδόν όλα αυτά τα προβλήματα της Δικαιοσύνης είναι κοινά για όλους τους κλάδους, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό το καθένα. Αυτός ο παράγοντας φαίνεται να είναι μία από τις αιτίες, που οι αρχαιρεσίες διεξάγονται, παραδοσιακά, με καταχώριση όλων των κατά το καταστατικό αναδεικνυόμενων υποψηφίων, σε ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο. Σ' αυτό συντελεί και η εκτίμηση όλων των «παραγόντων», ότι «παραταξιακή» εμφάνιση χωριστών ψηφοδελτίων με όποιες φαινομενικές αποχρώσεις θα προωθούσε στον κλάδο ατμόσφαιρα και καταστάσεις αρνητικές για την ηρεμία, που είναι απαραίτητη για τη διεξαγωγή αυτού του ακραίας ευαισθησίας λειτουργήματος.

Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι οι εκτιμήσεις αυτές είναι βάσιμες. Αντίθετα, μάλλον πρέπει να θεωρηθεί σίγουρο ότι ο φανερός ανταγωνισμός περισσότερων ομάδων υποψηφίων με χωριστό ψηφοδέλτιο θα ξεσκέπαζε και θα ξεκαθάριζε καταστάσεις υποκρισίας, που οδήγησαν σε βαθύτατο μαρασμό το τόσο απαραίτητο αγωνιστικό συνδικαλιστικό κίνημα των δικαστών, ιδιαίτερα δε τη δράση αυτού εδώ του μαζικού σωματείου. Ομως, με την κριτική αυτού του τομέα δραστηριότητας, υπάρχει ο χρόνος για μια προσεχή ενασχόληση, ύστερα και από τα αποτελέσματα αυτών των αρχαιρεσιών...

Ολοι οι δημοκρατικοί θεσμοί, που εξελικτικά ή ανατρεπτικά είχαν κατακτηθεί με αγώνες και θυσίες των λαών, ιδίως τους τελευταίους δύο αιώνες, αλλά κυρίως ύστερα από τη Μεγάλη Οκτωβριανή Επανάσταση, συντρίβονται και διαλύονται σ' αυτήν την ιστορική περίοδο, κάτω από τη βίαιη κυριαρχία του κεφαλαιοκρατικού συστήματος. Ο κόσμος υποδουλώνεται σε απεριόριστα αυταρχικές μορφές διακυβέρνησης.

Συντρίβονται ρυθμίσεις και θεσμοί, που είχαν κατακτηθεί και στήριζαν, μέσα στο σύστημα της εκμετάλλευσης, την όποιου βαθμού προστασία της εργασίας και της αμοιβής, της υγείας και της περίθαλψης των εργαζομένων, στην ασθένεια και στα γηρατειά, όπως και τη συμμετοχή τους στην εκπαίδευση. Επίσης στήριζαν και την προστασία των ανθρώπινων, πολιτικών και γενικότερα των δημοκρατικών δικαιωμάτων, μέσα και από νομικές και δικαστικές διαδικασίες, των οποίων, μάλιστα, η εφαρμογή είχε συστηματοποιηθεί και επεκταθεί σε μεγάλο βαθμό κατά τις τελευταίες δεκαετίες- τώρα, τα αγαθά αυτά μεταβάλλονται σε εμπόρευμα, άμεσα με την απ' ευθείας ιδιωτικοποίηση ή έμμεσα με χίλιους άλλους τρόπους, που θα παρέχεται κερδοσκοπικά, για την απεριόριστη αύξηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου.

Μειώνεται βαθμιαία η δικαιοδοσία των νομοθετικών σωμάτων, μέχρι το σημείο που το λεγόμενο Ευρωκοινοβούλιο στερείται σχεδόν εντελώς από κάθε νομοθετική εξουσία. Υπέρτατος κυρίαρχος και αποκλειστικός νομοθέτης και της διεθνούς και της υπαγορευόμενης εσωτερικής έννομης τάξης είναι η λέσχη των επτά πλουσιοτέρων χωρών του κόσμου, η G7, το ΝΑΤΟ και τα όργανα της υπερτροφικής και περίπλοκης εκτελεστικής εξουσίας της ΕΕ - ΟΝΕ στην Ευρώπη, ακριβώς όπως συνέβαινε παλιά στις αυτοκρατορίες και πρόσφατα με τη «μικρή Βουλή» της τελευταίας «εκδημοκρατισμένης» δικτατορίας στην Ελλάδα.

Η Δικαιοσύνη, σαν ένα ποσοστό ή ένας τομέας της πολιτικής εξουσίας του συστήματος, καλείται τώρα να το υπηρετήσει σαν τέτοιο που διαμορφώνεται. Τα τόσο διαφημισμένα από το σύστημα χαρακτηριστικά της, σαν θεσμού της δημοκρατίας, που έχει την εξουσία να θεραπεύει τις αδικίες που προκαλούν ακόμη και οι κυβερνήσεις και η αντισυνταγματική νομοθεσία, εξοπλισμένη με λειτουργική ανεξαρτησία και ελευθερία της κρίσης και της συνείδησης των δικαστών, αποτελούν πια εμπόδια στην πορεία προς την παγκοσμιοποίηση, δηλαδή την ενοποιημένη απόλυτη επιδίωξη των κεφαλαιοκρατικών συμφερόντων. Ετσι, στο πλαίσιο της συγκρότησης της ΕΕ, οργανώνεται και η Δικαιοσύνη ενιαία, με «ευρωδικαστήρια», «ευρωεισαγγελίες» και «ευρωφυλακές».Υποχρεώνεται να εφαρμόζει ως αναμφισβήτητα αποδεικτικά μέσα, πληροφορίες από τα συστήματα Σένγκεν, Ευρωπόλ, ΕΣΕΛΟΝ. Ταυτόχρονα, υποχρεώνεται να λειτουργεί και να εφαρμόζει διατάξεις άλλων διακρατικών συμφωνιών με ψευδοτίτλους «περί δικαστικής συνδρομής», από τις οποίες εξαφανίζεται κάθε ίχνος δικαστικής εξουσίας και ελέγχου της νομιμότητας των πράξεων της διοίκησης και, γενικότερα, της εκτελεστικής εξουσίας.

Στην ίδια κατεύθυνση της εκμηδένισης της δικαστικής λειτουργίας και του ελέγχου των όποιων υπολειμμάτων αρμοδιότητας της αφήνουν, κινείται και η εσωτερική πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων. Πρωθυπουργός που διακηρύττει (1990-1993) σε αστυνομικούς ότι «εσείς είστε ο νόμος», και που θεσπίζει την «αντιτρομοκρατική» νομοθεσία.

`Η που, στην πιο ...σύγχρονη εποχή του «εκσυγχρονισμού», κυβερνήσεις καλύπτουν δημόσιες φωνές υπουργού τους της Δικαιοσύνης, που χαρακτηρίζει, υβριστικά, «αγράμματους» ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς και τους απειλεί με λόγια επιπέδου «άντε μην ανοίξω το στόμα μου», ή που, σε άλλο επίπεδο, εξαγγέλλει για τους διωκόμενους αγρότες ότι «θα κλάψουν μανούλες στα δικαστήρια» και ότι θα εκλιπαρούν έλεος. `Η που εγκρίνουν τη σύλληψη μαθητών μέσα στα σχολεία για να οδηγηθούν στην ανάκριση, ή που παραπέμπονται κατηγορούμενοι καθηγητές γιατί δεν κατονόμασαν και δεν υπέδειξαν μαθητές τους, «κατηγορούμενους» κλπ.,την ίδια ως άνω κατεύθυνση της δέσμευσης της δικαστικής δραστηριότητας επιδιώκουν.

Είναι αδύνατο, στα πλαίσια αυτού του άρθρου, να αναφερθούν και να αξιολογηθούν περισσότερα περιστατικά από τις αντιδραστικές αλλαγές ολόκληρου του οικοδομήματος της Δικαιοσύνης. Οι αρχαιρεσίες του μεγαλύτερου σε όγκο σωματείου δικαστών είναι μια ευκαιρία κινητοποίησης της σκέψης και της συνείδησής τους.

Από τη σκοπιά τους, μπορούν εύκολα να διαπιστώσουν ότι όλος ο θεσμός, το έργο τους και οι ίδιοι «στραβά αρμενίζουν» και ότι μεταβάλλονται ραγδαία σε ένα μηχανισμό εξυπηρέτησης της ανερχόμενης φασιστικής «νέας τάξης».Να οπλιστούν με αυτοπεποίθηση ότι πρέπει και μπορούν, γιατί είναι αντικειμενικά δυνατό, να βοηθήσουν στην επιβράδυνση και, τελικά, στην ανακοπή αυτής της κατεδάφισης του δικαιοδοτικού λειτουργήματος. Οι ίδιες αυτές οι δυνάμεις και τα όργανα που χαλκεύουν την υποδούλωση και της Δικαιοσύνης, ομολογούν στα ντοκουμέντα των οργάνων τους, και με τις αναλύσεις των ανεγκέφαλων παπαγάλων που τους υποστηρίζουν, ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα στην ταχύτητα και στη διατήρηση της πληρότητας των προγραμμάτων τους, μπροστά στις αντιδράσεις των λαών, που συναντούν και θα συναντήσουν, ακόμη και από τους δισταγμούς των υποτακτικών τους κυβερνήσεων.Επομένως, οι δικαστές και οι οργανώσεις τους έχουν μεγάλες ευθύνες για τις επιλογές τους, μπροστά στις αρχαιρεσίες του σωματείου τους.

Και να βεβαιωθούν ότι είναι αρκετό να συναντηθούν, και πριν και μετά τις αρχαιρεσίες, όσοι λίγοι έχουν τη σκέψη, το ενδιαφέρον και την αγωνιστική εντιμότητα και απόφαση να αντιδράσουν. Ας συσπειρωθούν και ας πλαισιώσουν μια τέτοια κοινή αγωνιστική και όχι συμβιβαστική δράση, βέβαιοι ότι θα νιώσουν πολύ περήφανοι, καθώς θα βλέπουν να κινητοποιούνται οι συνειδήσεις γύρω τους και να προωθείται μια ευνοϊκή αλλαγή του σημερινού συσχετισμού των δυνάμεων στο χώρο τους.

* Τον έσχατο - του θανάτου - δρόμο βαδίζοντας. Ο τίτλος είναι στίχος από το θρήνο της «Αντιγόνης» (τραγωδία του Σοφοκλή), μετά την καταδίκη της από τον Κρέοντα σε θάνατο διά του εγκλεισμού της σε χτιστό τάφο, ζωντανής. Το αδίκημά της ήταν ο ενταφιασμός του σκοτωμένου αδελφού της, παραβιάζοντας εντολή του Κρέοντα.


Του
Αγγελου ΡΕΜΠΗ *
* Ο Αγγελος Ρεμπής είναι τέως εφέτης. Διατέλεσε σε δυο θητείες αντιπρόεδρος και μέλος του ΔΣ της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Εργασιακά προβλήματα έφεραν οι εξετάσεις

Το ζήτημα των αμοιβών των εκπαιδευτικών μονοπώλησε τη χτεσινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας με τα ΔΣ των ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ του Λεκανοπεδίου, τη στιγμή που οι μαθητές, εξαιτίας της «μεταρρύθμισης», έρχονται αντιμέτωποι με τον εξεταστικό μαραθώνιο. Ο υπουργός Παιδείας υποσχέθηκε στους εκπροσώπους των καθηγητών ότι μέχρι 15 Ιούνη θα σταλεί στα σχολεία εγκύκλιος που θα ορίζει το νέο ύψος των αμοιβών, ενώ για άλλες οφειλές προς εκπαιδευτικούς (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, ενισχυτική διδασκαλία) για μια ακόμα φορά η ευθύνη μετατέθηκε στις νομαρχίες.

Πάντως, τόσο η παράσταση διαμαρτυρίας όσο και το σχετικό υπόμνημα της ΟΛΜΕ προς τον υπουργό χαρακτηρίζονται από την ΕΣΑΚ ΔΕΕ ως απαράδεκτα προσανατολισμένα στα ζητήματα της αύξησης της αμοιβής και εργασιακών προβλημάτων λόγω του μαραθωνίου των εξετάσεων. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ τονίζει πως «τα προβλήματα αυτά υπάρχουν, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι μέρος του μεγάλου προβλήματος των πανελλαδικών εξετάσεων Β` και Γ` Λυκείου. Αρα η οριστική λύση τους προϋποθέτει κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων της Β` και Γ` Λυκείου και των Ν. 2525 και 2640, κάτι που απαιτεί όχι σπασμωδικές και κινήσεις τακτικισμού, αλλά οργανωμένους μαζικούς αγώνες».

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ τονίζει πως οι εκπαιδευτικοί, ανταποκρινόμενοι στο κοινωνικό παιδαγωγικό τους ρόλο, βλέπουν συνολικά τα προβλήματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και κυρίως τις ταξικές επιπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ
Θα δυναμώσει ακόμα περισσότερο η φωνή μας

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν προχθές οι πρώτες εκλογές του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ, οι οποίες σημαδεύτηκαν από τη μαζική ανταπόκριση των σπουδαστών και τη συμμετοχή τους στο Ενωτικό Αγωνιστικό Ψηφοδέλτιο. Πάνω από 2.500 σπουδαστές, τις τρεις προηγούμενες μέρες, έδωσαν με την ψήφο τους, αλλά και με την εγγραφή τους στο Σύλλογο το εφαλτήριο για νέους αγώνες, διεκδικώντας το πάγωμα των διδάκτρων με προοπτική την κατάργησή τους, τη διανομή δωρεάν και σύγχρονων βιβλίων, μειωμένο εισιτήριο, κάλυψη των υλικοτεχνικών αναγκών, κατάργηση της ιδιωτικής παιδείας.

Τα πρώτα βήματα ήδη έγιναν. Ο Σύλλογος «στήθηκε», οι εκλογές ολοκληρώθηκαν, οι εκατοντάδες σπουδαστές δε δίστασαν να συσπειρωθούν γύρω από το Σύλλογο, παρά το κλίμα τρομοκρατίας, απειλών και αυταρχισμού, που προσπάθησαν να επιβάλουν πολλοί διευθυντές των δημοσίων ΙΕΚ. Αξίζει να υπενθυμίσουμε τις απειλές του κ. Χαραλαμπίδη, διευθυντή του ΙΕΚ Αργυρούπολης, ο οποίος καθημερινά απειλούσε τα μέλη του Συλλόγου ότι θα καλέσει την αστυνομία ή τους εκβίαζε με την ...ποινή των απουσιών.

Οι 2.500 σπουδαστές απέδειξαν ότι η κατάσταση μπορεί να ανατραπεί, με τη μαχητική συμμετοχή τους στο Σύλλογο. «Στόχος μας είναι να δυναμώσει ακόμα περισσότερο η φωνή μας. Να συσπειρωθούν και άλλοι σπουδαστές για ένα ζωντανό, διεκδικητικό συνδικαλιστικό όργανο», είναι το μήνυμα που στέλνουν οι σπουδαστές και επισημαίνουν ότι ο αγώνας τώρα αρχίζει, αφού κανένα από τα προβλήματα δε λύθηκε, απλά «τώρα θα παλέψουμε από καλύτερη θέση».

Τον Γ. Μπαμπινιώτη ανέδειξε ως νέο Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθήνας η χτεσινή επαναληπτική ψηφοφορία για την ανάδειξη νέας πρυτανικής αρχής. Ο συνδυασμός με υποψήφιο Πρύτανη τον Γ. Μπαμπινιώτη, με υποψήφιους Αντιπρυτάνεις τους Α. Κουτσελίνη και Κ. Δερμιτζάκη επικράτησε τελικά με 1.504 ψήφους έναντι του συνδυασμού των Σ. Φλογαΐτη, Δ. Κελέκη και Δ. Ασημακόπουλου που συγκέντρωσαν 1.070 ψήφους.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Προβλήματα και ευτράπελα φέρνει... η Εκθεση

Το θέμα - πρόκληση της Ελληνικής Γραμματείας στο οποίο εξετάστηκαν οι μαθητές της Γ' Λυκείου προχτές, πέρα από την πρωτοφανή ιδεολογική χειραγώγηση που προωθεί, έφερε και μία σειρά προβλήματα που γεννούν ερωτήματα για το ίδιο αδιάβλητο των εξετάσεων. Σύμφωνα με επιτηρητές και βαθμολογητές, πολλοί μαθητές παρασύρθηκαν στο να υπογράψουν την επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας που τους ζητήθηκε να γράψουν, κάτι για το οποίο βέβαια δεν ευθύνονται οι μαθητές αλλά το ίδιο το θέμα, που όπως είχαν τονίσει εξαρχής φιλόλογοι δεν προσφερόταν για τέτοιου είδους εξετάσεις.

Στο μεταξύ χτες, το υπουργείο Παιδείας έστειλε οδηγία στα βαθμολογικά κέντρα, καλεί τους βαθμολογητές εκπαιδευτικούς - οι οποίοι βρίσκονται σε ανάλογο πολιτικό δίλημμα με τους μαθητές - να κρίνουν ανάλογα με την ορθότητα της σκέψης και της διατύπωσης.

Στο 205 βαθμολογικό κέντρο σημειώθηκε το εξής τραγελαφικό. Οταν δόθηκε το θέμα της έκθεσης στους μαθητές, δεν τους είχε δοθεί και οδηγία να υπογράψουν την επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας με ψεύτικα στοιχεία. Μετά το τέλος της εξέτασης, όταν η επιτροπή του βαθμολογικού κέντρου συνειδητοποίησε ότι μπορεί οι μαθητές να έβαλαν τα αληθινά τους στοιχεία, μάζεψαν τα γραπτά και άρχιζαν να σβήνουν τα ονόματα. Αποτέλεσμα ήταν αντί η διόρθωση των γραπτών να ξεκινήσει προχτές, άρχισε χτες το μεσημέρι.

Ενα φαινόμενο μάλιστα που παρατηρήθηκε ήταν οι περισσότεροι μαθητές να υπογράφουν με τη φράση «με αγάπη, ο...», ενώ δεν έλειψαν και «λιβανιστήρια» προς τον υπουργό Παιδείας, για το πόσο καλή είναι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Χαρακτηριστική η έκφραση σε ένα γραπτό, όπου έλεγε ότι το καινούριο σύστημα είναι πολύ καλό, για να μπορούν οι μαθητές να ανταγωνιστούν τους Ευρωπαίους έτσι ώστε...«να μη χάσουμε το τρένο του εκσυγχρονισμού». Βέβαια, η φράση αυτή ήταν διανθισμένη με πολλά ορθογραφικά λάθη (!).

Με την εξέταση στο μάθημα Ιστορία γενικής παιδείας για τους μαθητές της Β' Λυκείου και Μαθηματικά - Στοιχεία Στατιστικής της Γ' Λυκείου, συνεχίζονται σήμερα Σάββατο οι εξετάσεις.

Οι εξετάσεις θα συνεχιστούν την Τρίτη 6 του Ιούνη με Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία - Εκφραση Εκθεση γενικής παιδείας για τη Β' Λυκείου. Την ίδια μέρα οι μαθητές της Γ' Λυκείου εξετάζονται στην Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας γενικής παιδείας.

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Πολιτική υποβάθμισης από την κυβέρνηση

Με αντιπροσωπεία του ΚΚΕ συναντήθηκαν απόφοιτοι βιβλιοθηκονομίας των ΤΕΙ

Συνάντηση με αντιπροσωπεία του ΚΚΕ είχαν χθες απόφοιτοι του Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας των ΤΕΙ που δουλεύουν σε σχολικές βιβλιοθήκες. Από την πλευρά του ΚΚΕ, τους νέους βιβλιοθηκονόμους δέχτηκαν και συζήτησαν μαζί τους η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας και ο Λάζαρος Σορόπουλος, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Οι βιβλιοθηκονόμοι που δουλεύουν στις σχολικές βιβλιοθήκες είναι 49 στον αριθμό, μια και τόσες είναι οι βιβλιοθήκες που στήνονται, ενώ άλλες 500 υπάρχουν στα χαρτιά, αλλά ουσιαστικά είναι ακόμα ανοργάνωτες. Οι 49 βιβλιοθηκονόμοι προσλήφθηκαν σ' αυτές με το πρόγραμμα χρηματοδότησης ΕΠΕΑΕΚ, με σύμβαση έργου που λήγει μέσα στο 2000. Ουσιαστικά, αυτοί κάνουν όλη τη «δύσκολη» δουλιά της οργάνωσης των βιβλιοθηκών, αλλά δε θα απασχοληθούν σ' αυτές και στη συνέχεια για να τις λειτουργήσουν. Η κυβέρνηση διοργανώνει σεμινάρια για να βάλει καθηγητές να λειτουργούν τις σχολικές βιβλιοθήκες, καθηγητές που θα «περισσέψουν» από τις συγχωνεύσεις σχολείων, κι όχι να προσλάβει τους βιβλιοθηκονόμους που είναι οι ειδικοί γι' αυτήν τη δουλιά. Ομως, ο ρόλος του εκπαιδευτικού και η σχέση του με τη σχολική βιβλιοθήκη είναι και πρέπει να είναι διαφορετικός και όχι ρόλος βιβλιοθηκονόμου.

Μ' αυτήν την τακτική υποβάθμισης από την πλευρά της κυβέρνησης των σχολικών βιβλιοθηκών, κανένας δεν εγγυάται, αν αυτές θα λειτουργήσουν κανονικά ή αν θα ακολουθήσουν την τύχη πολλών άλλων βιβλιοθηκών, που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το κοινό λόγω κακής λειτουργίας.

Παρουσιάζοντας την παραπάνω κατάσταση με τα προβλήματα που αυτή συνεπάγεται, για το εργασιακό καθεστώς και την αβεβαιότητα του μέλλοντός τους, οι απόφοιτοι των ΤΕΙ βιβλιοθηκονομίας, που απασχολούνται στις σχολικές βιβλιοθήκες, ζητούν να συνεχίσουν να δουλεύουν σ' αυτές και να τις λειτουργήσουν. Γιατί αν οι βιβλιοθηκονόμοι δε λειτουργούν τις βιβλιοθήκες, τότε δεν έχει κανένα νόημα η ύπαρξη της ειδικότητάς τους και το αντίστοιχο τμήμα στα ΤΕΙ.

Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ τόνισε ότι κυβέρνηση προωθεί την άμεση εμπλοκή και τον έλεγχο των σχολικών προγραμμάτων από τις μεγάλες εκδοτικές επιχειρήσεις και το κεφάλαιο, γενικότερα. Στην κατεύθυνση αυτή, έχει προχωρήσει στην κατάργηση του ΟΕΔΒ στην έκδοση και κυκλοφορία των βιβλίων και αναθέτει την επιλογή των βιβλίων στις σχολικές επιτροπές από το ελεύθερο εμπόριο. Το μέτρο αυτό οδηγεί ταυτόχρονα και στην κατάργηση των δωρεάν βιβλίων.

Σ' αυτή τη λογική, εκτιμάται ότι θα εντάξει και τις σχολικές βιβλιοθήκες, με μια προοπτική να πηγαίνει ο μαθητής να δανείζεται απ' αυτές τα σχολικά του βιβλία, που δε θα διανέμονται δωρεάν.

Η θέση του Κόμματος απέναντι στο πρόβλημα είναι ότι για να αποκτήσει ουσιαστικό ρόλο η σχολική βιβλιοθήκη χρειάζεται ένας άλλος τύπος σχολείου, που δε θα λειτουργεί ανταγωνιστικά όπως σήμερα. Απέναντι στο πρόβλημα των νέων βιβλιοθηκονόμων, η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ τόνισε ότι πρέπει να στελεχωθούν όλες οι σχολικές βιβλιοθήκες με βιβλιοθηκονόμους και δεσμεύτηκε να στηρίξει το αίτημα, κάνοντας σχετική Ερώτηση στη Βουλή, αλλά και με άλλους τρόπους.

Αγαπητέ θείε...

Διαστάσεις ευτράπελων καταστάσεων προσλαμβάνει το θέμα της Εκθεσης της Γ` Λυκείου με τους μαθητές που οδηγήθηκαν στο να υπογράψουν με τα πραγματικά τους στοιχεία - πράγμα που αντίκειται στο αδιάβλητο της εξέτασης - την επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, αφού δεν είχε προβλεφτεί έγκαιρα η αποφυγή ενός τέτοιου ενδεχομένου. Ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς χτες είχε κυκλοφορήσει, εν είδει ανεκδότου, περιστατικό, σύμφωνα με το οποίο μαθητής με το επώνυμο Ευθυμίου ξεκίνησε την επιστολή με την προσφώνηση «αγαπητέ θείε»!!!

Είναι και αυτό άλλη μια απόδειξη της προχειρότητας της οργάνωσης των εξετάσεων, που εξελίσσεται, όμως, σε παγίδα για τους μαθητές.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Yπερασπίzει τα δικαιώματα των σπουδαστών

Με κατάθεση ψυχής, εκθέσεις βιβλίου, σκίτσου, αλλά και με τραγούδια, θέλησαν, εκτός από το να εκφράσουν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες, να κάνουν ευρύτερα γνωστές στους σπουδαστές ιδιωτικών σχολών και όχι μόνο, τις θέσεις και τους τρόπους δράσης τους. Ολα αυτά στο 3ο Φεστιβάλ, που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, στην πλατεία Κλαυθμώνος, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών (ΣΥΣΠΙΣ).

Αναφερόμενος στη δημιουργία του Συλλόγου, ο Νίκος Σφαντός, πρόεδρος του ΣΥΣΠΙΣ, υπογράμμισε ότι συγκροτήθηκε μέσα από τα προβλήματα που υπάρχουν στις ιδιωτικές σχολές. «Αναδείχτηκε η ανάγκη για συλλογική οργάνωση και δράση. Το κατά πόσο ο Σύλλογος θα πάρει σάρκα και οστά θα εξαρτηθεί από τη δουλιά του καθενός μας», κατέληξε.

Για τη νέα αύξηση, κατά 2,5%, στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολών, η Ελένη Τάση, αντιπρόεδρος του ΣΥΣΠΙΣ, τόνισε πως «οι σχολάρχες ήδη κερδίζουν πάρα πολλά λεφτά, αφού έχουν εξασφαλίσει πλήρη ελευθερία από το κράτος. Φέτος, για άλλη μια χρονιά, αυξάνονται τα ήδη υπέρογκα δίδακτρα, τη στιγμή που οι μισθοί των γονιών μας παραμένουν καθηλωμένοι». Και συνέχισε: «Ηδη ανάμεσα στους σπουδαστές υπάρχει αγανάκτηση, καθώς συνειδητοποιούν το πόσο ακριβά πληρώνεται η "δωρεάν" παιδεία και η θέληση για επαγγελματική διέξοδο. Ο Σύλλογος θα εντείνει τους αγώνες του, επιμένοντας στο αίτημα για πάγωμα των διδάκτρων».

Το ραντεβού ανανεώθηκε, με την υπόσχεση ο ΣΥΣΠΙΣ να είναι ακόμα πιο μαχητικός, ικανός να υπερασπίσει τα δικαιώματα των σπουδαστών.

«Να απαντήσουμε στη νέα επίθεση»

Στο Β' Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά οδηγούνται τη Δευτέρα οι 10 από τους 19 μαθητές του σχολικού συγκροτήματος ΣΚΥΠ

Για φθορές που προκλήθηκαν στο σχολείο τους από άτομα αγνώστου ταυτότητας το Δεκέμβρη του 1998, όταν αυτό τελούσε υπό κατάληψη, κατηγορούνται 19 μαθητές από την ΤΕΣ, 1η ΤΕΕ και 5η ΤΕΕ Πειραιά (σχολικό συγκρότημα ΣΚΥΠ) και σέρνονται κατά τη διάρκεια των εξετάσεων στα δικαστήρια. Ετσι, τη Δευτέρα παραπέμπονται στο Β' Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά οι 10 ενήλικοι μαθητές από το σχολικό συγκρότημα (από τους 19), ενώ οι 9 ανήλικοι θα δικαστούν στις 22 του Ιούνη.

Σε συγκέντρωση έξω από το Δικαστικό Μέγαρο τη Δευτέρα στις 9 το πρωί, καλεί η ΕΛΜΕ Πειραιά, ενώ τη συμπαράστασή τους έχουν εκφράσει μαθητές, γονείς και εργαζόμενοι του Πειραιά.

Τη συμπαράστασή τους στους διωκόμενους μαθητές εκφράζουν και μαθητές. Συγκεκριμένα, έχουν υπογράψει σχετικό κείμενο μαθητές 5μελών και 15μελών από «Ιωννίδειο», 1ο και 2ο ΕΛ Περάματος, 3ο ΕΛ Αμφιάλης, 2ο Γυμνάσιο Περάματος, από 5μελή και το 15μελές του 6ου Γυμνασίου Κοκκινιάς, από 5μελή του 3ου και 4ου ΕΛ Κοκκινιάς.

Κάλεσμα προς μαθητές, γονείς, καθηγητές, εργαζόμενους απευθύνει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πειραιά, ώστε όλοι μαζί να απαντήσουν στη νέα επίθεση κατά του μαθητικού κινήματος.

Την αυταρχική συμπεριφορά της κυβέρνησης που στήνει μαθητοδικεία, καταγγέλλει η Επιτροπή Σωματείων Πειραιά, ενώ η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Νομαρχίας Πειραιά και Ενώσεις Γονέων Νομαρχίας Πειραιά, δηλώνουν με ανακοίνωσή τους την αλληλεγγύη και συμπαράστασή τους.

Υπενθυμίζεται ότι τη δίωξη άσκησε ο εισαγγελέας Αριστείδης Φραγκιαδάκης, ενώ την όλη διαδικασία ξεκίνησε ο διευθυντής του σχολείου Κων/νος Μαρκέζες.

  • Κάλυψη στη φασιστικής έμπνευσης πράξη νομοθετικού περιεχομένου παρείχε χτες ο υπουργός Δικαιοσύνης σε συνάντησή του με το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Ο υπουργός, όπως και η κυβέρνηση που προώθησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, φάνηκε ούτε λίγο ούτε πολύ να εξισώνει το μαζικό κίνημα με οποιαδήποτε ατομική πράξη φθορών σε σχολείο.
«Φωτιές» ανάβει στα ΤΕΙ η απόφαση του ΣτΕ

Φωτιές ανάβει στο χώρο της Παιδείας η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με την οποία κρίνεται παράνομο το Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Παιδείας, που ορίζει χρόνο σπουδών για τις σχολές των ΤΕΙ μεγαλύτερο της τριετίας.

Η ίδια απόφαση του ΣτΕ κλείνει το δρόμο στο «τέχνασμα» του υπουργείου Παιδείας, το οποίο κατέθεσε εσπευσμένα τροπολογία και μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, όπου στα λόγια αναβάθμισε τις σχολές των ΤΕΙ, αποσκοπώντας στο να «μπαλώσει» τα πράγματα και να δώσει μια προσωρινή λύση στα πρόβλημα της επαγγελματικής τεχνικής εκπαίδευσης. Το υπουργείο Παιδείας ήθελε και την «πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο». Δηλαδή, να καλοπιάσει τους σπουδαστές των ΤΕΙ, αλλά και να μην προξενήσει μεγάλες αντιδράσεις στις «παράλληλες σχολές» των ΑΕΙ.

Τελικά, αποδεικνύεται το σαθρό οικοδόμημα των ΤΕΙ, που έχει ως συνέπεια την ομηρία χιλιάδων σπουδαστών και την υποβάθμιση της γνώσης στο επίπεδο της κατάρτισης.

Στο ΣτΕ είχε προσφύγει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ζητώντας την ακύρωση του 227/95 Προεδρικού Διατάγματος κατά το μέρος που ορίζει τη διάρκεια των σπουδών στα Τμήματα Ενεργειακής Τεχνικής Ορυχείων και Πληροφορικής της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των ΤΕΙ σε οκτώ εξάμηνα. Παρεμβάσεις υπέρ του Προεδρικού Διατάγματος είχαν κάνει τα ΤΕΙ Αθηνών, Λάρισας και Κοζάνης, καθώς και σύλλογοι σπουδαστών των ΤΕΙ.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ, με την υπ' αριθμό 1958/2000 απόφαση, έκρινε ότι το Σύνταγμα κάνει σαφή διάκριση μεταξύ ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης και δεν μπορεί να καταστρατηγηθεί έμμεσα αυτός ο διαχωρισμός με την αλλαγή του προγράμματος ή του χρόνου σπουδών. Ειδικότερα, η απόφαση του ΣτΕ αναφέρει ότι «ο διαχωρισμός αυτός δεν μπορεί να ματαιωθεί ούτε αμέσως από τον κοινό νομοθέτη (δηλαδή με νόμο ή ΠΔ) με την εξίσωση των δύο σχημάτων, ούτε και να καταστρατηγηθεί εμμέσως με την παράταση του χρόνου σπουδών, πέραν της συνταγματικής οριζόμενης τριετίας και την ταυτόχρονη αλλοίωση του προγράμματος σπουδών, ώστε να μην παρέχεται σε αυτές η επιτασσόμενη από το Σύνταγμα επαγγελματική ή άλλη ειδική εκπαίδευση, αλλά εκπαίδευση προσομοιάζουσα προς την παρεχόμενη από τα ΑΕΙ».

Η ίδια απόφαση αναφέρεται και στην αποστολή των ΑΕΙ και ΤΕΙ, όπως προκύπτει από το άρθρο 16 του Συντάγματος. Η ανώτατη και η ανώτερη εκπαίδευση ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά διακρίνονται ως προς την αποστολή και την οργάνωση. Την τεχνολογική, αλλά και την επαγγελματική εκπαίδευση παρέχουν τα ΤΕΙ, που, σύμφωνα με το νόμο 1404/83, αποτελούν τη συνέχεια των ΚΑΤΕΕ.

Πάντως, παρά τις επισημάνσεις του ΣτΕ από το 1995 για την αντισυνταγματικότητα Προεδρικών Διαταγμάτων, το υπουργείο Παιδείας δημιουργούσε φρούδες ελπίδες στους σπουδαστές, υποστηρίζοντας ότι αυτά τα θέματα θα λυθούν με την κοινοτική οδηγία 89/48/ΕΟΚ, η οποία, όμως, ισοπεδώνει όλα τα πτυχία, χωρίς να αφορά μόνο τα ΤΕΙ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ