ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 7 Μάρτη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Καθηγητές και απεργία

Βιώνουμε το σκληρότερο και δραματικότερο αγώνα του κλάδου μας, στην τελευταία εικοσαετία. Η σκληρότητα αυτού του αγώνα οφείλεται στην πρωτοφανή πρακτική, με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τον αγώνα μας, πρακτική η οποία δεν είναι ούτε δείγμα απειρίας, ούτε αμηχανίας, ούτε ερασιτεχνισμού. Είναι πρακτική που εκφράζει σαφείς πολιτικές επιλογές και σηματοδοτεί τη στρατηγική στο χώρο της παιδείας, η οποία με τη σειρά της είναι αποκαλυπτική για τις συνολικότερες ιδεολογικοπολιτικές και οικονομικές στρατηγικές των οργανωμένων συμφερόντων του κεφαλαίου.

Η απαξίωση, η υποτίμηση, η έκπτωση της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης ως κοινωνικού αγαθού και πεμπτουσίας της δημοκρατίας και του πολιτισμού, η αδιαφορία για τη μόρφωση των παιδιών μας και η υποκατάσταση της έννοιας της Παιδείας με "μεταφυσικά ιδεογράμματα" - η επίθεση στις έννοιες είναι επίθεση στην ανθρώπινη σκέψη και συνείδηση - αποδεικνύουν τη νέα αντικουλτούρα του "Μάαστριχτ" και μια νέα παρα-φιλοσοφία για τον άνθρωπο και την κοινωνία και αποκαλύπτουν τη στρατηγική ενός πολιτιστικού ιμπεριαλισμού που αναίμακτα, ανώδυνα και με επιφάσεις, εξυπηρετεί θαυμάσια τα συμφέροντα του καπιταλιστικού συστήματος και βέβαια απέναντι πρώτα και κύρια μέσα από την παιδεία.

Είναι πρωτοφανές και βαθιά προκλητικό, μετά από έξι βδομάδες απεργίας, με τα σχολεία σε υπολειτουργία ή κλειστά κι ύστερα από ένα σθεναρό και ομόφωνο "όχι" που αντέταξαν συντεταγμένοι πρωθυπουργός, Υπουργικό Συμβούλιο και υπουργοί, να προβαίνει ολόκληρη κυβέρνηση σε δημόσια ψυχανάλυση των δασκάλων, της μισής ελληνικής κοινωνίας και να τους αποκαλεί - ούτε λίγο ούτε πολύ - λιγότερο εγγράμματους κι από έναν αναλφάβητο του '30, λιγότερο ώριμους από έναν αποπροσανατολισμένο έφηβο των δεκατριών, λιγότερο υπεύθυνους κι από έναν άνανδρο. Να τους αποκαλεί μέσα στην ίδια τη Βουλή τζογαδόρους της γνώσης - "παίκτες του καζίνο" (sic) κι "αγράμματους που δεν ξέρουν να κάνουν λογαριασμούς και ξεχύθηκαν στο δρόμο για φασαρία κι από λογιστικό λάθος". Από λάθος, λοιπόν, οι καθηγητές τόσες μέρες διαδηλώνουν για δημόσια δωρεάν παιδεία, από λάθος μιλούν για διορισμούς και ίσες ευκαιρίες, από λάθος μιλούν για αξιοπρέπεια του καθηγητή, για επιμόρφωση, από λάθος μιλούν για περηφάνια και λίγο όνειρο στα σχολεία. Κατάπληκτη η ελληνική κοινωνία παρακολούθησε τον υπουργό Παιδείας, στη Βουλή, στα ΜΜΕ, να πλέκει τη μεγάλη ιδέα της Παιδείας με τους καθηγητές στο δρόμο και τα σχολεία κλειστά.

Αγλαϊα ΞΕΝΑΚΗ

Φιλόλογος, μέλος ΔΣ Δ ΕΛΜΕ

Θεσσαλονίκης

ΛΑΡΙΣΑ
Ταξική επιλογή αυτή η πολιτική

Εκδήλωση του ΚΚΕ για την παιδεία

Τις θέσεις του ΚΚΕ, για το ξεπέρασμα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση και τις προτάσεις του, για δημόσια δωρεάν παιδεία - κτήμα των παιδιών του ελληνικού λαού, παρουσίασε χτες σε εκδήλωση της ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ, ο Π. Γεωργιάδης,μέλος της ΚΕ του Κόμματος.

Ο ομιλητής αναφέρθηκε στη "μεταρρύθμιση", που προωθεί η κυβέρνηση, τονίζοντας ότι οποιαδήποτε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που αναφέρεται αποκλειστικά στο εξεταστικό σύστημα, είναι μοιραίο να αποτύχει διότι δεν αντιμετωπίζει το ουσιαστικό πρόβλημα της εκπαίδευσης.

"Με τα μέτρα που προτείνει η κυβέρνηση για την εξεταστική διαδικασία - τόνισε - προωθεί την ταξική επιλογή της, να στερήσει από τα παιδιά των ασθενέστερων τάξεων τη μόρφωση, αφού ο μαθητής, για να αντεπεξέλθει στις νέες υποχρεώσεις του, θα πρέπει να διαθέτει οικονομική άνεση. Ετσι, δε θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στην εκπαίδευση και οι εξαγγελίες έχουν στόχο να αποπροσανατολίσουν τον ελληνικό λαό, που έχει μεγάλη ευαισθησία για θέματα παιδείας".

"Η κυβέρνηση - υπογράμμισε - φαίνεται αμετακίνητη σ' αυτές τις επιλογές, που υπαγορεύονται από τη "Λευκή Βίβλο" και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, γι' αυτό και οι όποιες αλλαγές στην παιδεία είναι υπόθεση της πάλης των εκπαιδευτικών και ολόκληρου του λαού".

Σε αυτό το σημείο χαρακτήρισε ηρωικό τον αγώνα των εκπαιδευτικών, που ξεπέρασε τα κλαδικά αιτήματα και ανέδειξε τη μεγάλη κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος και της παιδείας στη χώρα μας. "Το βασικό συμπέρασμα και από την απεργία - είπε - είναι ότι η πολιτική της κυβέρνησης δεν αλλάζει, αλλά πρέπει να ανατραπεί με την πάλη των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζόμενων".

Αναφερόμενος στις προτάσεις του ΚΚΕ, υπογράμμισε την ανάγκη ενιαίου 9χρονου σχολείου και αναβάθμισης του λυκείου, το οποίο θα είναι γενικό πολυτεχνικό και πέρα από τις γενικές γνώσεις, θα βασίζεται στην ανάπτυξη της τεχνολογίας και στη συσσώρευση γνώσεων και θα παρέχει και επαγγελματικά εφόδια, ώστε ο μαθητής τελειώνοντας το λύκειο να είναι σε θέση να εργαστεί.

ΑΙΓΑΛΕΩ
Χτίζοντας το μέτωπο παιδείας

Εκδήλωση - ενημέρωση για την απεργία των καθηγητών πραγματοποιήθηκε προχτές το βράδυ στο Πολυκλαδικό Λύκειο Αιγάλεω, με πρωτοβουλία του νεοσύστατου "Συντονιστικού Μετώπου Παιδείας Αιγάλεω", που απαρτίζεται από την Ενωση Γονέων Αιγάλεω και τη Β ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής.

Ο Γ. Διαμαντόπουλος, πρόεδρος της Ενωσης Γονέων Αιγάλεω, μιλώντας στους παρευρισκόμενους για την πρωτοβουλία των γονιών και των καθηγητών να δημιουργήσουν το Συντονιστικό Μέτωπο Παιδείας, είπε: "Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το συντονιστικό για να μπορέσουμε όχι μόνο να συμβάλουμε στην επίλυση των προβλημάτων των εκπαιδευτικών, αλλά γενικότερα της παιδείας, φέρνοντας κοντά μας και άλλους γονείς, καθηγητές και μαθητές και άλλων περιοχών, παλεύοντας όλοι μαζί για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων της παιδείας. Η αγωνία για καλύτερη μόρφωση των παιδιών μας θα πρέπει να είναι διαρκώς μέσα μας. Να κινητοποιηθούμε όλοι για αναβαθμισμένη δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους".

Ο Γ. Νικολάου, αντιπρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για τα αιτήματα του κλάδου, καλώντας τους να τους συμπαρασταθούν. "Θέλουμε, σημείωσε, πραγματικές λύσεις για τα χρονίζοντα προβλήματα της παιδείας. Αν δε βγούμε όλοι μαζί στο δρόμο να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν τότε δε θα καταφέρουμε τίποτα".

Το χειροκρότημα όλων των γονιών κέρδισε μια απεργός καθηγήτρια, η οποία απαντώντας σε αυτούς που ισχυρίζονται ότι οι καθηγητές απεργούν μόνο για τα οικονομικά τους αιτήματα είπε: "Προτείνω με τα λεφτά που χάσαμε τόσο καιρό με την απεργία, να φτιαχτεί ένα σχολείο στο όνομα της δικής μας απεργίας". Εκ μέρους του Μαθητικού Συμβουλίου Νυχτερινών Μαθητών Αιγάλεω, η Λ. Πίτακα εξέφρασε τη συμπαράσταση των μαθητών στο δίκαιο αγώνα των καθηγητών, τονίζοντας: "Χαμένοι αγώνες δεν υπάρχουν. Αγώνες που δε γίνονται είναι χαμένοι. Ο αγώνας για καλύτερη παιδεία δεν μπορεί να λήξει με την απεργία των καθηγητών, αλλά να συνεχίζεται καθημερινά. Μη ζητάτε από τους καθηγητές να απολογηθούν για τις χαμένες ώρες. Να ζητήσετε ευθύνες από το υπουργείο Παιδείας, γιατί αυτό είναι που κρατάει τα σχολεία κλειστά".

Επιμένει στο χαβά του Μάαστριχτ

Την απόφαση της κυβέρνησης να προωθήσει και με νομοσχέδιο τα μέτρα της για την προσαρμογή και του Λυκείου στις ανάγκες των καπιταλιστών για ημιμαθείς εργαζόμενους, επανέλαβε ο υπουργός Παιδείας

Μια μέρα μετά την επικύρωση - από την Ολομέλεια των προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας - της απόφασης του κλάδου των καθηγητών για συνέχιση της απεργίας και για όγδοη βδομάδα, ο υπουργός Παιδείας επέλεξε, χτες το πρωί, τις εργασίες ημερίδας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για να προκαλέσει και πάλι τους απεργούς καθηγητές, διαφημίζοντας την περιβόητη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και ισχυριζόμενος ότι ο οικονομικά απαξιωμένος εκπαιδευτικός "είναι έτοιμος να στηρίξει τη νέα εποχή, τη νέα εκπαίδευση"! Ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης επανέλαβε χτες ότι προτίθεται να έχει ολοκληρώσει το διάλογο με τους φορείς και τα κόμματα μέχρι το Μάη, οπότε και θα κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο. Ταυτόχρονα, δεν παρέλειψε να επιτεθεί και πάλι στους απεργούς, ισχυριζόμενος ότι η απεργία των καθηγητών "πάει πίσω τις εξελίξεις" και πως "μερικοί ίσως είναι ικανοποιημένοι ότι πήγε πίσω ο προγραμματισμός". Με τη φράση αυτή αναφερόταν στις εξαγγελίες του για την καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου, ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την καθιέρωση κύκλων ατομικών προγραμμάτων σπουδών, "διά βίου εκπαίδευση", κατηγοριοποίηση σχολών και αποφοίτων κλπ., σύμφωνα πάντα με τις εντολές και τις υποδείξεις της "Λευκής Βίβλου" για την παιδεία και των γενικότερων στόχων της Συνθήκης του Μάαστριχτ.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε για μια ακόμα φορά στο στόχο της "διά βίου εκπαίδευσης", που διαπνέει τα κείμενα της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την παιδεία. Επανέλαβε τους ισχυρισμούς για "καλά οργανωμένες ομάδες που δεν εκφράζουν τη βούληση του λαού", οι οποίες, δήθεν, αντιδρούν στη νέα εποχή και στις αλλαγές, ανάγοντας την κυβέρνηση με τις αντιεκπαιδευτικές αντιλαϊκές επιλογές της σε μοναδικό και αδιαμφισβήτητο εκφραστή της λαϊκής βούλησης.

Οι τοποθετήσεις των υπολοίπων ομιλητών δεν άφησαν κανένα περιθώριο αυταπάτης για το δυσοίωνο μέλλον που επιφυλάσσουν στην παιδεία οι θιασώτες του Μάαστριχτ (αναλυτικό ρεπορτάζ στον αυριανό "Ρ").

ΟΛΜΕ
Καθημερινή η απάντηση

Αργά τη νύχτα το ΔΣ της ΟΛΜΕ μετά από έκτακτη συνεδρίασή του, με αφορμή τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, έδωσε στη δημοσιότητα την παρακάτω ομόφωνη ανακοίνωση:

"Η κυβέρνηση χρησιμοποίησε όλα τα μέσα για να υπονομεύσει και να συκοφαντήσει τον απεργιακό αγώνα των καθηγητών. Δεν το κατόρθωσε και δε θα το κατορθώσει. Η απεργία των καθηγητών έχει δικαιωθεί στη συνείδηση του ελληνικού λαού. Γιατί ο αγώνας αυτός αναδεικνύει την ευρύτερη κοινωνική απαίτηση για στήριξη και αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.

Γιατί αυτός ο αγώνας υπερασπίζεται το μέλλον και την προοπτική του εκπαιδευτικού επαγγέλματος που απαξιώνεται καθημερινά από όλες τις κυβερνητικές επιλογές. Οσοι ευθύνονται για την εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου, για τις διπλές βάρδιες των σχολείων, για τα τεράστια κενά διδακτικού προσωπικού, για την ανυπαρξία επιμόρφωσης των καθηγητών, για τη μόνιμη χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης και πριμοδότηση της ιδιωτικής, δεν έχουν το ηθικό δικαίωμα να αναγορεύονται σε τιμητές, να συκοφαντούν τον ηρωικό αγώνα ενός ολόκληρου κλάδου, που υπερασπίζεται τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

Οι καθηγητές κάνουν σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι καμιά σοβαρή μεταρρυθμιστική προσπάθεια στο χώρο της εκπαίδευσης δεν μπορεί θετικά να προχωρήσει αν δε στηριχτεί στο βασικό συντελεστή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τον καθηγητή.

Ο υπουργός, κάτω από το άγχος της αδυναμίας ουσιαστικών απαντήσεων στα αιτήματα του κλάδου, παρέπεσε σε δύο ατοπήματα: Θέλησε να "υβρίσει" ως μειοψηφία τη μάχιμη εκπαιδευτική συλλογικότητα και προσπάθησε να εμφανίσει την ΟΛΜΕ σε αναντιστοιχία με τους καθηγητές. Μικρή προσπάθεια συκοφάντησης ενός μαζικού δημοκρατικού κινήματος, που καθημερινά αποδεικνύει την ενότητα και δημοκρατικότητά του.

Την απάντηση άλλωστε ο κ. υπουργός την παίρνει καθημερινά, εφτά εβδομάδες τώρα, με τη μαζικότητα των γενικών συνελεύσεων και των κινητοποιήσεών μας".

ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
"Λάδι στη φωτιά" από την κυβέρνηση
  • Εμπρηστικές δηλώσεις Αρσένη περί πλειοψηφίας που στηρίζει την κυβέρνηση (! ) και μειοψηφίας που απεργεί
  • Απόπειρα διχασμού του παλλαϊκού κινήματος για τη δημόσια και δωρεάν παιδεία με δικαιωμένους τους εκπαιδευτικούς

Δέσμια στον αντιλαϊκό κατήφορό της, σε μια πορεία που μοιραία πλέον τη φέρνει καθημερινά ευθέως αντιμέτωπη με κάθε αγωνιζόμενο τμήμα του λαού αυτής της χώρας, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έριξε χτες το βράδυ κι άλλο λάδι στη φωτιά που η πολιτική της έχει ανάψει στο χώρο της παιδείας.

Ψυχρά, κυνικά, ξεδιάντροπα, με υπολογισμένο απόλυτα ακόμα και το δευτερόλεπτο της ώρας που θα έβγαινε στο εθνικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο για να εξαγγείλει το αυταρχικό διάγγελμά της, η κυβέρνηση Σημίτη εκτόξευσε, χτες το βράδυ διά του υπουργού Παιδείας, μία ακόμα βόμβα ενάντια στα θεμέλια του κατακτημένου με σκληρούς αγώνες συστήματος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Συκοφάντησε τους δασκάλους των παιδιών του ελληνικού λαού, χαρακτηρίζοντάς τους - ούτε λίγο, ούτε πολύ - υπονομευτές της πορείας της χώρας προς το 2000. Προσπάθησε, πρόσθετα, να στρέψει - ευρύτερα - το ένα τμήμα του λαού ενάντια στο άλλο, ισχυριζόμενη ότι στους δρόμους του αγώνα "33 μήνες πριν το 2000" βρίσκονται "μειοψηφίες", ενώ αντίθετα, ισχυρίστηκε ο υπουργός Παιδείας, "η μεγάλη πλειοψηφία στηρίζει την κυβέρνηση"!

Με βάση αυτή τη διεστραμμένη αντίληψη που έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με την πραγματικότητα, που βιώνει καθημερινά η εκπαιδευτική κοινότητα σε όλη τη χώρα, έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί ότι μία απεργία που συνεχίζεται με αυξανόμενη ένταση για 7 ολόκληρες βδομάδες, με τρομακτικό οικονομικό κόστος για κάθε έναν από τους απεργούς, είναι μειοψηφικό φαινόμενο! Με την - ιστορικά διαπιστωμένη ως κυρίαρχη - τακτική του ΠΑΣΟΚ ενάντια στα λαϊκά κινήματα, αυτήν της ξεδιάντροπης προβοκάτσιας, που κατά περίσταση οδηγεί και σε αμέσου αποτελέσματος διασπάσεις, η κυβέρνηση εμφανίστηκε διά του Γερ. Αρσένη, να ισχυρίζεται ότι υπάρχει "αντίφαση" ανάμεσα στις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και τις διαθέσεις της βάσης των εκπαιδευτικών. Μόνο που η πραγματικότητα βοά: Είναι οι συνελεύσεις των τοπικών ΕΛΜΕ που αποφάσισαν σχεδόν ομόφωνα τη συνέχιση της απεργίας και για όγδοη βδομάδα και μετά επικυρώθηκε αυτή η απόφαση από την ηγεσία!

Επιχειρώντας, στη συνέχεια, να στρέψει μαθητές και γονείς ενάντια στους απεργούς καθηγητές, η κυβέρνηση κατέφυγε σε μία αλχημεία και ένα τέχνασμα:- Ισχυρίστηκε ότι με το νέο μισθολόγιο οι καθηγητές καθίστανται περίπου "εκατομμυριούχοι" αφού κατά τη δήλωση του υπουργού Παιδείας οι μισθοί τους θα αυξηθούν μέχρι και του ποσού των 940.000 δρχ! Και με βάση αυτό το πλαστό ως προς τι αντιπροσωπεύει νούμερο, κάλεσε τους γονείς να αναλογιστούν αν οι ίδιοι θα πάρουν τέτοιες αυξήσεις φέτος...

- Επιχείρησε να μεταθέσει την ευθύνη - για τη μερική παράταση της σχολικής χρονιάς, ή τη μερική παράταση της ημερήσιας διδασκαλίας για την κάλυψη των χαμένων ωρών - στους συλλόγους διδασκόντων, θέτοντας, παράλληλα, συγκεκριμένες καταληκτικές ημερομηνίες και χρόνους ημερήσιας παράτασης, τέτοιους που να οδηγούν σε αντίθεση καθηγητές - μαθητές.

Για να κάνει αποτελεσματικότερη την προβοκάτσια, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ξεδιάντροπα ότι στη διάρκεια της απεργίας οι καθηγητές - όλοι οι καθηγητές - θησαύρισαν από τα φροντιστηριακά μαθήματα!

Γίνεται φανερό πως η λέξη "ντροπή", είναι μια άγνωστη λέξη για τα υποκείμενα που προϊστανται μιας τέτοιας αθλιότητας!

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
"Αγώνας ψυχής και όχι της δραχμής"

Δυναμικό συλλαλητήριο χτες. Παραμένουν υψηλά τα ποσοστά συμμετοχής στην απεργία

Μαχητική συγκέντρωση στην Καμάρα και πορεία στο κέντρο της πόλης πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι οι καθηγητές της Θεσσαλονίκης και συνάδελφοί τους εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ της Κεντρικής Μακεδονίας. Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν ανυποχώρητοι τον αγώνα για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και προειδοποιούν όσους μεθοδεύουν το σπάσιμο της απεργίας, πως ο αγώνας θα συνεχιστεί και κάτω από τη δυναμική του η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να υποχωρήσει.

Αυτό το μήνυμα, άλλωστε, έστειλαν χτες για άλλη μια φορά από τη Θεσσαλονίκη. Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που ξεκίνησε λίγο μετά τις 12 συμμετείχαν καθηγητές και από τις πέντε ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης, καθώς και εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ Κιλκίς, Πέλλας και Πιερίας. Σταθερά συμπαραστάτες στον αγώνα των δασκάλων τους πήραν μέρος και μαθητές των Λυκείων της πόλης, αλλά και φοιτητές. Ολοι μαζί, ενωμένοι, κάτω από τα κοινά αιτήματα για αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15%, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, κατάργηση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση και αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

"Ολες οι προσπάθειες της κυβέρνησης για τον εκφυλισμό και τη λήξη της απεργίας έπεσαν κυριολεκτικά στο κενό. Καθημερινά το 50% των συναδέλφων απεργεί και αυτό σημαίνει ότι στην ψυχή της απεργίας είναι περισσότεροι από το 80%, γιατί κάποιοι άλλοτε μπαίνουν και άλλοτε όχι", δήλωσε ο Κ. Μαλαμίδης από το Κιλκίς, διαψεύδοντας, με τα στοιχεία που παρουσίασε, τους ισχυρισμούς του υπουργού Παιδείας. Ενώ, μιλώντας για την προοπτική του αγώνα τους, σημείωσε: "Πάμε για όγδοη βδομάδα, όμως, πιστεύω ότι η κυβέρνηση μέσα στις επόμενες μέρες θα αναγκαστεί να αναγνωρίσει το δίκιο των αιτημάτων και να δρομολογήσει ουσιαστικές λύσεις, έστω και σε ένα επίπεδο μεσοπρόθεσμο και βέβαια σε όλο το φάσμα των αιτημάτων. Να είναι σίγουρη η κυβέρνηση και όποιος άλλος "αγωνιά", ότι και την άλλη βδομάδα θα 'μαστε πάλι στους δρόμους. Οταν ένας μονόμισθος καθηγητής έχει χάσει 400.000 θα πρέπει να καταλάβουν ότι ο αγώνας μας δεν είναι της δραχμής, είναι αγώνας ψυχής".

Η πορεία

Η πορεία ξεκίνησε στη 1 το μεσημέρι και είχε χαρακτήρα πλατιάς ενημέρωσης, αφού σε όλη τη διάρκεια μοίραζαν έντυπο υλικό στους πολίτες. Οι διαδηλωτές απεργοί καθηγητές πορεύτηκαν σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, φωνάζοντας συνθήματα όπως "οι εκπαιδευτικοί δεν είναι συντεχνία παλεύουν για δημόσια και δωρεάν παιδεία", "δώστε λεφτά για την παιδεία να πάτε να τα πάρετε απ' την ολιγαρχία". Η χτεσινή πορεία των καθηγητών δεν κατέληξε στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, αφού δεν υπήρχε τίποτε καινούριο να συζητηθεί εκεί. Τα αιτήματά τους είναι γνωστά και περιμένουν τη λύση τους.

Στο μεταξύ σε σταθερά υψηλά επίπεδα κυμάνθηκε και χτες το ποσοστό συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Να δοθούν άμεσα λύσεις

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησε χτες το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας, αντιπροσωπεία του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά, ζητώντας συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας για να εκθέσει την αγωνία των γονιών για τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση και διάλυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, απαιτώντας να δοθούν άμεσα λύσεις.

Παρ' όλες τις προσπάθειες που έχουν κάνει μέχρι τώρα οι γονείς του Πειραιά, να συναντηθούν με τον υπουργό Παιδείας, και να συζητήσουν μαζί του, δεν τα κατάφεραν. Τελικά η αντιπροσωπεία του ΔΣ της Ομοσπονδίας συναντήθηκε με τον διευθυντή του γραφείου του υπουργού Παιδείας Δ. Κίτσιο στον οποίο τόνισε ότι την ευθύνη που τα σχολεία παραμένουν κλειστά την έχει εξ ολοκλήρου το υπουργείο και η κυβέρνηση.

Σε έγγραφό τους προς τον υπουργό Παιδείας, οι γονείς τονίζουν ότι όταν δε δίνονται χρήματα για την παιδεία και το ποσοστό που διατίθεται από τον κρατικό προϋπολογισμό κάθε χρόνο μειώνεται, όταν ακολουθούνται το πρόγραμμα σύγκλισης και οι περικοπές στα κονδύλια των κοινωνικών δαπανών, τότε η κατάσταση γίνεται απελπιστική.

Τα μέτρα

Τα μέτρα που ανακοίνωσε χτες η κυβέρνηση για να προκαλέσει σύγκρουση καθηγητών - μαθητών είναι τα παρακάτω: Παράταση μαθημάτων μέχρι τις 6 Ιούνη, διεξαγωγή απολυτήριων εξετάσεων μεταξύ 9 και 20 Ιούνη, έναρξη Γενικών Εξετάσεων στις 25 Ιούνη, μείωση διακοπών του Πάσχα κατά τρεις μέρες, μείωση της χρονικής διάρκειας των διδακτικών ωρών κατά 5 λεπτά.

Εκτακτη απεργιακή συγκέντρωση σήμερα

Εκτακτη απεργιακή συγκέντρωση για σήμερα,Παρασκευή, στις 11 το πρωί,έξω από το υπουργείο Παιδείας, όπου μόνιμα πλέον εγκαθίσταται Απεργιακό Κέντρο,αποφάσισε αργά χτες το βράδυ η κεντρική απεργιακή επιτροπή των καθηγητών.

Εκ μέρους της ΔΕΕ, ο Δήμος Σταματελάτος, μέλος της κεντρικής απεργιακής επιτροπής, δήλωσε σχετικά στο "Ρ": "Οι καθηγητές και μαζί τους το λαϊκό κίνημα πρέπει να δώσουν την απάντηση που αξίζει στην κυβέρνηση, εντείνοντας από κοινού την πάλη τους για την υπεράσπιση και αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας". Επίσης, από το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ο Γρ. Καλομοίρης μας δήλωσε: "Οσον αφορά τις "μειοψηφίες" που ισχυρίστηκε ο υπουργός ότι συνεχίζουν τον απεργιακό αγώνα, την απάντηση τη δίνουν οι ίδιοι οι καθηγητές, με τη μαζική συμμετοχή τους στις διαδικασίες και τον αγώνα αυτού του κινήματος".

Απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που εδώ και ενάμιση μήνα απεργούν, η κυβέρνηση επιμένει ανάλγητα

Οι μαθητές δεν κάνουν το χατίρι στην κυβέρνηση και στέκονται στο πλάι των καθηγητών τους



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ