Πέμπτη 1 Νοέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΤΑ
Απογυμνωμένα από προσωπικό

Μια σύγκριση με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες άλλων χωρών δείχνει το μέγεθος των ελλείψεων

Από παλιότερη κινητοποίηση των εργαζόμενων στα ταχυδρομεία
Από παλιότερη κινητοποίηση των εργαζόμενων στα ταχυδρομεία
Με τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, λειτουργούν σήμερα τα ΕΛΤΑ, γεγονός που έχει αντίκτυπο στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και το φόρτο εργασίας που επωμίζονται οι υπάλληλοι του Οργανισμού. Τα κενά φαίνονται καθαρότερα, αν γίνουν συγκρίσεις με ταχυδρομικές υπηρεσίες άλλων χωρών. Η δε ποιότητα υπηρεσιών θα υποβαθμιστεί κι άλλο, αν υλοποιηθούν τα κυβερνητικά σχέδια για είσοδο ιδιώτη «στρατηγικού επενδυτή» στο δημόσιο ταχυδρομείο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών, στην Πορτογαλία, το προσωπικό των ταχυδρομείων είναι 17.000 και σε περιόδους αιχμής μπορεί να φτάσει τις 20.000. Ο πληθυσμός της χώρας είναι 10.000.000 κάτοικοι, με 4.500.000 νοικοκυριά. Μόνος μέτοχος της επιχείρησης είναι το κράτος. Το δίκτυο διανομής περιλαμβάνει: 418 γραφεία διανομής. 7.483 διανομείς, 1.232 οχήματα, 3.407 μοτοποδήλατα. Κάλυψη 187.000 χιλιομέτρων και 6.600.000 αντικείμενα προς διανομή τη μέρα.

Επιτυγχάνονται στόχοι, όπως το 97% των αντικειμένων «α` προτεραιότητας» να παραδίδονται στο χρονικό όριο που προβλέπεται, δηλαδή την επόμενη μέρα από τη μέρα κατάθεσης.

Αλλά και σε μικρότερες χώρες: Στη Δανία, το προσωπικό είναι 25.000. Σε περιόδους αιχμής φθάνει τις 30.000. Ο πληθυσμός της χώρας είναι 5.200.000 κάτοικοι, σε 2.500.000 νοικοκυριά. Μόνος μέτοχος της επιχείρησης είναι το κράτος. Διοικείται από διοικητικό συμβούλιο 9 μελών (τα 6 ορίζονται από το κράτος και τα 3 από τους εργαζόμενους) και από ένα «Συμβούλιο Διοίκησης» 4 μελών.

Είναι κερδοφόρα, διαθέτοντας το 1/3 των κερδών τους στα κρατικά ταμεία και επενδύοντας τα υπόλοιπα στο διαρκή εκσυγχρονισμό της υπηρεσίας. Αναφορικά με τους δείκτες ποιότητας, το 2000 το 95% των επιστολών και το 93,9% των δεμάτων α` προτεραιότητας παραδίδονταν μέσα στο προβλεπόμενο όριο. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα φορτηγά έχουν από 3 οδηγούς για να μπορούν να αξιοποιούνται όλο το 24ωρο.

Τι ισχύει για τα ΕΛΤΑ; Κατ' αρχάς, οι ιδιαιτερότητες της χώρας - 225 κατοικημένα νησιά, απομονωμένα χωριά σε δυσπρόσιτους ορεινούς όγκους, συγκέντρωση του 60% του πληθυσμού στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, το μήκος των συνόρων με την αναγκαστική παρουσία ταχυδρομικού γραφείου σε κάθε σημείο - όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι του κλάδου, κάνουν το έργο πολύ δυσκολότερο.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές ποιότητας που έχει θέσει για τα ΕΛΤΑ η εποπτεύουσα τον κλάδο Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, για το 2001 στόχος είναι η αλληλογραφία εσωτερικού α` προτεραιότητας να παραδίδεται στον παραλήπτη μία εργάσιμη μέρα μετά την εργάσιμη μέρα κατάθεσης σε ποσοστό 70%.

Με αυτά τα δεδομένα, χρειάζονται επιπλέον εργαζόμενοι. Ομως, η διοίκηση του ΕΛΤΑ υποστηρίζει, με βάση το Επιχειρησιακό Σχέδιο που συνέταξε το 1999, ότι απαιτούνται μόλις 11.668. Εκπρόσωποι των εργαζομένων τονίζουν ότι χρειάζονται τουλάχιστον 12.000. Σήμερα υπηρετούν μόνο 10.700, 10.000 λιγότεροι από ό,τι στην Πορτογαλία και 15.000 από ό,τι στη Δανία.

Επιπλέον, από τα περίπου 900 ταχυδρομικά γραφεία των ΕΛΤΑ, υπολογίζεται ότι τα 350 είναι ελλειμματικά. Αν έρθει ο ιδιώτης, θα πιέσει για να κλείσουν. Ομως, μπορεί να κλείσει το γραφείο, π.χ. στην Τήλο, όπου το χειμώνα ζουν 80 άνθρωποι;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ