Eurokinissi |
Γι' αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ προετοίμασε ήδη το έδαφος ως κυβέρνηση:
Και η ΝΔ παρέλαβε τη σκυτάλη για να προτείνει:
Το ΚΚΕ στέκεται απέναντι από την κοινή επιδίωξη όλων των κομμάτων να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο σφαγιασμός των δικαιωμάτων του λαού και της νεολαίας.
Γιατί μόνο το ΚΚΕ, από την ίδρυσή του, στηρίζει σταθερά την απλή, ανόθευτη αναλογική, για το σύνολο των εκλογικών διαδικασιών, χωρίς πλαφόν εισόδου και μπόνους, ενώ διεκδικεί και την κατάργηση της δυνατότητας άσκησης του εκλογικού δικαιώματος με επιστολική ψήφο, που διευκολύνει την παραβίαση του αδιάβλητου της εκλογικής διαδικασίας και την ένταση πάσης φύσεως πιέσεων στους ψηφοφόρους. Αντίστοιχα, στη συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση πρότεινε πλήθος μέτρων που ενισχύουν πραγματικά τη λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία, ενώ και καθ' όλη τη διάρκεια της βουλευτικής περιόδου αναδεικνύει και προτείνει μέτρα ανακούφισης του λαού από τα μεγάλα καθημερινά του προβλήματα, ενάντια στις κυβερνητικές πολιτικές που από το ξεζούμισμα του λαού ταΐζουν τους επιχειρηματικούς ομίλους με πακτωλούς χρημάτων, φοροελαφρύνσεων, διευκολύνσεων για να προσλαμβάνουν με μεροκάματα πείνας, να απολύουν ανεμπόδιστα και χωρίς συνέπειες.
Μόνο το ΚΚΕ υπερασπίζεται πραγματικά το δικαίωμα ψήφου των εργαζομένων και του λαού διεκδικώντας, μεταξύ άλλων, πλήθος μέτρων, όχι μόνο οικονομικών αλλά και ενάντια στην εργοδοτική τρομοκρατία. Αλλωστε, το υποκριτικό ενδιαφέρον ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και λοιπών για την ψήφο του λαού φάνηκε στις τελευταίες εκλογές όπου δεν είπαν και δεν έκαναν ουσιαστικά τίποτα για τους χιλιάδες εργαζόμενους που, επειδή δούλευαν σε περιοχές μακριά από εκεί που ψήφιζαν, δεν μπόρεσαν να πάνε να ψηφίσουν, είτε γιατί δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα είτε γιατί δεν τους δίνονταν από τους επιχειρηματίες οι εκλογικές άδειες - που δικαιούνται σύμφωνα με το νόμο - και με την απειλή της απόλυσης.
Μόνο το ΚΚΕ στηρίζει διαχρονικά το δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού, με συγκεκριμένους όμως όρους.
Αλλωστε, ουσιαστικούς ή τυπικούς περιορισμούς για το δικαίωμα ψήφου των εκτός Επικρατείας θέτει η συντριπτική πλειοψηφία των χωρών που αναγνωρίζουν τέτοιο δικαίωμα. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, για τους απόδημους Γερμανούς προβλέπεται δικαίωμα ψήφου εφόσον μετά το 14ο έτος της ηλικίας τους κατείχαν κατοικία για ένα τρίμηνο τουλάχιστον πριν από τις εκλογές ή διέμεναν τακτικά στη Γερμανία και δεν έχουν παρέλθει 25 χρόνια από εκείνη την περίοδο. Αλλά και στην Ιρλανδία δεν αναγνωρίζεται δικαίωμα ψήφου για τους απόδημους Ιρλανδούς, παρά μόνο σε μέλη της αστυνομίας και των Ενόπλων Δυνάμεων και σε Ιρλανδούς διπλωμάτες και τους/τις συζύγους τους.
Το Κόμμα μας προτείνει την καθιέρωση του δικαιώματος της ψήφου για εκείνους τους Ελληνες του εξωτερικού που:
Με βάση αυτά τα κριτήρια να αντιμετωπιστεί το θέμα της εγγραφής ή διαγραφής απ' τους εκλογικούς καταλόγους, με την απαραίτητη μεταβατική διάταξη για όσους ηλικιωμένους κ.λπ. ψηφίζουν. Αφού στον πυρήνα ακόμα και της αστικής αντίληψης για την τυπική ισότητα του δικαιώματος της ψήφου βρίσκεται η συσχέτιση του δικαιώματος του εκλέγειν στις βουλευτικές εκλογές και του να θίγεται κανείς άμεσα από τις πράξεις των εκλεγμένων πολιτικών οργάνων. Γι' αυτό και ο πολίτης που απολαμβάνει μια σειρά από δικαιώματα, μεταξύ των οποίων και το δικαίωμα να τοποθετείται απέναντι στις πολιτικές που έχουν συνέπειες στην καθημερινότητά του, έχει και μια σειρά από υποχρεώσεις απέναντι στο κράτος (π.χ. φορολογικές).
Είναι γεγονός ότι δικαίωμα ψήφου στην Ελλάδα, με βάση το Σύνταγμα (αρθ. 53 παρ. 3) και τον ισχύοντα εκλογικό νόμο, έχουν όλοι οι Ελληνες πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους. Η δε ιδιότητα του Ελληνα πολίτη είναι ταυτόσημη με την ελληνική ιθαγένεια, που αποκτιέται κατά βάση με τη γέννηση (δίκαιο του αίματος), χωρίς άλλη προϋπόθεση, εφόσον το άτομο έχει Ελληνα πατέρα ή Ελληνίδα μητέρα. Αποκτιέται και με πολιτογράφηση, που για όσους έχουν πρόγονο ομογενή ή που είχε την ελληνική ιθαγένεια (βλ. Ελληνες του εξωτερικού 2ης, 3ης γενιάς κ.ο.κ.) δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Σε γενικές γραμμές, δηλαδή, όσοι έχουν ελληνική καταγωγή (αρκεί από τον ένα γονέα) μπορούν να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια - και άρα και το δικαίωμα ψήφου, αφού δικαιούνται να εγγραφούν στους εκλογικούς καταλόγους. Αντίθετα, σε γενικές γραμμές, στις πιο ισχυρές καπιταλιστικές χώρες (ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία) αλλά και σε αρκετές με μεγάλο αριθμό αποδήμων (π.χ. Ιρλανδία) η απόκτηση της ιθαγένειας προϋποθέτει τη γέννηση στο έδαφος της αντίστοιχης χώρας (δίκαιο του εδάφους). Επίσης, σε αρκετές χώρες για την απόκτηση του δικαιώματος της ψήφου τίθενται επιπλέον προϋποθέσεις πέραν της απόκτησης της ιθαγένειας: Για παράδειγμα, στην Ιρλανδία τίθενται περιορισμοί ως προς την παραμονή στη χώρα για να έχουν οι Ιρλανδοί πολίτες δικαίωμα ψήφου.
Ταυτόχρονα, το δικαίωμα ψήφου, ακόμα και στην αστική αντίληψη, προϋποθέτει τη γνώση της πολιτικής πραγματικότητας της χώρας, για την οποία καλείται να τοποθετηθεί ο ψηφοφόρος. Με αυτήν τη «δικαιολογία» διαχρονικά οι νόμοι περί ιθαγένειας στην Ελλάδα θέτουν - απαράδεκτα - πολλές προϋποθέσεις για την απόκτηση της ιθαγένειας - και άρα και του δικαιώματος της ψήφου - σε μετανάστες που διαμένουν στην Ελλάδα. Προϋποθέσεις όπως η υπηρέτηση της στρατιωτικής θητείας, φορολογικές υποχρεώσεις, φοίτηση στην εννιάχρονη υποχρεωτική Εκπαίδευση κ.ο.κ. Αλλά ακόμα και εκείνοι που ολοκληρώνουν την υποχρεωτική Εκπαίδευση δικαιούνται να κάνουν αίτηση για απόκτηση της ιθαγένειας, μόνο εφόσον δεν έχουν υπερβεί συγκεκριμένα όρια ηλικίας (ακόμα περισσότεροι περιορισμοί δηλαδή). Συνολικά είναι μια μακροχρόνια και κοστοβόρα υπόθεση που θέτει πολλούς επιπλέον περιορισμούς ακόμα και πριν από την κατάθεση της αίτησης (για παράδειγμα, αποκλείονται εκ των προτέρων όσοι δεν έχουν καθόλου ή μόνο προσωρινή άδεια διαμονής).
Αρα, δεν μπορεί το δικαίωμα της ψήφου να αφορά απόδημους ή απογόνους τους που έχουν περιστασιακή ή και μηδαμινή επαφή με την ελληνική πραγματικότητα και που η απονομή του δικαιώματος της ψήφου από μόνη της δεν προϋποθέτει ότι θα αποκαταστήσουν αυτήν την επαφή.
Τέλος, για τη διευκόλυνση των Ελλήνων του εξωτερικού θα μπορούσε να συγκροτηθεί μια ειδική εκλογική Περιφέρεια του Εξωτερικού, που θα εκλέγει συγκεκριμένο αριθμό βουλευτών, ανεξάρτητα από τον αριθμό των εκλογέων.
Η όλη συζήτηση, λοιπόν, αφορά πρώτα και κύρια τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα, τη νεολαία. Αποδεικνύεται ότι οι όποιες διακηρύξεις σε αυτό το σύστημα της εκμετάλλευσης περί δημοκρατίας και ισότητας είναι κούφια λόγια, κόβονται και ράβονται στα μέτρα της αστικής τάξης στην Ελλάδα και των διεθνών συμμάχων της. Γι' αυτό η προσπάθεια που εξυφαίνεται όλα τα τελευταία χρόνια να καθιερωθούν μέσω του Συντάγματος και των εκλογικών νόμων σταθερές κυβερνήσεις, που θα υλοποιούν μέχρι κεραίας την αντιλαϊκή πολιτική που ματώνει το λαό, να βρει απέναντί της ένα ισχυρό εργατικό - λαϊκό κίνημα, που λέει όχι σε ακόμα περισσότερες θυσίες προς όφελος της κερδοφορίας του κεφαλαίου, που διεκδικεί να πάρει πίσω ό,τι του λήστεψαν οι αντιλαϊκές πολιτικές στην κρίση, που παλεύει να ικανοποιήσει τις σύγχρονες ανάγκες του. Οι δυνάμεις του ΚΚΕ θα πάρουν πρωτοβουλία το επόμενο διάστημα για να αναδειχτούν οι στόχοι της κυβέρνησης, η σύμπλευσή της με τα υπόλοιπα κόμματα, οι επικίνδυνοι για το λαό μας σχεδιασμοί.