Τρίτη 4 Φλεβάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Ξεκινά σήμερα η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια

Νέα ένστολη κινητοποίηση οργανώνει στις 11 π.μ. η «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών»

Σε ένστολη διαμαρτυρία στη Βουλή, κατά του νομοσχέδιου της κυβέρνησης για την Πολιτική Προστασία, καλεί σήμερα στις 11 π.μ. η «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών» (ΕΑΚΠ).

Οπως αναφέρει στο κάλεσμά της για την κινητοποίηση, «συνεχίζουμε τον αγώνα για να μην ψηφιστούν τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο - λαιμητόμο για την Πολιτική Προστασία, την πυρασφάλεια της χώρας και τα εργασιακά μας δικαιώματα», θυμίζοντας ότι στις 30 Γενάρη έγινε ανάλογη διαμαρτυρία στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στη Βουλή. Η ουσία της πολιτικής που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση είναι «ιδιωτικοποίηση, εμπορευματοποίηση και ανταποδοτικότητα υπηρεσιών, με τσακισμένα δικαιώματα των πυροσβεστών», επισημαίνει η ΕΑΚΠ, προσθέτοντας ότι «με την ουσία και τον συνολικό προσανατολισμό του νομοσχεδίου συμφωνούν και οι συμβιβασμένες πλειοψηφίες των συνδικαλιστικών οργάνων των μόνιμων, 5ετών και εποχικών πυροσβεστών».

Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο συζητείται από σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής και αναμένεται να γίνει η ψηφοφορία μέσα στη βδομάδα. Το νομοθετικό πλαίσιο εξακολουθεί να προσανατολίζεται στην καταστολή και στη διαχείριση της καταστροφής και όχι στην πρόληψη. Το άρθρο 9, για την εθνική πολιτική μείωσης κοινών καταστροφών, αναφέρει ότι για τη διαμόρφωσή της λαμβάνονται υπόψη η ανάλυση του κινδύνου καταστροφών σε συνάρτηση με τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους. Δηλαδή το σχέδιο πρόληψης λαμβάνει υπόψη τους πόρους, γίνεται με ανάλυση κόστους και επιπλέον συναρτάται με τις υπόλοιπες πολιτικές, δηλαδή τη συνολική πολιτική του κράτους με γνώμονα την καπιταλιστική ανάπτυξη.

Επισημαίνεται ακόμα ότι το νέο νομοθετικό πλαίσιο δεν έρχεται να επιλύσει υπάρχοντα προβλήματα για την αντιμετώπιση φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και την πρόληψη σχετικών κινδύνων. Σε πολλά ζητήματα η ουσία του είτε παραμένει η ίδια είτε επιδεινώνεται. Ακόμα, αναφέρεται ως κεντρικό ζήτημα η διαχείριση κρίσεων, χωρίς ωστόσο να περιγράφεται τι εννοείται με τον συγκεκριμένο όρο. Από την ασάφεια που υπάρχει, από την απουσία περιγραφής των ειδών των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και από πλήθος όρων που χρησιμοποιούνται φαίνεται η δυνατότητα που δίνεται και μέσα από αυτόν το νόμο να μπορεί να θεωρείται κρίση ακόμη και η πολιτική και συνδικαλιστική δράση! Αυτό σε συνδυασμό με τη στρατιωτικοποίηση, που διέπει όλο το σχέδιο νόμου, τις απόρρητες δαπάνες που προβλέπονται, αναδεικνύει και τις στοχεύσεις της κυβέρνησης στο συγκεκριμένο ζήτημα. Δεν υπάρχουν κατευθύνσεις και κριτήρια για την ουσιαστική πρόληψη των κινδύνων, για παράδειγμα κριτήρια χρήσεων γης, αποστάσεων ασφαλείας μεταξύ δραστηριοτήτων, οδοί μαζικής διαφυγής, ελεύθεροι χώροι καταφυγής και άλλα.

Επίσης, δεν υπάρχουν κατευθύνσεις, μεθοδολογία και κριτήρια για την ολοκληρωμένη εκτίμηση της διακινδύνευσης, ούτε για τα σχέδια έκτακτης ανάγκης ανά είδος κινδύνου, και η χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό παραμένει στα σημερινά επίπεδα, που έχουν οδηγήσει στις τεράστιες και τραγικές ελλείψεις σε όλους τους τομείς της Πολιτικής Προστασίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ