Τετάρτη 17 Ιούνη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Συνεχίζεται το «φαγοπότι» για τους κατασκευαστικούς ομίλους

MotionTeam

Το απίστευτο «φαγοπότι» με χορό εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχουν στήσει στις πλάτες του λαού, διαδοχικά η μία κυβέρνηση μετά την άλλη, μπουκώνοντας τους κατασκευαστικούς ομίλους για τα «μεγάλα έργα» των οδικών αξόνων, ανέδειξε με παρέμβασή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος.

Στην Επιτροπή είχε κληθεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, προκειμένου να ενημερώσει σχετικά με το πού βρίσκεται η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρας - Πύργου. Τελικά στη συζήτηση χάθηκε ο ...λογαριασμός με τα εκατομμύρια που έχουν πάρει οι κατασκευαστικοί όμιλοι από αυτό το έργο.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα όσα βγήκαν στη φόρα, η πρώτη δημοπράτηση ξεκίνησε το 2007 και η δεύτερη το 2014 με προϋπολογισμό 443 εκατ. ευρώ και με τους εργολάβους να εισπράττουν χωρίς να παραδίδουν έργο. Ηρθε η επόμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το 2015, ακύρωσε τον διαγωνισμό, έσπασε το έργο σε 8 εργολαβίες με συνολικό προϋπολογισμό 510 εκατ. ευρώ. Επαναλήφθηκε και εδώ το ίδιο έργο. Π.χ. στην 8η εργολαβία, ενώ ο ανάδοχος είχε εισπράξει πάνω από 1 εκατ. ευρώ παρέδωσε «έργο εργασιών» 40.000 ευρώ.

Τώρα ήταν η σειρά της κυβέρνησης της ΝΔ να ακυρώσει τις συμφωνίες του ΣΥΡΙΖΑ, παραδίδοντας το έργο σε μία εταιρεία, προϋπολογίζοντας άλλα 310 εκατ. ευρώ. Οπως ο υπουργός επιβεβαίωσε, η κυβέρνηση εξασφάλισε στην εταιρεία επιπλέον παραχώρηση του οδικού άξονα έως το 2045 (!) και διόδια με 0,06 ευρώ το χιλιόμετρο (δηλαδή «πήγαινε - έλα» 12 ευρώ). «Ο χρήστης πληρώνει. Θέλω να είμαι ειλικρινής», σημείωσε ο υπουργός, προαναγγέλλοντας ότι διόδια θα μπουν και στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης και στον Ε65.

Ολα για τους επιχειρηματικούς ομίλους

Ο Ν. Καραθανασόπουλος ανέφερε ότι αυτό που γίνεται εδώ και δεκαετίες από όλες τις κυβερνήσεις είναι «έργα ανολοκλήρωτα, χορός εκατομμυρίων ευρώ, λεόντειες συμβάσεις που πληρώνει ο φορολογούμενος στενάζοντας από τη φορολογία, με τις κυβερνήσεις να ξοδεύουν εκατομμύρια για να εξυπηρετήσουν η καθεμιά τους δικούς της εργολάβους».

Σημείωσε ότι όλα αυτά φέρουν τη σφραγίδα της ΕΕ, η οποία «προωθεί έργα που εξυπηρετούν τις ανάγκες των πολυεθνικών, τα διευρωπαϊκά δίκτυα, τα διαμετακομιστικά κέντρα. Τα υπόλοιπα έργα θα γίνουν εφόσον και αν υπάρχει η επιλεξιμότητα, στη λογική του κόστους - οφέλους, αν δηλαδή, το όφελος γι' αυτόν που θα κατασκευάσει το έργο θα είναι μεγαλύτερο από το κόστος το οποίο θα έχει». Σε αυτό οφείλονται άλλωστε και οι καθυστερήσεις του δρόμου Πάτρας - Πύργου που δεν έχει ιδιαίτερες δυσκολίες αφού το μεγαλύτερο μέρος του δρόμου περνάει από κάμπο.

Κατήγγειλε ως λεόντεια και τη νέα σύμβαση. Ζήτησε να γίνει νέα χάραξη όπως απαιτούν οι κάτοικοι ώστε ο δρόμος να μην περνάει μέσα από τον οικιστικό ιστό της Πάτρας. Απαίτησε να κατασκευαστεί ο δρόμος Πύργου - Καλού Νερού - Τσακώνας και να συνεδριάσει εκ νέου η Επιτροπή για να πει ο υπουργός τι θα γίνει με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ιδιωτικοποιήσεις και νέα διόδια στους οδικούς άξονες (2015-03-20 00:00:00.0)
Ορισμός των λεόντειων συμβάσεων (2014-01-01 00:00:00.0)
Μείωση εισιτηρίων και κατάργηση διοδίων τις μέρες του Πάσχα (2013-05-03 00:00:00.0)
Πληρώνει ο λαός κερδίζουν τα μονοπώλια (2009-11-01 00:00:00.0)
«Λεόντειες» αλλά ...«νόμιμες»! (2005-04-26 00:00:00.0)
Στην κυκλοφορία με προβλήματα και ...υπερβάσεις (2004-07-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ