Κυριακή 6 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ
«Παρέλυσε» ακόμη και η πρωτεύουσα

Τραγικές οι μεγάλες ελλείψεις σε έργα υποδομής και η ολιγωρία του κρατικού μηχανισμού, ενώ ο Κ. Σκανδαλίδης κάνει λόγο για «ελεγχόμενη κατάσταση»

Eurokinissi

Τα «ακραία καιρικά φαινόμενα», αλλά και η ολιγωρία του κρατικού μηχανισμού να επέμβει άμεσα για να δώσει λύσεις, ήταν τα στοιχεία που συνέθεταν το «παζλ» της χτεσινής μέρας σε όλη την επικράτεια. Οι κάτοικοι, κύρια, της Αττικής, της Ανατολικής Στερεάς και της Εύβοιας, καθώς και εκατοντάδες οδηγοί που βρέθηκαν αποκλεισμένοι στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, ήταν αυτοί που αντιμετώπισαν την ανεπάρκεια των «έργων υποδομής» -για τα οποία τόσες φορές μιλά η κυβέρνηση. Κατάσταση, η οποία υποχρέωσε, χτες το μεσημέρι, τον υπουργό Εσωτερικών, Κ. Σκανδαλίδη, μιλώντας στους δημοσιογράφους, να παραδεχτεί πως ο κρατικός μηχανισμός της Αττικής δεν ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει αυτά τα φαινόμενα, με τα οποία, όμως, όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «πρέπει να μάθουμε να ζούμε»!

Η Αττική, η Βοιωτία και η Εύβοια, τέθηκαν από χτες στις 8 το πρωί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Μέχρι το μεσημέρι, το ΕΚΑΒ είχε δεχτεί 2.500 κλήσεις για παροχή βοήθειας, ενώ οι υπεύθυνοι υπολόγιζαν πως μέχρι το τέλος της μέρας θα έφταναν τις 7.500. Την ίδια στιγμή το ρεύμα προς Λαμία, της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, παρέμενε κλειστό.

Στην Αττική

Στην Αθήνα, οι οδοί Κατεχάκη και Μεσογείων ήταν κλειστές και στα δύο ρεύματα. Λίγες ώρες αργότερα, η Μεσογείων απελευθερώθηκε. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα χρειάζονταν αλυσίδες σε όλη την Αττική.

Οι συγκοινωνίες λειτουργούσαν ελλιπώς. Τρόλεϊ και λεωφορεία σε αρκετές περιπτώσεις, δεν μπορούσαν να κινηθούν. Ο ΗΣΑΠ, εκτελούσε δρομολόγια από Πειραιά μέχρι Ν. Ηράκλειο. Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα έμειναν τα Βριλήσσια, το Γραμματικό, το Πικέρμι καθώς και όλη η Ν. Εύβοια. Σε πολλές περιοχές της Αττικής παρουσιάστηκε πτώση τάσης. Ολο το πρωί καταβάλλονταν προσπάθειες να ανοίξουν οι δρόμοι για τα νοσοκομεία της πρωτεύουσας. Την ίδια στιγμή, το ΕΚΑΒ απηύθυνε έκκληση «να μη βγει κανείς από το σπίτι του αν δε συντρέχει σοβαρός λόγος».

Στα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας, είχε απαγορευτεί ο απόπλους. Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το πρωί δε λειτουργούσε καθόλου, ενώ λίγο αργότερα επιτρέπονταν μόνο οι προσγειώσεις. Τα δρομολόγια του ΟΣΕ πραγματοποιούνταν κανονικά.

Στις Εθνικές Οδούς

Το «καμάρι» της ελληνικής κυβέρνησης -πάνω στο οποίο στηρίζονταν όλη η επιχειρηματολογία για «έργα υποδομής σε όλη τη χώρα»- ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών - Θεσσαλονίκης ήταν κλειστός από το 70ό μέχρι και το 90ό χλμ. Δεκάδες οδηγοί με τις οικογένειές τους ήταν αποκλεισμένοι για πάνω από 20 ώρες! Μέχρι αργά χτες το μεσημέρι, παρέμεναν εκεί, ενώ άγνωστο παρέμενε το πότε θα ανοίξει ο δρόμος. Την ίδια ώρα, ο υπουργός δήλωνε πως η Εθνική οδός στο ίδιο ύψος έχει ανοίξει προς Αθήνα και επρόκειτο να ανοίξει προς Λαμία.

Το κέντρο Εκπαίδευσης Πυροβολικού στη Θήβα ήταν ανοιχτό, για να προσφέρει κατάλυμα στους αποκλεισμένους. Στρατιώτες είχαν μεταφερθεί στην περιοχή, για να διανοίξουν το δρόμο. Σύμφωνα με τον αστυνομικό Διευθυντή Στερεάς Ελλάδας από το Σχηματάρι έως το 85ο χλμ. είχε 1,5 μέτρο χιόνι.

Την ίδια στιγμή, η κίνηση των οχημάτων στην Εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου διεξαγόταν μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες. Το ίδιο ίσχυε για όλο το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα

Στην Κεντρική και Νότια Ελλάδα έμειναν αποκλεισμένα τουλάχιστον 133 χωριά. Στην Εύβοια αποκλείστηκαν 70 χωριά, στη Θήβα όλα τα χωριά της επαρχίας και στη Λιβαδιά, τα ορεινά χωριά της επαρχίας. Στη Φθιώτιδα, η οποία είναι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, η κίνηση διεξαγόταν μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες στην Εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης (117 έως 162 χλμ.), ενώ είχαν αποκλειστεί 50 χωριά. Τέλος, στην Εύβοια, σύμφωνα με τον νομάρχη, ο νομός δεν πήρε τα χρήματα που δικαιούνταν για να αντιμετωπίσει την κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Στη Βόρεια Ελλάδα, επικρατούσε πολικό ψύχος. Οι θερμοκρασίες, σε τίποτα δε θύμιζαν Μεσογειακή χώρα: Σέρρες -14, Φλώρινα -15, Νευροκόπι -18, Θεσσαλονίκη -6, Ενώ στους νομούς Φλώρινας, Κοζάνης και Χαλκιδικής, οι οδηγοί ήταν υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν αλυσίδες για όλο το οδικό δίκτυο.

«Ελεγχόμενη κατάσταση»

Παρά την -τουλάχιστον- απαράδεκτη αυτή γενική εικόνα, ο υπουργός Εσωτερικών, Κ. Σκανδαλίδης, σε χτεσινή του συνέντευξη, δήλωσε ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη... Παραδέχτηκε μόνο ότι η Αθήνα δεν ήταν προετοιμασμένη για τέτοια φαινόμενα, διευκρινίζοντας ότι απαιτούνται τεράστιες υποδομές. Σύγκρινε, δε, τη σημερινή καιρική κατάσταση με τις συνέπειες που είχε το κύμα κακοκαιρίας που έπληξε την Αττική το 1963. Παράλληλα, ανέφερε ότι πρέπει να καταλάβουν οι Αθηναίοι ότι από αυτούς εξαρτώνται οι συνέπειες που έχουν σχέση με τη ζωή τους και τους κάλεσε να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους. Ο υπουργός απηύθυνε έκκληση προς κάθε πολίτη που διαθέτει όχημα 4χ4 να... συνδράμει τις αρχές. Οσον αφορά την κυκλοφορία στην Αθήνα ο Κ. Σκανδαλίδης, είπε ότι καταβάλλεται προσπάθεια να λειτουργήσουν οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ