Παρασκευή 27 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΑΠΕΡΓΙΑ 26 ΝΟΕΜΒΡΗ 2020
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Καθολικό απεργιακό «lockdown» σε βαπόρια, ΣΕΜΠΟ και Ζώνη

Από την παρέμβαση στο υπουργείο Ναυτιλίας
Από την παρέμβαση στο υπουργείο Ναυτιλίας
«

Πάγωσε» κάθε δραστηριότητα, από τη μια άκρη έως την άλλη στο λιμάνι του Πειραιά, στον στρατηγικό αυτό «κόμβο» για τα κέρδη των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων. Από το επιβατηγό λιμάνι και τις προβλήτες διαμετακόμισης (Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων - ΣΕΜΠΟ) έως τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, εκεί που η άγρια εκμετάλλευση και η εργασιακή ζούγκλα «σπάνε κόκαλα», οι εργαζόμενοι θαρραλέα και με αποφασιστικότητα συμμετείχαν μαζικά στην απεργία. Πήραν στα χέρια τους την υπόθεση της περιφρούρησης, απέκρουσαν τις εργοδοτικές απειλές και την προσπάθεια να στηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός και έστειλαν ηχηρό το μήνυμα: «Κάτω τα ξερά σας από το 8ωρο και τα Σωματεία. Δεν περισσεύει κανείς στον αγώνα για μια ζωή στο μπόι μας», όπως ανέγραφε το πανό που αναρτήθηκε στην πύλη της COSCO.

Κουρέλιασαν τις τρομοκρατικές μεθοδεύσεις

Σημειώνεται ότι παραμονές της απεργίας, με έγγραφό του ο ΟΛΠ δηλαδή η COSCO, το οποίο υπέγραφε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Zhang Anming, απαιτούσε από τις λιμενικές αρχές, το υπουργείο Ναυτιλίας, το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, την Αστυνομική Διεύθυνση Πειραιά και την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Πειραιά «ως αρμόδια για την έννομη τάξη αρχή» η κάθε μία, να ενεργήσουν «στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας και ειδικότερα σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ν. 4703/2020 (...)», δηλαδή του νόμου Χρυσοχοΐδη για την απαγόρευση της απεργίας και της περιφρούρησής της.

Ξημερώματα στις πύλες της COSCO
Ξημερώματα στις πύλες της COSCO
Η εργοδοσία αξίωνε από τις παραπάνω αρχές να «μην υπάρξει συνάθροιση», καλώντας τις μάλιστα να λάβουν υπόψη τις «συνθήκες που επικρατούν λόγω της πανδημίας COVID 19», κάνοντας δηλαδή ό,τι και η κυβέρνηση, αξιοποιώντας τον κορονοϊό ως πρόσχημα καταστολής.

Και, φτάνοντας και στο διά ταύτα ανέγραφε: «Επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματός μας, κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί ότι πράξεις, ως ο αποκλεισμός της οδικής πρόσβασης προς τις εγκαταστάσεις της εταιρείας μας (ΟΛΠ ΑΕ), αποτελούν αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα, πλήττουν την έννομη τάξη και δημιουργούν οικονομική ζημία στην ΟΛΠ ΑΕ», επιβεβαιώνοντας για το λογαριασμό ποιου «λειτουργεί» ο νόμος Χρυσοχοΐδη.

Το Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ, σε μια άμεση αντίδραση, εξέδωσε ανακοίνωση για το «όργιο καταστολής», τονίζοντας ότι εργοδοσία και κυβέρνηση «καίγονται να μην ακουστεί η φωνή των εργαζόμενων στο λιμάνι. Εχουν το θράσος δε να προφασίζονται την πανδημία, όταν οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι για τα ελλιπή μέτρα προστασίας, για την απόκρυψη επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, για τις συνθήκες γαλέρας που έχουν επιβάλει στους εργαζόμενους». Και έκανε καθαρό ότι «εμείς δεν κάνουμε βήμα πίσω από τον αγώνα μας».

Παρά την τρομοκρατία από την εργοδοσία, από τις 4 τα ξημερώματα, οι εργαζόμενοι στις προβλήτες των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) άρχισαν να παίρνουν τις θέσεις στα πόστα τους μπροστά στην πύλη της COSCO, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ενώ στο πλάι τους άρχισαν να καταφτάνουν απεργοί και από άλλους κλάδους.

Λίγο πριν από τις 6 το πρωί, που θα έπρεπε να πιάσει δουλειά η βάρδια, καταφτάνει στα κινητά των εργαζομένων μήνυμα από την εργοδοσία: «Η DPORT και οι συνεργαζόμενες εταιρείες σάς ενημερώνουν ότι λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων δεν είναι εφικτή η πρόσβαση στο λιμάνι για την πρωινή βάρδια». Η απεργία είχε κριθεί, η αποφασιστικότητα των εργατών είχε ακυρώσει στην πράξη τις εργοδοτικές απειλές.

Οι εργαζόμενοι με την περήφανη στάση τους έκοψαν κάθε διάθεση των μονοπωλίων (COSCO, μεταφορικές ναυτιλιακές εταιρείες) να χτυπήσουν τον απεργιακό αγώνα τους. Γερανογέφυρες, νταλίκες, ανυψωτικά μηχανήματα, τα πάντα είχαν ακινητοποιηθεί, δείχνοντας στην πράξη πως ό,τι και να σκαρφιστούν η εργοδοσία και οι κυβερνήσεις τους, τα πάντα τελικά εξαρτώνται από τον εργάτη, τίποτα δεν μπορεί να κινηθεί χωρίς τη δική του δύναμη.

Το δίκιο του αγώνα των εργαζομένων, άλλωστε, επιβεβαιώνει το καθεστώς εργασιακής ζούγκλας που επικρατεί στο λιμάνι, ακόμα και με συμβάσεις μιας μέρας. «Δύο μήνες δουλεύω, δεν έχω υπογράψει κανένα χαρτί. Χτυπάω κάρτα όταν μπαίνω και απολύομαι όταν βγαίνω», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας εργαζόμενος, ενώ συνάδελφός του, που δουλεύει με τον ίδιο τρόπο μας λέει ότι αυτό το αίσχος είναι η συμφωνία που έχει συναφθεί ανάμεσα στους εργολάβους της COSCO και την ΟΦΕ (Ομοσπονδία Φορτοεκφορτωτών Ελλάδας), με τη δεύτερη να «τροφοδοτεί» το μονοπώλιο με φτηνούς εργαζόμενους.

Δεμένοι οι κάβοι στα βαπόρια - ούτε σφυριά στη Ζώνη!

Μαζικά συμμετείχαν στην απεργία και οι ναυτεργάτες, τόσο στα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά όσο και σε όλα τα λιμάνια της χώρας, που δεν έλυσαν κάβους. Κάποιες απόπειρες για απεργοσπαστικό μηχανισμό που πήγε να στηθεί από εφοπλιστές, όπως στο λιμάνι του Λαυρίου, όπου επιχειρήθηκε ο απόπλους του πλοίου «ΜΑΡΜΑΡΙ», αποτράπηκαν ακαριαία. Την ίδια ώρα και ενώ ήταν σε εξέλιξη η απεργία των ναυτεργατών για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και την προστασία της υγείας και της ζωής στη θάλασσα, το υπουργείο Ναυτιλίας, επιβεβαιώνοντας ότι πάνω από όλα για την κυβέρνηση είναι τα κέρδη του κεφαλαίου, κατέθετε τροπολογία που παρατείνει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στα «σαπάκια» για άλλους τέσσερις μήνες, ενώ προβλέπει και επιθεωρήσεις πλοίων ...εξ αποστάσεως!

Ούτε «σφυριά» δεν ακούστηκε και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, όπου και εκεί οι μεταλλεργάτες έδιναν από τα χαράματα τη μάχη της απεργίας και της περιφρούρησης.

Στις 10.30 το πρωί αντιπροσωπείες από τα σωματεία των ναυτεργατών, των μεταλλεργατών και άλλων σωματείων και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, Ν. Ξουράφης, έκαναν παρέμβαση στο υπουργείο Ναυτιλίας όπου και επέδωσαν ψήφισμα.

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΝΗΗΕΝ, ΠΕΠΡΝ με ανακοίνωσή τους χαιρετίζουν «τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων για τη μαζική - καθολική συμμετοχή τους στην 24ωρη πανελλαδική απεργία, που είναι σε εξέλιξη, στέλνοντας αγωνιστικό μήνυμα αντίστασης στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, του υπουργείου Ναυτιλίας, των εφοπλιστών». Καλούν την κυβέρνηση «να μην τολμήσει» να φέρει τον νόμο-έκτρωμα, που καταργεί το 8ωρο και θέλει να βάλει ταφόπλακα στη συνδικαλιστική δράση», ενώ καταθέτουν το διεκδικητικό πλαίσιο, που ανταποκρίνεται στις σημερινές σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ