Τετάρτη 6 Οχτώβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Προκλητικοί οι εφοπλιστές στη διαπραγμάτευση για νέα ΣΣΕ

Στη νέα συνάντηση Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) - Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για την ανανέωση των ΣΣΕ και στις θέσεις που πρόβαλαν οι ταξικές δυνάμεις αναφέρεται κοινή ανακοίνωση των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Η συνάντηση έγινε στις 4 Οκτώβρη και όπως σημειώνουν «οδηγήθηκε σε αδιέξοδο», με τους εφοπλιστές να μιλάνε για μηδενικές αυξήσεις για το 2020 και το 2021 και να προτείνουν αύξηση, χωρίς όμως να καθορίζουν ποσοστό, για τη διετία 2022 - 2023.

Από τη μεριά τους, οι εκπρόσωποι των ταξικών δυνάμεων «πρόβαλαν τις συνθήκες εργασίας, που διαρκώς χειροτερεύουν (...) Επισήμαναν την εφοπλιστική ασυδοσία σε όλα τα πλοία, στα οποία δεν εφαρμόζονται ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα για τους ναυτεργάτες, που προβλέπει η ΣΣΕ (...) Τόνισαν ότι οι ναυτεργάτες και συνολικά η εργατική - λαϊκή οικογένεια βρίσκεται αντιμέτωπη με το νέο κύμα ακρίβειας, τη φορολογική λεηλασία του εισοδήματος».

Παρουσίασαν στοιχεία για τα προνόμια και τις επιδοτήσεις που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές, «όπως τα πρόσθετα προνόμια που εξήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και συμπεριλήφθηκαν στον Ν.4832/2021:

- Χρηματοδότηση 44 ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών ακτοπλοϊκών γραμμών με 370.000.000 ευρώ, μέσω πολυετών συμβάσεων 4 έως 7 ετών και με κίνητρα ανανέωσης του στόλου της ακτοπλοΐας, μέσω του ΕΣΠΑ 2021 - 2027.

- Χρηματοδότηση 3 γραμμών του κεντρικού ακτοπλοϊκού δικτύου, με 300.000.000 ευρώ, μέσω του προγράμματος "ΝΕΑΡΧΟΣ".

Μόνο από το 2019 έως σήμερα, η επιδότηση ακτοπλοϊκών γραμμών αυξήθηκε σημαντικά καλύπτοντας και νέα δρομολόγια, με 138 εκατ. ευρώ τον χρόνο, από 90 εκατ. ευρώ το 2018. Επίσης, εν μέσω πανδημίας, το υπουργείο Ναυτιλίας, και με την έγκριση της ΕΕ, υιοθέτησε άμεσα μηχανισμό χρηματοδοτώντας με 79 εκατ. ευρώ τη λειτουργία του συνόλου του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, το οποίο αναμένεται να στηριχθεί αναλόγως της πορείας της πανδημίας με επιπλέον 26 εκατ. ευρώ έως τέλος του 2021».

Τα ναυτεργατικά σωματεία τονίζουν πως οι εξελίξεις «επιβάλλουν τη συνεδρίαση της ΕΕ της ΠΝΟ, για τη λήψη αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, για τη διεκδίκηση ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις, 7ωρο - 35ωρο - 5ήμερο, υποχρεωτική Ασφάλιση στο ΝΑΤ, για όλους τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ