Παρασκευή 18 Μάρτη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να παρθούν μέτρα προστασίας του όρμου Βουλιαγμένης

Το ζήτημα των εκτεταμένων έργων διεύρυνσης της μαρίνας του «Αστέρα», που καταστρέφει το περιβάλλον, αναδεικνύουν οι βουλευτές του Κόμματος

Από τα έργα που γίνονται για τη διεύρυνση της μαρίνας Βουλιαγμένης
Από τα έργα που γίνονται για τη διεύρυνση της μαρίνας Βουλιαγμένης
Το θέμα της προστασίας της περιοχής του όρμου Βουλιαγμένης στην Αττική αναδεικνύουν με Ερώτησή τους στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης, Διαμάντω Μανωλάκου και Θανάσης Παφίλης.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται:

«Στον όρμο της Βουλιαγμένης, έναν τόπο σπάνιας περιβαλλοντικής, αρχαιολογικής και αισθητικής αξίας, που αποτελεί χώρο επισκεπτών και αναψυχής εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων της Αττικής και όλης της χώρας, εκτελούνται εδώ και μήνες εργασίες για τη δημιουργία μίας τεράστιας σε μέγεθος μαρίνας, ιδιοκτησίας της εταιρείας "Αστέρας".

Οπως προκύπτει από το από 6/6/2019 ΠΔ, με το οποίο εγκρίθηκε ο γενικός σχεδιασμός του νέου - κατ' ουσίαν - "λιμένα" Βουλιαγμένης, και από τις μελέτες και τα αρχιτεκτονικά σχέδια του έργου, ο υφιστάμενος προσήνεμος μόλος καθαιρείται και ανακατασκευάζεται εξολοκλήρου. Το πλάτος του θα είναι μεγαλύτερο κατά 20 μέτρα τουλάχιστον, ενώ το μήκος του θα είναι μεγαλύτερο κατά 178 μέτρα περίπου. Ο υπήνεμος μόλος επεκτείνεται κατά 134 μέτρα. Σε ό,τι αφορά τη χερσαία ζώνη, προβλέπεται η αποψίλωση 4.800 τετραγωνικών μέτρων. Πέραν δε των κτιριακών υποδομών, που έχουν άμεση σχέση με τον προορισμό της εγκατάστασης, θα ανεγερθούν κτίρια εμπορικών καταστημάτων, καταστημάτων παροχής υπηρεσιών, γραφείων, αναψυκτηρίων και εστιατορίων ύψους μέχρι και 8,5 μέτρων. Περαιτέρω, προβλέπονται η δημιουργία 410 υπέργειων και υπόσκαφων θέσεων στάθμευσης και η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης, επιφανείας 8.000 τετραγωνικών μέτρων, και πύργου ελέγχου 15 μέτρων.

Το έργο αυτό είναι ενταγμένο στη συνολική παρέμβαση στο παράκτιο μέτωπο του Σαρωνικού προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων, με κυρίαρχο έργο αυτό της επένδυσης στο Ελληνικό, της μαρίνας Αλίμου, της παραχώρησης παραλιακών "φιλέτων" για επιχειρηματική εκμετάλλευση σε όλο το μήκος της παραλιακής ζώνης της Αττικής. Πρόκειται εκτός των άλλων και για μια σοβαρότατη επέμβαση στο θαλάσσιο περιβάλλον, για μια κατασκευή λιμενικών έργων και θαλάσσιων εκσκαφών η οποία προκαλεί αλλοίωση του θαλάσσιου πυθμένα και διαταραχή των φυσικοχημικών παραμέτρων του θαλάσσιου νερού».

Σημειώνεται ακόμα πως «η κατάσταση που διαμορφώνεται αποδεικνύει στην πράξη ότι το από 6-6-2019 Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 320/Δ/13.06.2019), επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με το οποίο δόθηκε το πράσινο φως για την έγκριση των μεγεθών του έργου, λειτουργεί ως ένα "εργαλείο" συστηματικής περιβαλλοντικής υποβάθμισης της περιοχής. Τις προβλέψεις του ΠΔ υλοποιεί με δεκάδες αποφάσεις η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ».

Και καταλήγει: «Ουσιαστικά πρόκειται για ένα τεραστίων διαστάσεων έργο, το οποίο αντικειμενικά ανοίγει τον δρόμο για μια συνολικότερη ανάπλαση στην περιοχή (οδικοί άξονες κ.λπ.), σε βάρος τόσο του περιβάλλοντος όσο και των λαϊκών αναγκών.

Πρόσφατα, μάλιστα, αποκαλύφθηκαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, γεγονός που αποδεικνύει το πόσο ευαίσθητη από τέτοιας έκτασης επεμβάσεις είναι η περιοχή στην οποία εκτελείται το έργο. Επιπλέον, αν και οι έλεγχοι για τη θολερότητα των υδάτων γίνονται από το ΕΛΚΕΘΕ, αυτό έχει προσληφθεί ως επιστημονικός σύμβουλος από την εταιρεία "Αστέρας", που είναι ο κύριος του έργου!

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

- Να τροποποιηθεί το παραπάνω Προεδρικό Διάταγμα, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές συνέπειες από το παραπάνω έργο και να μην υπάρχει περαιτέρω επιβάρυνση της περιοχής σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

- Να πραγματοποιηθούν και να δοθούν στη δημοσιότητα αναλυτικές μετρήσεις για την κατάσταση των υδάτων στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή, που θα εκπονηθούν από κρατικό φορέα ο οποίος δεν έχει καμία οικονομική ή άλλη σχέση με τον επιχειρηματικό όμιλο που είναι κύριος του έργου.

- Να γίνει ιζηματολογική μελέτη του κόλπου της Βουλιαγμένης και έλεγχος για την ποιότητα της αναπλήρωσης της χερσαίας παραλίας της Βουλιαγμένης, από κρατικό φορέα που δεν θα έχει καμία οικονομική ή άλλη σχέση με τον επιχειρηματικό όμιλο, δεδομένου ότι το ενδεχόμενο διάβρωσης των ακτών εξαιτίας του έργου είναι μεγάλο.

- Να πραγματοποιηθεί ειδική μελέτη και περιβαλλοντικό πρόγραμμα με ευθύνη του κράτους, ώστε να μπορεί να υπολογιστεί εάν και σε ποιο βαθμό οι εργασίες βυθοκόρησης επηρεάζουν το θαλάσσιο περιβάλλον του κόλπου της Βουλιαγμένης και της ευρύτερης περιοχής. Κάτι τέτοιο σήμερα δεν γίνεται.

- Να προστατευτούν τα αρχαιολογικά ευρήματα με ειδική μελέτη, που θα εκπονηθεί από κρατικό φορέα ο οποίος δεν θα έχει καμία σχέση με τον επιχειρηματικό όμιλο. Ο χώρος να μην ενταχθεί με οποιονδήποτε τρόπο στην επιχειρηματική ζώνη της μαρίνας και να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση του λαού. Την ευθύνη για τη συντήρηση, ανάδειξη και διατήρηση των αρχαιοτήτων να την έχουν το υπουργείο Πολιτισμού και η Αρχαιολογική Υπηρεσία, και να μην υπάρξει καμία ανάμειξη του επιχειρηματικού ομίλου που θα εκμεταλλεύεται το έργο.

Επίσης, ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ οι κ.κ. υπουργοί να καταθέσουν μέσα στις προθεσμίες που ορίζει ο Κανονισμός της Βουλής όλα τα σχετικά αντίγραφα της οικοδομικής άδειας και του συνόλου των εγγράφων και συναφών αδειών που περιέχονται στον διοικητικό φάκελο και με βάση τα οποία εκτελούνται εργασίες "αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού τουριστικού λιμένα" της μαρίνας Βουλιαγμένης».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ