Τρίτη 19 Απρίλη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«Φωτιά» παίρνουν και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Ναυτεργάτες και νησιώτες συντονίζουν τη δράση τους για φθηνές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια καταγγέλλουν ναυτεργατικά σωματεία, Εργατικά Κέντρα και φορείς των νησιών, ενώνοντας τη φωνή τους ενάντια στην ακρίβεια και διεκδικώντας φτηνές, σύγχρονες και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

«Δεν πάει άλλο, τα εισιτήρια και τα ναύλα συνεχώς τα αυξάνουν ενώ η κατάσταση στην ακτοπλοΐα επιδεινώνεται σε βάρος των επιβατών και των ναυτεργατών», τονίζουν σε κοινή τους ανακοίνωση τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ και ΠΕΣ ΝΑΤ, τα Εργατικά Κέντρα Βόρειου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου, Λέσβου, Σάμου, η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου, τα Νομαρχιακά Τμήματα της ΑΔΕΔΥ σε Σάμο και Λήμνο. Με την πρωτοβουλία τους συντονίζουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη πολύμορφης αγωνιστικής δράσης στα νησιά και στα ηπειρωτικά αστικά κέντρα, απευθύνοντας κάλεσμα σε σωματεία, φορείς και φοιτητικούς συλλόγους να στηρίξουν με τα αιτήματα και τις δράσεις που θα σχεδιάσουν για τη διεκδίκησή τους.

«Σε μια περίοδο που η ακρίβεια εξανεμίζει το λαϊκό εισόδημα, οι εφοπλιστές βάζουν ξανά φωτιά στα εισιτήρια και τα ναύλα των ακτοπλοϊκών γραμμών», καταγγέλλουν. Και υπενθυμίζουν ότι τα ναύλα έχουν ήδη αυξηθεί πάνω από 40% κατά το διάστημα 2010 - 2019, ενώ τον περασμένο χειμώνα αυξήθηκαν από 5% έως 16,32%. Και, τώρα, στην έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, οι τιμές εκτοξεύονται και πάλι, «με αυξήσεις που ξεκινούν από 10% και φτάνουν έως και 41% π.χ. για την Κω!». Οπως υπολογίζουν, το ταξίδι μιας τετραμελούς οικογένειας από τη Ρόδο στον Πειραιά κοστολογείται 330 ευρώ, χωρίς φυσικά αυτοκίνητο, χωρίς θέσεις επιβατών, με ταξίδι στο κατάστρωμα του πλοίου. Αντίστοιχα, το κόστος φτάνει τα 312 ευρώ για ταξίδι από τη Λήμνο, τα 262 από τη Σάμο και τα 208 από την Ικαρία.

«Είναι πρόκληση να επικαλούνται οι εφοπλιστές ακτοπλόοι ως αιτία για τις νέες αυξήσεις την ακρίβεια στα καύσιμα», ξεκαθαρίζουν οι φορείς και απαριθμούν τα προνόμια που απολαμβάνουν οι τελευταίοι, το αφορολόγητο πετρέλαιο, τη φορολογική ασυλία, τις χρηματοδοτήσεις και επιδοτήσεις που καρπώνονται, τα αντεργατικά μέτρα με τα οποία επιτίθενται στις εργασιακές συνθήκες και τους μισθούς των ναυτεργατών, μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις και επιβάλλουν εξαντλητικά ωράρια.

«Καμία λύση δεν πρόκειται να έρθει από τα κόμματα και κυβερνήσεις που ενδιαφέρονται για το πώς θα διασφαλίσουν τα κέρδη των εφοπλιστών και των άλλων επιχειρηματικών ομίλων», τονίζουν συνδικαλιστικοί και μαζικοί φορείς και απευθύνουν κάλεσμα συντονισμού και διεκδίκησης.

Απαιτούν να μειωθούν όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50%, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές, δωρεάν μετακινήσεις για ανέργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑμεΑ, χρονίως πάσχοντες, αλλά και μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά. Επίσης, να εξασφαλιστεί η συχνή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους, με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων. Ακόμα, να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών, με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας, με κατοχυρωμένες Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση και συνδικαλιστική οργάνωση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ