Παρασκευή 1 Μάρτη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ ΙΙ»
Εγκληματικές παρεμβάσεις στο πλοίο

Μαρτυρία ναυτεργάτη, πρώην μέλους του πληρώματος, αποκαλύπτει σωρεία παρεμβάσεων του πλοιοκτήτη που επιδείνωσαν την κατάσταση του πλοίου

«Του το είχα πει. Το βαπόρι αυτό αν βγει σε καιρό θα βρεθούμε με σωσίβια»! Πρόκειται για φράση από τη μαρτυρία - σοκ ναυτεργάτη προς τον «Ρ», που έσπευσε να ξεμπαρκάρει από το φορτηγό πλοίο «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ ΙΙ», επειδή ακριβώς «μύριζε πνιγμό»! Τα στοιχεία που φέρνει στο φως ο ναυτεργάτης αποκαλύπτουν ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου Μ. Καϊάφας μετέτρεψε το πλοίο σε «φέρετρο», για να αυξήσει τη χωρητικότητά του κατά 200 d. w και βέβαια το κέρδος του. Οι μετασκευές που έκανε στο πλοίο έγιναν με την ανοχή των αρμόδιων υπηρεσιών και των λιμενικών αρχών του Βόλου, με τις οποίες φέρεται να έχει πολύ καλές σχέσεις. Επιπλέον, η μαρτυρία αυτή φέρνει ξανά στην επιφάνεια το εγκληματικό γεγονός των ναυπηγοεπισκευών σε εμπορικά λιμάνια, όπως αυτό του Βόλου, στο οποίο μετασκευάστηκε το «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ ΙΙ», όπου δεν υπάρχει καμία υποδομή για τέτοιου είδους εργασίες και δε λειτουργεί κανένας ελεγκτικός μηχανισμός, τόσο για την ποιότητα των εργασιών όσο και την τήρηση των μέτρων ασφαλείας και υγιεινής!

Σύμφωνα με τη μαρτυρία του ναυτεργάτη:«Το πλοίο όταν το αγόρασε ο εφοπλιστής ήταν τύπου RO - RO, δηλαδή μεικτού φορτίου. Κάτω στο λεγόμενο κατάμπαρο, είχε δεξαμενές δηλαδή αεροθαλάμους που υποδέχονταν τσιμέντο από την πλώρη μέχρι την πρύμνη και από πάνω είχε γκαράζ για να φορτώνει αυτοκίνητα. Αυτός το άλλαξε τελείως. Εβγαλε λαμαρίνες, κατάργησε τις δεξαμενές φόρτωνε το πλοίο μόνο από πάνω. Το έκανε αγνώριστο και επικίνδυνο». Και συνεχίζει λέγοντας ότι οι φήμες στο Βόλο οργιάζουν πως «Με τους λιμενικούς ήταν "κολλητός". Τους τάιζε κάθε μέρα. Γι' αυτό έκανε εκεί και τις μετασκευές. Τις άρχισε τον Οκτώβρη λίγο - λίγο. Εκανε μια δουλιά στη "ζούλα", έφευγε το βαπόρι χωρίς να το ελέγχει κανείς. Γύριζε, συνεχίζονταν οι εργασίες και αυτό γινόταν».

Οσον αφορά τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες στο λιμάνι του Βόλου αξίζει να σημειωθεί ότι το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά επανειλημμένα έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς ενώ έχει ψηφιστεί σχετικός νόμος εδώ και 4 χρόνια που απαγορεύει τις εργασίες εκτός ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης, ωστόσο παραμένει ανενεργός, επειδή... αναμένονται κάποια Προεδρικά Διατάγματα. Ετσι, στις 8 του περασμένου Αυγούστου το φορτηγό πλοίο «ΑΓΙΑΝΤΩΝΗΣ», το οποίο επισκευαζόταν σε αυτό το λιμάνι, πήρε φωτιά με αποτέλεσμα να καεί ζωντανός ο ναύτης Χ. Παπαδημητρίου, ο οποίος είχε εγκλωβιστεί στην καμπίνα του. Την ενεργοποίηση του σχετικού νόμου είναι σαφές ότι έχουν «μπλοκάρει» οι ίδιοι οι εφοπλιστές, αφού στο λιμάνι του Βόλου, όπως και αλλού, μπορούν να επισκευάζουν τα πλοία τους με «φτηνό κρέας». Οι εργολάβοι οι οποίοι είναι ανεξέλεγκτοι χρησιμοποιούν κυρίως ανασφάλιστους. Αλλωστε, χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του εργολάβου Δούκα, ο οποίος έχει εγκατασταθεί στο λιμάνι του Βόλου. Μάλιστα, σε αυτό έχει συμβάλει και ο νομάρχης κ. Σκοτινιώτης που σπεύδει να εκδίδει στον κάθε Δούκα την «προσωρινή άδεια εργασιών»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ