Με την πλούσια ιστορία του στην Πανεπιστημιούπολη συναντιέται το Φεστιβάλ την Παρασκευή 31 Μάη και το Σάββατο 1 Ιούνη
Η Φαλίτσα Ρίτσου στο 26ο Φεστιβάλ |
Φέτος, λόγω της συμπλήρωσης 50 χρόνων του Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του «Οδηγητή», επιλέχτηκε το Φεστιβάλ να κάνει στάση σε όλα τα σημεία της Αττικής απ' όπου «πέρασε» τα προηγούμενα 50 χρόνια.
Τρίτος σταθμός του Φεστιβάλ, μετά την Καισαριανή και την Γκράβα, είναι η Πανεπιστημιούπολη στου Ζωγράφου, το διήμερο 31 Μαΐου-1 Ιουνίου.
Δίνοντας ξανά τώρα ραντεβού στην Πανεπιστημιούπολη, το 50ό Φεστιβάλ λίγες μέρες πριν τις ευρωεκλογές απευθύνει πλατύ κάλεσμα στους νέους και τις νέες της Αττικής να κάνουν τη διαφορά, με πιο δυνατό ΚΚΕ και εκεί που παίρνονται οι αντιλαϊκές αποφάσεις, στο Ευρωκοινοβούλιο, και εκεί που ανατρέπονται, στους δρόμους του αγώνα!
Αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ την ερχόμενη Παρασκευή και το Σάββατο έχει ως εξής:
Ο χάρτης του 27ου Φεστιβάλ |
- Eva Garcia De Madariaga, Γενική Γραμματέας του Κεντρικού Συμβουλίου των Κολεκτίβων Νέων Κομμουνιστών - Ισπανία.
- Θανάσης Θεοδωρόπουλος, στέλεχος της ΚΝΕ και πρόεδρος του Φοιτητικού Συλλόγου της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Ο Δημήτρης Μητροπάνος στο 27ο Φεστιβάλ |
Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '90, τα βήματα που έχει κάνει η ΚΝΕ μετά την ανασυγκρότησή της την καθιστούν και πάλι μια μαζική Οργάνωση Νεολαίας, που δένεται με τις μάζες και αυτό εκφράζεται χρόνο με τον χρόνο και στα Φεστιβάλ της. Ετσι, η «μετακόμιση» του Φεστιβάλ στα Ιλίσια συμπίπτει και με την εντυπωσιακή άνοδο της μαζικότητάς του. Εχοντας ξεπεράσει τα χρόνια της κρίσης, το Φεστιβάλ δεν νοσταλγεί πια το παρελθόν του, αλλά συγκρίνεται μ' αυτό, συνεχίζοντας με την ίδια δυναμική την πορεία του προς το μέλλον.
Τα παραπάνω δεν εκφράζονται μόνο στη μαζικότητα με την οποία το αγκαλιάζει η νεολαία, αλλά παράλληλα στον εμπλουτισμό του προγράμματός του, που αφουγκράζεται και δένεται με την επικαιρότητα. Ετσι, π.χ. το 25ο Φεστιβάλ το 1999 μετατράπηκε σε μεγάλη εκδήλωση αλληλεγγύης προς τους σεισμόπληκτους, αφού πραγματοποιήθηκε λίγες μέρες μετά τον φονικό σεισμό της Αθήνας και τα έσοδά του διατέθηκαν στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων ως μια συμβολική κίνηση για την αποκατάσταση των σχολικών συγκροτημάτων που επλήγησαν. Το 2001, λίγο μετά το χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους και το Πεντάγωνο, η μία από τις συζητήσεις του 27ου Φεστιβάλ αφιερώνεται στην «επόμενη μέρα» και το τι αναμένεται για τους λαούς. Το 2004, χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων και της κατάκτησης του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου, οργανώνονται δύο συζητήσεις για τον Αθλητισμό καθώς και Λαϊκός Αγώνας Δρόμου 14 χιλιομέτρων (Πανεπιστημιούπολη - Ομόνοια - Πανεπιστημιούπολη) κόντρα στο ζοφερό κλίμα της εμπορευματοποίησης των Αγώνων κ.ο.κ.
Η παράσταση «Αντιγόνη» από το 32ο Φεστιβάλ |
Ενδιαφέρουσες συναυλιακές συμμετοχές όμως υπάρχουν και από το εξωτερικό, όπως στο 24ο Φεστιβάλ, το 1998, την ορχήστρα από τη Δανία αποτελούμενη από 27 γυναίκες και άντρες εργάτες, οικοδόμους, πυροσβέστες, εκπαιδευτικούς κ.τ.λ. Το 2005 και το 2006, το ιταλικό συγκρότημα Banda Bassotti με τους σκα ρυθμούς του, τους Βάσκους Skalariak, τους Τούρκους καλλιτέχνες Ρενάν Μπιλέκ και Ντιλέκ Κοτς κ.ά.
Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου στη σκηνή του 32ου Φεστιβάλ |
Σημαντικές είναι και οι συμμετοχές ξένων Οργανώσεων Νεολαίας, που σε κάποια Φεστιβάλ στα Ιλίσια φτάνουν έως και τις 40, ενώ στο 29ο Φεστιβάλ, το 2003, λειτουργεί για πρώτη φορά στη Διεθνούπολη ένα αυθεντικό κουβανέζικο μπαρ και επίσημοι προσκεκλημένοι - που συμμετείχαν και σε σχετική συζήτηση για το Νησί της Επανάστασης - ήταν οι Ολυμπιονίκες Αλμπέρτο Χουαντορένα και Ανα Φιδέλια Κιρό.
Το Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του «Οδηγητή» επέστρεψε στην Πανεπιστημιούπολη στα Ιλίσια το 2020 λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών του κορονοϊού, που επέτρεπαν μαζικές εκδηλώσεις κάτω από συγκεκριμένες αυστηρές προϋποθέσεις. Τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ με μεράκι και ευρηματικότητα κράτησαν το Φεστιβάλ δυνατό μέσα στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, διαμορφώνοντας τους χώρους παίρνοντας υπόψη την προστασία της υγείας των επισκεπτών, ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός σε όλες τις εκδηλώσεις.
Οι Ιταλοί Banda Bassotti ήρθαν στο Φεστιβάλ το 2005 και 2006 |
Εκρηξη συμμετοχής συνοδεύει το Φεστιβάλ από τη «μετακόμισή» του στην Πανεπιστημιούπολη (φωτ. από το 25ο Φεστιβάλ) |
Το μεγάλο ταμπλό με το πορτρέτο του Λένιν, που φιλοτέχνησε ο Γ. Σκαρπερός, τοποθετείται για πρώτη φορά στο 23ο Φεστιβάλ |