Σάββατο 18 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΔΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ
Ποιοι και γιατί θέλουν «αντικειμενικότητα»

«Η αντικειμενικότητα, όπως τη γνωρίζουμε στα αμερικανικά Μέσα, δεν υπάρχει στα ελληνικά», διαπιστώνει.. το Στέιτ Ντιπάρτμεντ. Τι εννοεί «ο ποιητής»;..

Του Γιάννη Δερμεντζόγλου από τον «Ελεύθερο Τύπο»
Του Γιάννη Δερμεντζόγλου από τον «Ελεύθερο Τύπο»
«Τα ελληνικά ΜΜΕ αποτελούν ισχυρότατο θεσμό - συνήθως επιθετικό, εντυπωσιοθηρικό και συχνά ανεύθυνο. Η αντικειμενικότητα όπως τη γνωρίζουμε στα αμερικανικά Μέσα δεν υπάρχει στα ελληνικά». Ποιος μίλησε για αντικειμενικότητα στα Μέσα ενημέρωσης;.. Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ σε «φρέσκο» (Μάης 2002) σημείωμά του για την Ελλάδα. Και μόνο η πηγή της έκθεσης καθιστά περιττή οποιαδήποτε σοβαρή συζήτηση.

Κάποιοι «δικοί μας» όμως αντιμετωπίζουν με δέος και την «αρμόζουσα» αμερικανοδουλεία τα θέσφατα εξ Ουασιγκτώνος. Γι' αυτό και στο παρελθόν έχουμε δει παρόμοιες απόψεις να φιλοξενούνται και στον ελληνικό Τύπο, αλλά είναι μάλλον βέβαιο ότι θα επαναληφθούν και στο μέλλον. Αγνωστες οι βουλές του (υπερατλαντικού) Κυρίου...

Αλλά ποια είναι η αντικειμενικότητα των αμερικανικών ΜΜΕ; Αρκεί να θυμηθεί κανείς τον τρόπο που «κάλυψαν» τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους κατά των λαών της Γιουγκοσλαβίας, του Αφγανιστάν, της Παλαιστίνης κ.ο.κ. για να καταδειχτεί ότι η αντικειμενικότητα είναι είδος υπό εξαφάνιση. Τα αμερικανικά ΜΜΕ είναι από τους πρώτους που ντύνονται στο χακί. Επίτευγμά τους η παραμονή στο σκοτάδι του αμερικανικού λαού, τουλάχιστον όσον αφορά τη σφαγή άλλων λαών.

Αντίθετα τα ελληνικά ΜΜΕ στην πλειονότητά τους -και αυτό είναι προς τιμή τους- κράτησαν μια αξιοπρεπή στάση τουλάχιστον στις παραπάνω περιπτώσεις, προκαλώντας τη δυσφορία των εντεταλμένων οργάνων της νέας τάξης. Αυτό λοιπόν αντανακλάται στην έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, η οποία προφανώς στέλνει «μηνύματα» προς κάθε ενδιαφερόμενο...

Περισσεύει η υποκρισία και στην, άλλη, «βαθυστόχαστη» διαπίστωση της έκθεσης ότι οι επιχειρηματίες που είναι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ «χρησιμοποιούν τις εφημερίδες, τα περιοδικά, τους ραδιοφωνικούς και τους τηλεοπτικούς σταθμούς τους προκειμένου να προωθήσουν τις εμπορικές επιχειρήσεις τους, όσο και για να αποκτήσουν πολιτική επιρροή». Ενώ «στο Αμέρικα» οι ιδιοκτήτες θυσιάζονται «επ' αγαθώ της ενημέρωσης του πολίτη»...


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
Παναγιώτης ΚΑΚΑΛΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ