Τετάρτη 20 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΙΣΠΑΝΙΑ
«Ωρολογιακή βόμβα στο βυθό»

Associated Press

ΜΑΔΡΙΤΗ - ΛΑ ΚΟΡΟΥΝΙΑ.--

Ολες οι προσπάθειες για να παραμείνει το κατεστραμμένο ελληνικής πλοιοκτησίας, με σημαία των νήσων Μπαχάμες, δεξαμενόπλοιο «Prestige» στην επιφάνεια της θάλασσας απέτυχαν με αποτέλεσμα μετά από έξι μέρες, να βυθιστεί ολοσχερώς και να αποτελεί πλέον ωρολογιακή βόμβα στο βυθό της θάλασσας, με ολέθριες συνέπειες για το οικοσύστημα της Βόρειας Ισπανίας και όχι μόνο.

«Το "Prestige" βρίσκεται στο βυθό. Το εμπρόσθιο τμήμα του βυθίστηκε στις 05.15» δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο «Ρόιτερ» ο Λαρς Βάλντερ, εκπρόσωπος της ολλανδικής εταιρίας διάσωσης «Smit Salvage». Το δεξαμενόπλοιο κόπηκε στα δύο στις 05.15 το πρωί της Τρίτης σε απόσταση 250 χιλιομέτρων από τις ακτές της Γαλλικίας, κατά την προσπάθεια των ρυμουλκών να το απομακρύνουν προς τα ανοιχτά, ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος βύθισής του κοντά στις ακτές.

Το τάνκερ, το οποίο μετέφερε συνολικά 70.000 τόνους πετρελαίου, παρουσίασε μηχανικά προβλήματα την περασμένη Τετάρτη στα ανοιχτά των ακτών της Γαλλικίας στη διάρκεια σφοδρής θύελλας. Σύμφωνα με τον Λαρς Βάλντερ, οι άνεμοι και τα θαλάσσια ρεύματα θα «αποφασίσουν» εάν θα φτάσει στις ακτές περισσότερο πετρέλαιο από τους 5.000 τόνους που ήδη τις έχουν μολύνει. Το δεξαμενόπλοιο βυθίστηκε σε περιοχή που ονομάζεται η «τράπεζα της Γαλλικίας», εξαιτίας του πλούτου της υδρόβιας και κάθε μορφής ζωή. Οι πρώτες συνέπειες είναι καθαρά οικονομικές, αφού ήδη οι ισπανικές Αρχές έχουν απαγορεύσει την αλιεία σε μήκος 100 χιλιομέτρων, από το Ροκούνδο έως το ακρωτήριο Τουριμάν. Παράλληλα, εκατοντάδες θαλασσοπούλια έχουν παγιδευτεί στις πετρελαιοκηλίδες που έχουν σχηματιστεί.

Η απειλή της οικολογικής καταστροφής είναι ορατή τώρα και για τις γειτονικές χώρες, με αποτέλεσμα οι Αρχές της Πορτογαλίας να λαμβάνουν την Τρίτη προληπτικά μέτρα προστασίας των ακτών, και Γάλλοι αξιωματούχοι να δηλώνουν πως δεν μπορεί να αποκλειστεί πλήρως το ενδεχόμενο να φθάσει η πετρελαιοκηλίδα και έως τις γαλλικές ακτές του Ατλαντικού.

Από την πλευρά της, η ελληνική κυβέρνηση διά του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας καμώνεται πως δε γνωρίζει τίποτα για το φόνο! Το ΥΕΝ οχυρώνεται πίσω από μία ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία «η πλοιοκτήτρια εταιρία είναι λιβεριανή»! «Η σημαία του σκάφους - συνεχίζει - ανήκει στις Μπαχάμες», «η διαχειρίστρια εταιρία είναι η Universe Maritime, επίσης εταιρία λιβεριανή, με γραφεία στην Αθήνα» και «από το 27μελές πλήρωμά του μόνο 2 ήταν Ελληνες». Επομένως, κατά το υπουργείο η Ελλάδα δεν έχει καμία δουλιά, δε φέρει καμία ευθύνη.

Η αλήθεια είναι πως οι εφοπλιστές ασυδοτούν αξιοποιώντας το αποικιοκρατικού τύπου νομοθετικό πλαίσιο που δίνει «γην και ύδωρ» σε κάθε είδους τυχοδιώκτη Ελληνα εφοπλιστή, ο οποίος υψώνει μία σημαία ευκαιρίας στο σαπάκι του και θεωρείται αυτόματα ως... κεφάλαιο εξωτερικού. Που σημαίνει ότι τόσο αυτός όσο η εταιρία του και το πλοίο του δεν υπόκεινται κυριολεκτικά σε κανέναν απολύτως έλεγχο, ενώ ο ίδιος εκμεταλλεύεται τσάμπα την ελληνική υποδομή. Και το κυριότερο, είναι πλήρως καλυμμένος από οποιαδήποτε ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτός που την πληρώνει κάθε φορά είναι ο ναυτεργάτης, είτε πλοίαρχος είναι αυτός είτε μηχανικός, είτε πνιγμένος είτε ζωντανός και άντε και κανένας υπάλληλος της... «οφ σορ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ