Τρίτη 14 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΗΠΑ
Δε δίνει βίζα σε Ελληνες ναυτεργάτες

Την ώρα που τα πολεμικά πλοία των ΗΠΑ αλωνίζουν στα λιμάνια της χώρας μας, μαζί με το στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό τους, την ώρα που αξιωματικοί της «Pax Amerikana» στην Κρήτη ξυλοκοπούν ανυπεράσπιστες γερόντισσες, τη στιγμή, που, με την ανανέωση της σύμβασης για την ετεροδικία, η κυβέρνηση εξασφαλίζει στους ιμπεριαλιστές - αφέντες την ατιμωρησία τους για κάθε αδίκημα που διαπράττουν στη χώρα μας, η πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ελλάδα αρνείται να δώσει βίζα σε Ελληνες ναυτεργάτες που έχουν την ατυχία να έχουν ήδη σύμβαση για ναυτολόγησή τους σε πλοία που πιάνουν αμερικάνικα λιμάνια.

Το θέμα αυτό έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης και Αντώνης Σκυλλάκος, με κατάθεση Αναφοράς προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Εξωτερικών, παρουσιάζοντας σχετική καταγγελία της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ).

Το πρόβλημα είναι παλιό, αλλά ήρθε στην επικαιρότητα με αφορμή την προκλητική απόρριψη από την πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα αίτησης για χορήγηση βίζας του Α` μηχανικού Γιάννη Ιωαννίδη, που είχε ήδη υπογράψει σύμβαση για να ναυτολογηθεί στο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο «SEA STAR» στο λιμάνι Χιούστον των ΗΠΑ. Οπως υπογραμμίζει η ΠΕΜΕΝ, η περίπτωση δεν είναι ατομική, καθώς «πληθαίνουν οι καταγγελίες των συναδέλφων μας, ότι σε αρκετά λιμάνια των ΗΠΑ, απαγορεύεται ακόμα και η έξοδος στη στεριά των ναυτεργατών των ελληνικών πλοίων!»

Στελέχη του ναυτεργατικού κινήματος στηλιτεύουν την άρνηση της πρεσβείας των ΗΠΑ, ως ωμή παραβίαση στοιχειωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών των Ελλήνων ναυτεργατών, ενώ χτες, σε επικοινωνία της ΠΕΜΕΝ με την πρεσβεία, η απάντηση που δόθηκε από την τελευταία, ήταν να απευθυνθούν ξανά την επόμενη βδομάδα, αν και το πρόβλημα χρονίζει από τις 20 Νοέμβρη του 2002. Ταυτόχρονα, η ΠΕΜΕΝ, με έγγραφό της προς τον πρωθυπουργό, τους αρμόδιους υπουργούς και τους συνδικαλιστικούς φορείς, τους καλεί να παρέμβουν για να εκδοθεί η σχετική άδεια εισόδου στον συγκεκριμένο ναυτεργάτη και να εξασφαλιστεί για όλους τους ναυτεργάτες η έξοδος στα λιμάνια των ΗΠΑ.

Το χρονικό της προκλητικής απαγόρευσης, όπως καταγράφεται στο ίδιο το έγγραφο της ΠΕΜΕΝ, έχει ως εξής: Ο Ιωάννης Ιωαννίδης Α` μηχανικός, με αίτησή του στην πρεσβεία των ΗΠΑ στις 20 Νοέμβρη 2002, ζήτησε την έκδοση της σχετικής άδειας εισόδου - VISA - για τις ΗΠΑ, προκειμένου να μπαρκάρει στο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο «SEA STAR» στο λιμάνι Χιούστον των ΗΠΑ. Μάλιστα, η αίτηση του μηχανικού συνοδευόταν με σχετική αίτηση της εταιρίας του Δ/Ξ «SEA STAR», «NEREUS SHIPPING SA». Την ίδια μέρα, η αρμόδια υπηρεσία της πρεσβείας, χωρίς καμία πραγματική αιτία, απέρριψε την αίτηση του ναυτεργάτη.

Την επομένη, 21 Νοέμβρη, ο μηχανικός ενημέρωσε την πρεσβεία των ΗΠΑ ότι στο πρώτο στέλεχος του ναυτικού του φυλλαδίου, το οποίο βρισκόταν στα αρχεία της Υπηρεσίας Ναυτικών Μητρώων (ΥΝΜ) του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας υπήρχε «VISA», που είχε εκδοθεί από την ίδια υπηρεσία της πρεσβείας στις 27 Νοέμβρη 2001 και με ημερομηνία λήξης στις 26 Νοέμβρη 2002. Σημειώνεται ότι το Ναυτικό Φυλλάδιο με το ίδιο ΜΕΘ 77716 Α είχε κατατεθεί στην ΥΝΜ του ΥΕΝ, γιατί είχαν συμπληρωθεί όλες οι σελίδες του και σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία έπρεπε να αντικατασταθεί. Ομως, η αρμόδια υπηρεσία των ΗΠΑ, αντί να εκδώσει τη βίζα, ακύρωσε και στο παλαιό ναυτικό φυλλάδιο τη «visa», και χωρίς να αναγράφεται η ημερομηνία της πράξης ακύρωσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συγκεκριμένος ναυτεργάτης έχει πραγματική θαλάσσια υπηρεσία 17 χρόνια και από το 1973, με εμπορικά πλοία, έχει επισκεφθεί επανειλημμένα τα λιμάνια στις ΗΠΑ.

Τέλος, η ΠΕΜΕΝ υπογραμμίζει ότι ο μηχανικός Γιάννης Ιωαννίδης παραμένει άνεργος, εξαιτίας της αυθαίρετης και αντιδημοκρατικής ενέργειας της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ