Κυριακή 23 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ξεχωριστό Micra
  • Μοντέρνα σχεδίαση, που συνδυάζει κομψότητα και φουτουρισμό, χαρακτηρίζει το νέο Micra. Η Nissan φαίνεται να έχει γυρίσει οριστικά σελίδα μετά τη συνεργασία της με τη Renault, και όπως συνέβη και με το Primera, έτσι και το Micra αποτελεί μια από τις πιο προχωρημένες προτάσεις στην κατηγορία του. Αξιοσημείωτο το γεγονός, ότι είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου Nissan-Renault που χρησιμοποιεί το νέο πάτωμα το οποίο μελλοντικά θα αποτελέσουν τις βάσεις των Twingo και Clio

Το ξεχωριστό αισθητικά Micra διαδέχεται ένα μοντέλο που ήταν το πρώτο ιαπωνικό που κέρδισε τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς το 1993. Το νέο Micra, λοιπόν, που έχει να ξεπεράσει το βαρύ φορτίο όχι μόνον του τίτλου αλλά και του 1,3 εκατομμυρίου πωλήσεων, ξεγελάει το μάτι και μάλλον μοιάζει μικρότερο απ' όσο είναι. Η εξασφάλιση της ευρυχωρίας σε συνδυασμό με το στιλ και το χαρακτήρα δε χωρούν σε τίποτα λιγότερο από 3,71 μ. μήκους (μικρότερο κατά 30 mm) και στο «αξιοπρεπές» μεταξόνιο των 2,43 μ.(μεγαλύτερο κατά 70 mm από τον προκάτοχό του). Πλάτος και ύψος αυξήθηκαν και υπόσχονται πως τέσσερις επιβάτες θα χωρέσουν με άνεση, ενώ και στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν και σχετικά ψηλοί, κάτι που στο προηγούμενο Micra δεν ήταν εφικτό.

Στην καλύτερη εκμετάλλευση χώρου βοηθά και ο συρόμενος πάγκος των πίσω καθισμάτων. Στην πιο πίσω θέση του, προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια, ενώ στην περίπτωση μεταφοράς μεγάλων φορτίων μπορεί να μετατοπιστεί προς τα εμπρός κατά 200 mm, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών. Με το κάθισμα στην κανονική θέση του, το Micra hatchback έχει χωρητικότητα 237 λίτρων για τη μεταφορά αποσκευών, που μπορεί να φτάσει στα 371 λίτρα όταν το κάθισμα μετατοπίζεται προς τα εμπρός.

Ανάμεσα στις θήκες για μικροαντικείμενα ξεχωρίζει ένα ντουλαπάκι 12 λίτρων κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και ένα μυστικό ράφι για κινητό τηλέφωνο. Στην αίσθηση άνεσης έχουν ευεργετικά αποτελέσματα και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, που εξασφαλίζουν και καλύτερη ορατότητα.


Κάτι που θα εντυπωσιάσει τον οδηγό είναι το Εξυπνο Κλειδί, το οποίο αναγνωρίζεται μόλις πλησιάσεις σε απόσταση 80 cm από την κλειδαριά και δίνει τη δυνατότητα να ανοίξεις την πόρτα χωρίς να πατήσεις το μπουτόν του ξεκλειδώματος. Αυτή η δυνατότητα θα φανεί αρκετά χρήσιμη για όποιον κουβαλάει τσάντες και θα έπρεπε να τις αφήσει κάτω και να ψάχνει για κλειδί. Ανάμεσα στα ηλεκτρονικά που υποστηρίζουν την καθημερινότητα του οδηγού (όπως η αυτόματη ενεργοποίηση των προβολέων για δύο λεπτά μετά την εκκίνηση) ξεχωρίζουν οι υαλοκαθαριστήρες με τον αισθητήρα βροχής και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος που βρίσκονται στο τιμόνι.

Η εξασφάλιση της μεγαλύτερης ευελιξίας σε σχέση με τον όγκο έχει επέλθει με τους κοντούς προβόλους μπρος και πίσω, διευκολύνοντας τους ελιγμούς και το παρκάρισμα. Το τιμόνι θα φανεί ελαφρύτερο στους στατικούς ελιγμούς χάρη στο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, που προσφέρει το μέγιστο βαθμό υποβοήθησης στις μικρές ταχύτητες, αλλά σταδιακά μειώνει την υποβοήθηση καθώς αυξάνεται η ταχύτητα, για καλύτερη αίσθηση του τιμονιού, κάτι που ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό.

Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι ένας 1.200 και ένας 1.400 με ισχύ 80 ίππων στις 5.200 σ.α.λ. και 88 ίππων στις ίδιες στροφές αντίστοιχα. Οι επιδόσεις είναι 167 χλμ./ανά ώρα για το 1.200άρη κινητήρα και 175 χλμ./ανά ώρα για αυτόν των 1.400 κ.εκ., ενώ οι τιμές για την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. είναι 13,9 και 11,9 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Οι αναρτήσεις είναι τα κλασικά γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω, ενώ οι ζάντες είναι είτε 14 είτε 15 ιντσών με λάστιχα 165/70 ή 175/60 αντίστοιχα.


Το Micra έχει στόχο να βάλει σε πειρασμό όσους επιθυμούν ένα ευκολο-οδήγητο, άνετο στο δρόμο, ποιοτικό, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο μικρό αυτοκίνητο που δε θα περνάει απαρατήρητο. Αν είχε παρουσιαστεί πριν το Citroen C3 θα αποτελούσε και τον κύριο φορέα αυτής της καμπυλόγραμμης φόρμας, που φαίνεται να επικρατεί ως η πρόταση της δεκαετίας. Το βάρος, που κυμαίνεται από 940 μέχρι 995 κιλά, μαρτυρά μια στιβαρή κατασκευή που εκτός της ασφάλειας υπόσχεται και αθόρυβη λειτουργία. Η αναπαραγωγή πραγματοποιείται στο Σάντερλαντ της Αγγλίας και ο ετήσιος στόχος πωλήσεων υπολογίζεται στις 160.000 μονάδες.

Εκτός από τις 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις πιθανολογείται μια κουπέ/κάμπριο, αντίστοιχη του 206 CC(!) η οποία θα ακολουθήσει πιθανότατα στα τέλη του 2004 με αρχές του 2005. Τα επίπεδα εξοπλισμού, όπως και στα Almera και Primera, είναι τρία, τα Motiva, Acenta και Techna. Ο εξοπλισμός ασφάλειας στο βασικό μοντέλο θα περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους ασφαλείας, οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς (προαιρετικά διατίθενται αερόσακοι τύπου κουρτίνας), ABS, Brake Assist και EBD, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου τριών σημείων για τα πρόσθια καθίσματα, τρεις ζώνες τριών σημείων για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων και προσκέφαλα, καθώς και άγκιστρα εφαρμογής παιδικών καθισμάτων Isofix. Ο εξοπλισμός άνεσης της ίδιας έκδοσης περιλαμβάνει κλιματισμό, πρόσθια ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, ρυθμιζόμενο καθ' ύψος τιμόνι, συρόμενο πίσω κάθισμα που αυξομειώνει το χώρο των αποσκευών αναλόγως των μεταφορικών αναγκών, κ.ά.


Η τιμή της τρίθυρης έκδοσης Motiva με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων, που αποδίδει 80 ίππους, είναι 10.780 ευρώ, ενώ η πεντάθυρη έκδοση τιμάται 11.150 ευρώ. Η τελευταία συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο σχέσεων και κοστίζει 12.250 ευρώ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ