Πέμπτη 27 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σα να μη δουλεύουν σε πλοίο...

Σαν «είλωτες» αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή εταιρία «ΜΑΡΕ» τους 15 ναυτεργάτες, πλήρωμα του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου της «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ», το οποίο επισκευάζεται στο Νέο Μόλο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι. Τους ανάγκασε να υπογράψουν ένα κατάπτυστο κείμενο, το οποίο αυθαίρετα αναιρεί τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και κάθε όρο της ναυτεργατικής νομοθεσίας! Αφαιρεί από τους ναυτεργάτες ακόμα και το δικαίωμα της αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης! Ομως, το πιο εξωφρενικό είναι ότι το κείμενο αυτό, που έχει τίτλο «Συμφωνητικόν Μισθώσεως Εργασίας», φέρει φαρδιά - πλατιά τη σφραγίδα του Λιμεναρχείου Κερατσινίου, για να αποκαλυφθεί ότι εφοπλιστές και κυβέρνηση έχουν κηρύξει απροκάλυπτα πλέον τον «πόλεμο» σε κάθε ναυτεργατικό δικαίωμα.

Στο ...«συμφωνητικό» δεν αναφέρεται η ειδικότητα, ούτε ο μισθός του πληρώματος, ενώ σημειώνεται ρητά ότι επειδή το πλοίο «τελεί εν αργία», «η ναύλωσις του πλοίου ή η μετακίνησις αυτού αποτελεί λόγον καταγγελίας της παρούσης συμβάσεως υπό του πρώτου των συμβαλλομένων με διήμερον προειδοποίησιν, άνευ δικαιώματος αποζημιώσεως»! Βέβαια, όπως ειπώθηκε από τους ναυτεργάτες, προσλήφθηκαν για να καλύψουν οργανικές θέσεις και όχι μόνο για την εκτέλεση των επισκευαστικών εργασιών! Ακόμα στο «συμφωνητικό» σημειώνεται ότι, σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθενείας, η εταιρία δε φέρει καμία ευθύνη και ο ναυτικός να αποταθεί στον Οίκο Ναύτου για κάλυψη, όταν η νομοθεσία προβλέπει ρητά ότι σε αυτές τις περιπτώσεις είναι υποχρέωση του πλοιοκτήτη να μεριμνήσει για τη νοσηλεία, αλλά και το μισθό των μελών του πληρώματος.

Το «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ» αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα συνολικά της εφοπλιστικής ασυδοσίας, καθώς οι οφειλές του πλοίου προς το Ταμείο είναι 473.874 ευρώ! Η διοίκηση του Ταμείου ψάχνει τώρα να δει από πού θα εισπράξει, αφού το πλοίο μέχρι τις 18 Δεκέμβρη 2002 ανήκε στην ΣΑΟΣ Ανώνυμη Ναυτική Εταιρία! Μάλιστα, η τελευταία, στην προχτεσινή συνεδρίαση της διοίκησης του ΝΑΤ, κατέθεσε αίτημα να της δοθεί πιστοποιητικό μη οφειλής προς το ΝΑΤ, για να διευκολύνει τη ΜΑΡΕ. Με δυναμική παρέμβαση, ωστόσο, του προέδρου της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσα, ο οποίος είναι μέλος της διοίκησης, το αίτημα προς το παρόν απορρίφθηκε.

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, με κοινή καταγγελία προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και όλους τους αρμοδίους, καταθέτουν όλη την υπόθεση γύρω από το πλοίο, καταδεικνύουν τις ευθύνες και του ΝΑΤ «για την καθυστέρηση να ασκήσει τα δικαιώματά του για την εξόφληση του οφειλόμενου ποσού» και επισημαίνουν ότι: «Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ότι η ασυδοσία των εφοπλιστών απορρέει από τη στάση των αρμόδιων αρχών και την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΕΝ». Απαιτούν να εφαρμοστούν άμεσα η νομοθεσία και οι Συλλογικές Συμβάσεις για τους συναδέλφους τους στο πλοίο και να εξοφληθεί το Ταμείο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνεχίζουν τον αγώνα ενάντια στα ανασφάλιστα πλοία (2011-05-28 00:00:00.0)
Ξεζούμισμα με έγκριση ΠΝΟ (2001-10-19 00:00:00.0)
Αγωνίστηκαν και νίκησαν! (2000-09-20 00:00:00.0)
Ετοιμοι για κινητοποιήσεις (2000-05-27 00:00:00.0)
Προκλητική απαίτηση από τα πληρώματα (2000-01-05 00:00:00.0)
Μάχη κατά του δουλεμπορίου (1997-08-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ