Πέμπτη 8 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μια ατέλειωτη καρμανιόλα το εθνικό οδικό δίκτυο

Λαιμητόμοι για τους οδηγούς ακόμη και οι αυτοκινητόδρομοι που μόλις κατασκευάστηκαν, ενώ η κυβέρνηση αρκείται σε ευχολόγια και ανεπαρκείς εξαγγελίες για την οδική ασφάλεια...

Κακοτεχνίες, εγκατάλειψη και κυβερνητική αδιαφορία, οι κύριες αιτίες των χιλιάδων θυμάτων που θρηνεί η χώρα μας κάθε χρόνο από τα τροχαία

Eurokinissi

Κακοτεχνίες, εγκατάλειψη και κυβερνητική αδιαφορία, οι κύριες αιτίες των χιλιάδων θυμάτων που θρηνεί η χώρα μας κάθε χρόνο από τα τροχαία
Σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο για τους οδηγούς έχουν μετατραπεί οι εθνικοί και επαρχιακοί δρόμοι της χώρας, αφού -σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ)- έχουν εντοπιστεί 675 επικίνδυνα σημεία - λαιμητόμοι, όπου σημειώνονται πολύ συχνά πολύνεκρα δυστυχήματα. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αρκείται στις καταγραφές, αλλά και στις εξαγγελίες διαφόρων προγραμμάτων οδικής ασφάλειας, όπως αυτό που ανακοίνωσαν χτες σε κοινή συνέντευξη οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου και Δημόσιας Τάξης Μ. Χρυσοχοΐδης...

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΜΠ, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη διετία, 315 σημεία καρμανιόλες εντοπίστηκαν στο σύνολο του εθνικού και επαρχιακού δικτύου της χώρας, άλλα 191 παρόμοια σημεία καταγράφηκαν στην Αττική (140 αφορούν διασταυρώσεις), ενώ άλλα 169 αφορούν το ευρύτερο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της έρευνας είναι ότι πάνω από 30 επικίνδυνα σημεία έχουν εντοπιστεί σε διάφορα τμήματα των νέων εθνικών οδών, δηλαδή σε τμήματα που μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή τους, γεγονός που επιβεβαιώνει το... μεγαλείο της κακοτεχνίας και της ρεμούλας που επικρατεί στην εκτέλεση των δημοσίων έργων.

«Πρωταθλητές» από πλευράς ατυχημάτων, σύμφωνα με τους πίνακες που διανεμήθηκαν στους δημοσιογράφους αποτελούν τα εξής σημεία: Το 63ο χλμ της Εθνικής οδού Αντιρρίου - Μεσολογγίου - Αρτας, όπου σημειώθηκαν 41 ατυχήματα. Το 69ο χλμ. του ίδιου δρόμου με 34 ατυχήματα. Το 22ο χλμ. της νέας εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου - Πάτρας με 39 ατυχήματα. Το 17ο χλμ. της ίδιας οδού με 34 ατυχήματα. Το 25ο χλμ. Θεσσαλονίκης - Αμφίπολης - Καβάλας με 34 ατυχήματα. Το 7ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Τρίπολης - Καλαμάτας με 33 ατυχήματα. Το 406ο χλμ. της νέας εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας - Λάρισας - Θεσσαλονίκης. Το 20ό χλμ. της οδού Τρικάλων - Ιωαννίνων με 30 ατυχήματα. Το 16ο χλμ. της νέας εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου - Πατρών με 29 ατυχήματα. Το 14ο χλμ. της παλιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Μουδανιώνμε 29 επίσης ατυχήματα.

Ενδεικτικό της εγκατάλειψης από την κυβέρνηση της αναβάθμισης του επαρχιακού δικτύου, προς όφελος του μεγαλοϊδεατισμού της Ολυμπιάδας και των «μεγάλων έργων», είναι ότι πολλοί από τους δρόμους αυτούς έχουν μετατραπεί σε μεγάλο μήκος τους σε κίνδυνο - θάνατο για τους οδηγούς. Τέτοιοι δρόμοι ενδεικτικά είναι: Πάτρα - Πύργος, Τρίπολη - Πύργος, Χάνια - Κροκεές - Μολάοι - Μονεμβασιά, Καστοριά - Φλώρινα, Ξάνθη - Κομοτηνή, Λιβαδειά - Λαμία, Λάρισα - Κοζάνη, Κοζάνη - Φλώρινα, Φάρσαλα - Λάρισα, Κατερίνη - Ελασσόνα, Θεσσαλονίκη - Ιερισσός, Νεάπολη - Ιωάννινα, Αρτα - Τρίκαλα, Βόλος - Πορταριά - Χάνια - Τσαγκαράδα - Μηλιές, Δράμα - Καβάλα, Μυτιλήνη - Μύθημνα, Χανιά - Αγιος Νικόλαος, Αργοστόλι - Σάμη, Χανιά - Ρέθυμνο, Χαλκίδα - Αιδηψός κλπ.

Επίσης σε «λαιμητόμους» έχουν μετατραπεί εδώ και χρόνια δρόμοι όπως το πέρασμα των Τεμπών, το «πέταλο του Μαλιακού» και Κόρινθος - Πάτρα, τους οποίους η κυβέρνηση θέλει να κατασκευάσει με τη ληστρική μέθοδο της λεγόμενης «αυτοχρηματοδότησης».

Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ εξήγγειλε χτες πρόγραμμα οδικής ασφάλειας που θα περιστρέφεται κυρίως γύρω από τα επικίνδυνα αυτά σημεία, συνολικού - και μάλλον ανεπαρκέστατου - προϋπολογισμού 63 εκατ. ευρώ (21 δισ. δρχ.) με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης έως το 2006. Επίσης ο υπουργός Δημόσιας Τάξης εξήγγειλε την ένταση της αστυνόμευσης και την εγκατάσταση 600 ραντάρ σε διάφορα επικίνδυνα σημεία των δρόμων για «πρόληψη παραβάσεων»... Ενδεικτικό, πάντως, της συμπεριφοράς της κυβέρνησης είναι και το γεγονός ότι τα νομοθετημένα Κέντρα Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων παραπέμπονται και αυτά για υλοποίηση όταν οι εθνικοί δρόμοι περάσουν στα χέρια των ιδιωτών, μέσω της αυτοχρηματοδότησης.

Τέλος, η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανέφερε ότι η γραμμή 1521 έλαβε συνολικά 8.350 κλήσεις για λακκούβες στην Αττική, υποστηρίζοντας ότι το 71% από αυτές έχει ήδη επιδιορθωθεί. Για την επιδιόρθωση το ΥΠΕΧΩΔΕ διέθεσε μέχρι τώρα 5 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον ποσά για τον ίδιο λόγο διέθεσαν και οι δήμοι.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ