Σάββατο 26 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η επιστολή

Ολόκληρη η απαντητική επιστολή του Γραφείου Τύπου της «Αττικό Μετρό ΑΕ», έχει ως εξής:

«Κύριε διευθυντά |

Στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας σας δημοσιεύθηκε πρωτοσέλιδο άρθρο, σχετικό με τα οικονομικά και την πορεία των εταιριών που κατασκευάζουν και λειτουργούν το μετρό της Αθήνας. Για την ενημέρωση των αναγνωστών σας, παραθέτουμε στη συνέχεια πλήρη σειρά στοιχείων, καθώς το έργο του μετρό είναι μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της χώρας. Είναι κρίσιμο, λοιπόν, να τίθενται στη διάθεση των πολιτών τα πλήρη στοιχεία, ώστε να είναι σε θέση να σχηματίσουν πεντακάθαρη και ακριβή εικόνα. Οσον αφορά την ουσία του θέματος, οφείλουμε να σας πληροφορήσουμε τα εξής:

1. Σχετικά με την ακρίβεια των στοιχείων που περιλαμβάνονται στους ισολογισμούς των δύο εταιριών Αττικό Μετρό AE (AM) και Αττικό Μετρό Λειτουργίας ΑΕ (ΑΜΕΛ), η πραγματικότητα περιγράφεται από τα στοιχεία που είναι στη διάθεση όλων.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΕΤΑΙΡΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΕ (ΑΜΕΛ) είναι θυγατρική εταιρία κατά 100% της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ (AM) και η μοναδική εταιρία στο χώρο μαζικής μεταφοράς στην Ελλάδα που παρουσιάζει λειτουργικό περίσσευμα και μετά το κόστος λειτουργίας του συστήματος.

Το δε λειτουργικό πλεόνασμα της ΑΜΕΛ αποτελεί έσοδο για τη μητρική ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ (AM), σύμφωνα με όσα ορίζονται στο Ν. 2669/98 (Αρθρο 7).

Για το λόγο αυτό, παραθέτουμε το σχετικό Πίνακα 1, όπως προκύπτει από το δημοσιευμένο ισολογισμό για τις χρήσεις 2001-2002.

ΠΙΝΑΚΑΣ

2. Οσον αφορά την επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, πρέπει να τονιστεί ότι κατά τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του Μετρό, η ΑΜΕΛ είχε πραγματικά κέρδη. Αυτό μάλιστα συνέβη, παρόλο που δεν υπήρχε κρατική επιχορήγηση στο εισιτήριο.

Με βάση το Νόμο 2669/98, η επιδότηση εισιτηρίου εφαρμόζεται για πρώτη φορά το 2003.

Οπως παραδεχόμαστε τις δυσκολίες ή τις αστοχίες, θα ήταν δίκαιο να συμφωνήσουμε ότι η μέχρι τώρα πορεία των οικονομικών της ΑΜΕΛ αποτελεί θετική εξαίρεση σε σχέση με ό,τι συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις αντίστοιχες εταιρίες άλλων χωρών.

3. Οι ισολογισμοί της μητρικής AM δεν παρουσιάζουν κέρδη, καθώς κάτι τέτοιο θα ήταν εντελώς εξωπραγματικό για μία εταιρία, η οποία από το 1998 αναλαμβάνει την πληρωμή των τόκων των δανείων που έχουν συναφθεί για την κατασκευή του Μετρό, τα οποία δάνεια κάλυψαν το 30% του κόστους κατασκευής, ενώ το υπόλοιπο 70% χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τον κρατικό προϋπολογισμό.

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε το εξής: Είναι αδιανόητο να ζητάμε από μία τεράστια επένδυση υποδομής, όπως το Μετρό της Αθήνας, να εμφανίζει κέρδη στην οικονομική χρήση από το δεύτερο χρόνο της λειτουργίας της. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί σε καμία σχεδόν επένδυση, πολύ περισσότερο όταν αυτή είναι μία πολύ μεγάλη επένδυση υποδομής.

4. Η πρόοδος της κατασκευής του μετρό της πρωτεύουσας δε δημιουργεί ανησυχίες, ούτε αμφιβολίες για την ολοκλήρωση του έργου.

Πιο συγκεκριμένα, η AM προχωρά στην ταχύτατη υλοποίηση του προγράμματος των επεκτάσεων, των οποίων η χρηματοδότηση έχει εγκριθεί από το ΚΠΣ ΙΙΙ με στόχο στα μέσα του 2004 να θέσει σε λειτουργία τις επεκτάσεις:

Εθνική Αμυνα - Αεροδρόμιο

Δάφνη - Ηλιούπολη

Σεπόλια - Αγ. Αντώνιος

Παράλληλα, εκτός από την επέκταση Μοναστηράκι - Αιγάλεω, που βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη και τους πρόσθετους σταθμούς του δικτύου που θα κατασκευαστούν (Περιστέρι - Θηβών, Χολαργός - Νομισματοκοπείο, Αγ. Παρασκευή, Χαϊδάρι). Σύντομα αναμένεται να προκηρυχτούν καινούριοι διαγωνισμοί για νέους σταθμούς στις υπάρχουσες γραμμές Χολαργός, Νομισματοκοπείο, Αγ. Παρασκευή, Περιστέρι, Θηβών, καθώς και νέοι κλάδοι επεκτάσεων των υφιστάμενων γραμμών προς Ελληνικό και Χαϊδάρι με επιπλέον πιστώσεις από το πρόγραμμα του Γ` ΚΠΣ.

Πέραν των ανωτέρω, το πρόγραμμα της AM για την επόμενη 10ετία προβλέπει την κατασκευή και άλλων επεκτάσεων προς Παράδεισο Αμαρουσίου Πειραιά, Γαλάτσι.

Για το λόγο αυτό εξετάζονται όλες οι πηγές χρηματοδότησης, είτε με έκδοση ομολογιακών δανείων, είτε με εθνικούς πόρους ή με συνδυασμό των ανωτέρω.

Κύριε διευθυντά

Η ολοκλήρωση του έργου του μετρό της πρωτεύουσας είναι ένα εγχείρημα, που όπως όλα τα μεγάλα έργα υποδομής αντιμετωπίζει και δυσκολίες και απρόβλεπτες καταστάσεις... Παρ' όλα αυτά, το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται σε καλό δρόμο, για το καλό της πόλης και των κατοίκων της.

Με εκτίμηση

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ