Σάββατο 26 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ «Ρ» ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ
Η «Αττικό Μετρό» επιβεβαιώνει τα φέσια δεκάδων δισ.

Επιβεβαιώνονται πλήρως οι αποκαλύψεις του «Ρ» από την απάντηση του Γραφείου Τύπου της «Αττικό Μετρό ΑΕ»

To Γραφείο Τύπου της «Αττικό Μετρό ΑΕ», με την επιστολή που μας απέστειλε και δημοσιεύουμε παρακάτω ολόκληρη, επιβεβαιώνει πλήρως - παρά τα «μασημένα» λόγια που χρησιμοποιεί - το προχτεσινό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του «Ρ», για τις νέες σκανδαλώδεις κυβερνητικές μεθοδεύσεις, σε βάρος του μετρό και του λαού που θα κληθεί στο τέλος να πληρώσει τα σπασμένα της νέας προβληματικής επιχείρησης που δημιουργείται.

Οπως αποκάλυψε ο «Ρ»: Η κυβέρνηση έχει βάλει ένα «φέσι» άνω των 50 δισ. δρχ. στην «Αττικό Μετρό», παρακρατώντας παράνομα τις κρατικές επιδοτήσεις από τα εισιτήρια, οι οποίες προβλέπονται από το σχετικό νόμο. Την ίδια στιγμή - και παρά τα όσα προβλέπει ο ίδιος νόμος (2669 του 1998) - η ΑΜΕΛ, η θυγατρική της «Αττικό Μετρό», που έχει αναλάβει τη λειτουργία του έργου έχει αποδώσει στη μητρική εταιρία μόνο 28,7 εκατ. ευρώ, ένα ποσό που άνετα μπορεί να χαρακτηριστεί σαν γελοίο μπροστά στα τεράστια έσοδα που πραγματοποιεί, χρησιμοποιώντας, όχι μόνο τα πάγια στοιχεία της μητρικής εταιρίας, αλλά και τα ανταλλακτικά ύψους 15,5 εκατ. ευρώ που βρίσκει έτοιμα στις αποθήκες της, καθώς και αυτά τα έχει αγοράσει η «Αττικό Μετρό». Η ΑΜΕΛ παρουσιάζεται ως «κερδοφόρα» την ώρα που η μητρική της «Αττικό Μετρό ΑΕ» έχει ένα χρέος 624,5 εκατ. ευρώ από δάνεια για τη χρηματοδότηση του έργου και στον τελευταίο της ισολογισμό καταγράφει ζημίες ύψους 141,7 εκατ. ευρώ.

Από την παράθεση των στοιχείων αυτών αβίαστα βγάλαμε το συμπέρασμα ότι δεν πρόκειται για τίποτε άλλο, παρά για νέες κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την παράδοση του «κερδοφόρου» λειτουργικού μέρους της «Αττικό Μετρό» (την ΑΜΕΛ) στους ιδιώτες που έχουν ήδη στα σκαριά να κατασκευάσουν τις νέες επεκτάσεις του μετρό με το ληστρικό σύστημα των «συμβάσεων παραχώρησης». Οσον αφορά στα χρέη της προβληματικής μητρικής «Αττικό Μετρό ΑΕ» θα φορτωθούν στον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή στις πλάτες του ελληνικού λαού, ο οποίος θα κληθεί να πληρώσει τα σπασμένα, όπως ακριβώς πλήρωσε και τα δεκάδες δισ. δρχ. «πανωπροίκια» για την κατασκευή του έργου.

Τι μας απαντά τώρα το Γραφείο Τύπου της «Αττικό Μετρό»;

  • Μας επιβεβαιώνει, λοιπόν, ότι η ΑΜΕΛ είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση και μας καλεί μάλιστα να την ...επιβραβεύσουμε. Μα εμείς δεν είπαμε κάτι διαφορετικό. Μιλήσαμε για τεράστια κέρδη που αποκομίζει η ΑΜΕΛ, τα οποία προέρχονται βέβαια από την εκμετάλλευση παγίων στοιχείων της «Αττικό Μετρό», που για την κατασκευή τους πλήρωσε και πληρώνει τεράστια ποσά ο ελληνικός λαός. Αντί, λοιπόν, να την επιβραβεύσουμε, την καλούμε να αποδώσει - όπως, άλλωστε, και ο νόμος 2669/98 ορίζει ρητά - τα ποσά αυτά της κερδοφορίας της για την αποπληρωμή των τόκων και των χρεών της μητρικής «Αττικό Μετρό». Και την εγκαλούμε, βέβαια, γιατί παράνομα δεν το κάνει.
  • Μας επιβεβαιώνει ότι μέχρι τώρα η κυβέρνηση δεν αποδίδει τις κρατικές επιδοτήσεις εισιτηρίων, που με έναν πρόχειρο υπολογισμό ανέρχονται σε τουλάχιστον 50 δισ. δρχ. Ισχυρίζεται, βέβαια, ότι «με βάση το νόμο 2669/98, η επιδότηση του εισιτηρίου εφαρμόζεται για πρώτη φορά το 2003», όσο κι αν ψάξαμε, όμως, στο συγκεκριμένο νόμο πουθενά δε βρήκαμε έναν τέτοιο όρο. Ας τα αφήσουν, λοιπόν, αυτά οι αρμόδιοι της «Αττικό Μετρό». Οι επιδοτήσεις έπρεπε να αρχίσουν να καταβάλλονται - και μάλιστα προκαταβολικά κάθε τρίμηνο, όπως ορίζει ο νόμος - από την πρώτη μέρα λειτουργίας του μετρό. Εκείνο που θα 'πρεπε να μας απαντήσουν - η κυβέρνηση, βέβαια, και όχι η «Αττικό Μετρό ΑΕ» - πού πήγαν αυτά τα λεφτά που δεν αποδόθηκαν ως επιδότηση εισιτηρίων. Υπενθυμίζουμε ότι η επιδότηση των εισιτηρίων, αποτελεί κοινωνική παροχή και υποχρέωση του κράτους, κάτι που γίνεται σε όλες τις χώρες του κόσμου - και για κοινωνικούς και για περιβαλλοντικούς λόγους - στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Και εδώ βέβαια επιδοτούνται ακόμη και τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ, τα επιβατικά πλοία κ.λπ. Η κυβέρνηση διανοείται να κόψει τις επιδοτήσεις αυτές;
  • Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι οι ισολογισμοί της μητρικής «Αττικό Μετρό ΑΕ» θα έπρεπε να παρουσιάζουν κέρδη από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της, αφού πραγματικά κάνει μια επένδυση υποδομής, που καλύπτεται από κρατικά κονδύλια, χρηματοδοτήσεις της ΕΕ και από δάνεια. Αμφισβητεί, όμως, κανείς ότι αν ίσχυαν οι δύο προηγούμενες προϋποθέσεις - η μη παρακράτηση των κρατικών επιδοτήσεων και η απόδοση όλων των κερδών της ΑΜΕΛ - τα δάνεια και οι ζημιές της θα ήταν σαφώς λιγότερες και δε θα οδηγούνταν σε προοδευτική υπερχρέωση, αλλά, αντίθετα, θα έχει προοδευτικά και περίσσευμα για τη διενέργεια και άλλων επεκτάσεων; Νομίζουμε πως όχι.
  • Τέλος, δεν καταλαβαίνουμε γιατί το Γραφείο Τύπου της «Αττικό Μετρό» ισχυρίζεται ότι για τις νέες επεκτάσεις «εξετάζονται όλες οι πηγές χρηματοδότησης, είτε με έκδοση ομολογιακών δανείων, είτε με εθνικούς πόρους ή με συνδυασμό των ανωτέρω», αφού: Εδώ και πάνω από ένα χρόνο σε κοινή συνέντευξη Τύπου, τόσο η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου, όσο και ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ» Γ. Χρυσικόπουλος είχαν ευθαρσώς ανακοινώσει ότι οι νέες επεκτάσεις θα γίνουν με «συμβάσεις παραχώρησης». Αλλωστε, βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου, στον οποίο έχουν πάρει μέρος έξι κοινοπραξίες. Προς τι, λοιπόν, αυτές οι υπεκφυγές; Μήπως για να αποκρυβεί η αλήθεια των μεθοδεύσεων, ώστε η κερδοφόρα ΑΜΕΛ να αποτελέσει το δέλεαρ στους ιδιώτες που θα αναλάβουν τις επεκτάσεις; Μια ΑΜΕΛ, μάλιστα, που πρόκειται να γίνει ακόμη πιο κερδοφόρα, αν εκπληρωθεί η πρόβλεψη του νόμου για συγχώνευσή της με τους ΗΣΑΠ;

Αυτά, προς το παρόν, γιατί σύντομα θα επανέλθουμε...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ