Σάββατο 2 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Καράβια - σύγχρονα γκέτο!

Στο όνομα της...«πάταξης της τρομοκρατίας», τα καράβια θα αποτελούν σύντομα σύγχρονα γκέτο με ναυτεργάτες χωρίς στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα, όπως άλλωστε αξιώνει το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Η σχετική πληροφορία περιέχεται στο τελευταίο δελτίο Ενημέρωσης, αυτό του Αυγούστου, της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που εκδόθηκε χτες.

Αναφέρεται ότι Κοινοτική Οδηγία προβλέπει πως στο εξής στα πλοία που καταπλέουν ή αποπλέουν σε λιμάνια των χωρών - κρατών της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα γίνεται καταγραφή με τη συμπλήρωση σχετικού εντύπου, ακόμα και «των προσωπικών ειδών του πληρώματος»! Σύμφωνα με το δελτίο, τα έντυπα αυτά προβλέπονται από Διεθνή Σύμβαση του ΙΜΟ (του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού) περί «διευκόλυνσης της διεθνούς ναυτιλιακής κίνησης»!

Στο δελτίο αναφέρεται: «Βάσει των ρυθμίσεων της σχετικής Οδηγίας θα πρέπει για όλα τα πλοία ανεξαρτήτως σημαίας, που καταπλέουν σε λιμένες των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, να υποβάλλονται τα έντυπα, τα οποία έχουν προβλεφτεί από τη Διεθνή Σύμβαση του ΙΜΟ». Δηλαδή «δηλώσεις γενικών στοιχείων, προσωπικών ειδών πληρώματος, εφοδίων πλοίου καθώς και καταστάσεις πληρώματος και επιβατών»! Σκοπός της οδηγίας είναι κατά την εφοπλιστική Ενωση εκτός των άλλων...«η διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών μέσω της τυποποίησης των συγκεκριμένων διατυπώσεων και κατά συνέπεια, των πληροφοριών που πρέπει να χορηγούνται για διοικητικούς και διαδικαστικούς σκοπούς κατά τον κατάπλου ή απόπλου ενός πλοίου από λιμένα της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Και επειδή τα φιλοεφοπλιστικά μέτρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν έχουν τέλος, στο ίδιο δελτίο αναφέρεται ακόμα, ότι η Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή συζητώντας το σχέδιο κοινοτικής Οδηγίας που ετοιμάζεται για την τροποποίηση των μέχρι σήμερα ποινικών κυρώσεων που προβλέπονταν σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης από πλοία, υιοθέτησε τελικά γνωμοδότηση που «απηχεί - όπως αναφέρει η Ενωση - σε μεγάλο βαθμό, τις θέσεις του ελληνικού και του κοινοτικού εφοπλισμού». Με άλλα λόγια η Οδηγία που ετοιμάζεται θα «παραβλέπει» τις ευθύνες του εφοπλιστή, όμως θα είναι αυστηρή με τις ευθύνες του πληρώματος και κυρίως του πλοιάρχου και του μηχανικού.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ζητούν επέκταση της ανασφάλιστης εργασίας (2011-03-23 00:00:00.0)
Νόμιμο ΠΔ για τους ναυτικούς (2003-04-09 00:00:00.0)
Υπέρ πάντων το εφοπλιστικό κέρδος (2002-12-05 00:00:00.0)
Λιμάνι της ασυδοσίας (1998-09-01 00:00:00.0)
Οταν οι εφοπλιστές... θυσιάζονται (1998-05-22 00:00:00.0)
Σε κίνδυνο η ασφάλεια επιβατών τουριστικών πλοίων (1998-02-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ