Σάββατο 13 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΜΕΓΑΛΟΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ
Βαφτίζουν τη συναλλαγή ... «κοινωνική ευαισθησία»

Συνεχίζεται η προσπάθεια αποπροσανατολισμού για να «περάσουν» οι αξιώσεις των μεγαλεμπόρων

Συνεχίστηκε χτες το σίριαλ της ενορχηστρωμένης επιχείρησης εξαπάτησης των καταναλωτών από κυβέρνηση και μεγαλοεπιχειρηματίες του λιανεμπορίου, στο πλαίσιο της οποίας οι μεν και οι δε εμφανίζονται να κόπτονται για τα εισοδήματα των λαϊκών στρωμάτων. Ούτε λίγο-ούτε πολύ επιχειρούν να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι πουλάνε εκδούλευση στους καταναλωτές με το να «παγώσουν» τις τιμές για ένα διάστημα στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ. Αυτό ανακοινώνουν από προχτές ο ένας μετά τον άλλο οι ιδιοκτήτες μεγάλων ντόπιων και πολυεθνικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Αρπάζοντας την ευκαιρία, που πρόσφεραν στην κυβέρνηση προεκλογικά τα αφεντικά των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Κ. Κουλούρης, έσπευσε χτες να εκφράσει την ικανοποίησή του και να δηλώσει περήφανος που οι επιχειρηματίες υλοποιούν δεσμεύσεις τους απέναντι στην κυβέρνηση!

Την αρχή των υποσχέσεων για «πάγωμα τιμών» έκανε η «Carrefour». Ακολούθησε στο ίδιο μήκος κύματος ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΣΕΣΜΕ), Π. Παντελιάδης, ο οποίος έσπευσε να «καρφώσει» την πολυεθνική ότι δεν είναι δική της πρωτοβουλία αλλά αποτέλεσμα παραινέσεων του Συνδέσμου προς τα μέλη του. Χτες, προστέθηκαν και στελέχη του «Βερόπουλου», που δήλωναν ότι θα προχωρήσουν ακόμα και σε αφαίρεση από τα ράφια των σούπερ μάρκετ της εταιρίας εάν οι αντίστοιχοι προμηθευτές ζητήσουν αυξήσεις τιμών.

Στην πραγματικότητα, όλη η ιστορία του «παγώματος» των τιμών, που παρουσιάζεται σαν «κοινωνική προσφορά» των επιχειρήσεων, με την κυβέρνηση να σιγοντάρει, εδράζεται στη βάση της αμοιβαίας ...ανταλλαγής υπηρεσιών, μεταξύ κυβέρνησης και μεγαλοεπιχειρηματιών. Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση για προεκλογικές σκοπιμότητες χρησιμοποιεί το θέμα της ακρίβειας σαν ένα από τα μέσα με τα οποία επιδιώκει να αλλάξει το κλίμα και να αποσπάσει την ψήφο των εργαζομένων, οι μεγαλοεπιχειρηματίες αξιοποιούν τα δεδομένα προκειμένου να ...διευκολύνουν τους κυβερνώντες να προωθήσουν τα συμφέροντα και τις αξιώσεις τους. Και, βέβαια, είναι δεδομένο ότι δε θα χάσουν ούτε δεκάρα από τα κέρδη τους, τα οποία είναι εξασφαλισμένα. Τόσο με τις σημερινές τιμές που τις έχουν διαμορφώσει σε τέτοια επίπεδα ώστε να θησαυρίζουν ασταμάτητα καταληστεύοντας τα λαϊκά εισοδήματα, όσο και με τη μετάθεση των αυξήσεων στο επόμενο διάστημα μαζί με εκείνες που θα ακολουθήσουν έτσι κι αλλιώς.

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), Δ. Δασκαλόπουλος, ξεκαθάρισε τη θέση των βιομηχάνων πετώντας το μπαλάκι για την όποια συγκράτηση των τιμών στους ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ. Επικαλέστηκε από τη μια μεριά τις εκπτώσεις που κάνουν οι προμηθευτές - δηλαδή οι βιομηχανίες - προς τα σούπερ μάρκετ, που φτάνουν μέχρι 50% επί της χονδρικής τιμής και από την άλλη τα ποσοστά κέρδους των σούπερ μάρκετ που φτάνουν μέχρι 30%, για να καταλήξει ότι ο ρόλος του λιανεμπορίου είναι καθοριστικός στη διαμόρφωση των τιμών αφού εκεί διαμορφώνονται μεγαλύτερα «περιθώρια ελιγμών». Ετσι, από τη μεριά τους οι βιομήχανοι ουσιαστικά αποστασιοποιήθηκαν από τα περί «παγώματος» των τιμών όσον αφορά στις χονδρικές τιμές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ