Κατατέθηκε η τροπολογία στη Βουλή
Απώλειες εσόδων ύψους 90 εκατ. ευρώ το χρόνο θα έχει το Δημόσιο από την εφαρμογή του μέτρου για τη μείωση των τελών ταξινόμησης αυτοκινήτων, ενώ σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους οι απώλειες για το 2003 θα φτάσουν τα 30 εκατ. ευρώ. Οπως προκύπτει από τη σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, οι μεγάλοι ωφελημένοι είναι οι «έχοντες και κατέχοντες», καθώς οι μεγάλες εκπτώσεις θα εφαρμοστούν στα επιβατηγά πάνω από 2.000 κυβικά. Ωφελημένες βγαίνουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που πριμοδοτούνται από τα χαμηλότερα ποσοστά φόρου ταξινόμησης για τα αυτοκίνητα των «νεότερων προδιαγραφών» και οδηγιών της ΕΕ. Τα νέα τέλη ταξινόμησης θα εφαρμόζονται αναδρομικά από την 3 Σεπτέμβρη του 2003. Η πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ προκύπτει και από τον παρακάτω σύγκριση των τελών ταξινόμησης για αυτοκίνητα των τελευταίων προδιαγραφών της ΕΕ, δηλαδή για όσα κατασκευάστηκαν από το 1999 και μετά. Συγκεκριμένα στα νέα αυτοκίνητα ισχύουν τα παρακάτω ποσοστά φόρου ταξινόμησης (εφαρμόζεται πάνω στην εργοστασιακή τιμή):
Έτσι στα χαμηλά κυβικά οι μειώσεις φόρου είναι αμελητέες σε αντίθεση με τα πολυτελή αυτοκίνητα, όπου προκύπτει πολύ μεγάλο όφελος για τον αγοραστή. Σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες οι ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας χορηγούνται μόνο στα καινούρια αυτοκίνητα που πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές της ΕΕ (παραγωγής από 1996 και μετά) καθώς και στα μεταχειρισμένα από τις χώρες της ΕΕ. Η πριμοδότηση των πωλήσεων στα νέα μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών φανερώνεται από τους συντελεστές φορολόγησης ανάλογα με την παλαιότητα, και τις προδιαγραφές τους, όπως κανονίζονται από την ΕΕ.
Συγκεκριμένα στη μέση κατηγορία από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά ισχύουν τα εξής:
Σε ό,τι αφορά τις μοτοσικλέτες το τέλος ταξινόμησης διαμορφώνεται ως εξής: