Τρίτη 17 Φλεβάρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Αποτέλεσμα της ιδιωτικοποίησης

Απόρροια της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και όχι της κακοκαιρίας είναι η πλήρης παραλυσία - λόγω κακοκαιρίας - για τρεις ολόκληρες μέρες, του πολυδιαφημισμένου και πανάκριβου αεροδρομίου της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οσες αποστάσεις και αν προσπαθεί να πάρει η κυβέρνηση, επιρρίπτοντας τις ευθύνες για την εικόνα διάλυσης του πρώτου αεροδρομίου της χώρας στη γερμανική διοίκηση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), δεν μπορούν να συγκαλύψουν τη δική της αποκλειστική πολιτική ευθύνη για τα όσα συνέβησαν τις τελευταίες μέρες στο αεροδρόμιο Σπάτων.

Σίγουρα, ευθύνες φέρει και η διοίκηση του ΔΑΑ, που διαχειρίστηκε με προκλητική ανευθυνότητα τη λειτουργία του αεροδρομίου, ανακοινώνοντας το βράδυ της περασμένης Παρασκευής την επαναλειτουργία του ΔΑΑ, που είχε κλείσει ένα 24ωρο πριν, χωρίς προηγουμένως να λάβει τα αναγκαία μέτρα για τον αποχιονισμό των διαδρόμων και των άλλων χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών. Είναι ενδεικτικό ότι τα εκχιονιστικά μηχανήματα που διαθέτει ο ΔΑΑ δεν επαρκούσαν, ενώ οι υπεργολάβοι στους οποίους έχουν αναθέσει οι Γερμανοί το έργο του εκχιονισμού δεν παρουσιάστηκαν για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους! Υπό αυτές τις συνθήκες, με παγωμένους διαδρόμους και πίστες, δεν έλειψαν και τα ατυχήματα (τρία αεροπλάνα αεροπορικών εταιριών προσέκρουσαν σε όγκους χιονιού και υπέστησαν υλικές ζημιές), ενώ αεροπορικές εταιρίες και επιβάτες προσανατολίζονται να καταθέσουν αγωγές αποζημίωσης για διαφυγόντα έσοδα.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με το αιτιολογικό της «πλημμελούς λειτουργίας», επέβαλε πρόστιμο 3 εκατομμυρίων ευρώ στην εταιρία λειτουργίας του ΔΑΑ («Χόχτιφ»), ενώ ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Χρ. Βερελής, με επιστολή του προς τους μετόχους της εταιρίας του αεροδρομίου, αποδίδει την «εμφανή δυσλειτουργία του αεροδρομίου τις μέρες της κακοκαιρίας» στην «ανεπάρκεια ανώτατων εκτελεστικών οργάνων της εταιρίας στη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων»! Ωστόσο, ο Χρ. Βερελής ομολογεί ότι η σύμβαση με τη γερμανική εταιρία «δεν παρέχει στο ελληνικό δημόσιο μεγαλύτερη ευελιξία»!

Η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Αερομεταφορών (ΕΣΚ), με ανακοίνωσή της, επισημαίνει ότι η κατάσταση που δημιουργήθηκε στο ΔΑΑ, με τις τελευταίες χιονοπτώσεις, δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Προσθέτει ότι παρόμοια φαινόμενα θα παρατηρούνται και στο μέλλον, καθώς το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΔΑΑ, που αποτελεί αποθέωση της λεγόμενης ιδιωτικής πρωτοβουλίας και θεσμοποίηση του κέρδους, δεν επιτρέπει τη διάθεση πόρων για βελτίωση και συντήρηση των υποδομών. Ετσι, καταλήγει η ΕΣΚ, η «συμπεριφορά» του αεροδρομίου δεν προκαλεί την παραμικρή έκπληξη, είτε σε περιπτώσεις ακραίων, είτε σε περιπτώσεις απλά έντονων καιρικών φαινομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ