Κυριακή 28 Νοέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η συνωμοσία του Σικάγου

Το 1935 στις ΗΠΑ, τέσσερις γιγάντιες και πασίγνωστες εταιρίες η General Motors (αυτοκίνητα), η Standart Oil και η Philips Petroleum (πετρελαϊκές εταιρίες) και η Firestone (ελαστικά αυτοκινήτων) αγόρασαν με συγκεκριμένες μεθοδεύσεις τις γραμμές των τραμ στις ΗΠΑ, τις ξήλωσαν και εγκατέστησαν λεωφορεία μέσω μιας θυγατρικής τους, που ίδρυσαν για το σκοπό αυτό, την National City Lines. Δεδομένου ότι η δυναμικότητα των λεωφορείων είναι, όπως αναλύθηκε, τρεις με τέσσερις φορές μικρότερη από εκείνη των τραμ, διαλύθηκε το άρτιο μεταφορικό σύστημα των πόλεων και ο κόσμος στράφηκε - με την κατάλληλη πλύση εγκεφάλου - στο ΙΧ αυτοκίνητο.

Ακόμη περισσότερο, οι συνωμότες, στη συνέχεια διέλυσαν και την National City Lines, αφήνοντας τις πόλεις στο έλεος των ΙΧ με τα γνωστά αποτελέσματα: Αδυναμία εξυπηρέτησης, κυκλοφοριακή συμφόρηση, ατυχήματα, νέφος (γνωστό διεθνώς με τη χαρακτηριστική ονομασία νέφος του «Λος Αντζελες», για το νέφος που προέρχεται από την καύση βενζίνης αυτοκινήτων σε αντίθεση με το Smog του Λονδίνου που προέρχεται από καύση γαιανθράκων στη βιομηχανία και τα σπίτια), τεράστιο κόστος, απώλεια χρόνου, απώλεια του ίδιου του χώρου της πόλης και της κοινωνικής της ζωής. Τώρα το Λος Αντζελες έχοντας βιώσει το αδιέξοδο των ΙΧ ξαναεγκαθιστά το τραμ.

Επισημαίνεται ακόμη, το ξήλωμα των γραμμών του τραμ στην Αθήνα - χωρίς να τηρηθούν καν οι νόμιμες διαδικασίες - το 1955 από τον τότε υπουργό Δημοσίων Εργων Κ. Καραμανλή, αλλά και του τραμ του Περάματος το 1977.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ