Κυριακή 28 Νοέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Συγκοινωνίες για τον εργαζόμενο

Οι προτάσεις του ΚΚΕ για τις μετακινήσεις, είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένες με τη γενικότερη ανάπτυξη της χώρας η οποία θα έχει στο κέντρο της τον εργαζόμενο και τις σύγχρονες ανάγκες του. Ανάπτυξη, που το περιεχόμενό της δεν περιορίζεται σε κάποιους δείκτες, αλλά διευρύνεται συνολικά σε κοινωνικό, οικονομικό, πολιτικό και πολιτισμικό επίπεδο. Που απαντά στο ποιος ευθύνεται. Ποια είναι τα αίτια που δημιούργησαν το πρόβλημα. Αλλωστε, δεν είναι δυνατό, να αντιστραφεί η σημερινή κατάσταση αν δεν αντιμετωπιστούν οι αιτίες του, αν δεν ανατραπεί η σημερινή πολιτική, αν δεν πάρει ο λαός την εξουσία. Αλλωστε το συγκοινωνιακό απαιτεί κεντρικό σχεδιασμό.

Οι παραπάνω θέσεις του ΚΚΕ, εκφράστηκαν κατά τη διάρκεια πρόσφατης ημερίδας συγκοινωνιολόγων. Η βασική πολιτική πρόταση του ΚΚΕ είναι η διατήρηση και ανάπτυξη του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών σε όλα τα μέσα. Αυτό δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί χωρίς τη δημιουργία Ενιαίου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, με την ενοποίηση των υπαρχόντων φορέων και την ένταξη σε αυτόν όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Μια τέτοια εξέλιξη, άλλωστε, θα εξυπηρετήσει:

  • Τη χάραξη ενιαίας συγκοινωνιακής πολιτικής.
  • Το συνολικό σχεδιασμό του δικτύου για καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων, εργαζομένων.
  • Την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους πολίτες.
  • Τον περιορισμό του κόστους του όλου συστήματος, μέσω της ενιαίας οικονομικής διαχείρισης.

Και εδώ να σημειώσουμε ότι οι αστικές συγκοινωνίες και ο σχεδιασμός τους, παρεμβαίνουν καθοριστικά στη λειτουργία της Αττικής. Ακριβώς γι' αυτό το λόγο πρέπει να υπηρετούν ευρύτερους στόχους, όπως είναι η ποιότητα ζωής των κατοίκων, το περιβάλλον, η πολεοδομική ανασυγκρότηση, η οικονομική αναβάθμιση περιοχών και η παραγωγή και παραγωγικότητα.

Ουσιαστικά, όμως, το πρόβλημα δε λύνεται όσο συνεχίζεται η ίδια πολιτική πριμοδότησης της χρήσης του ΙΧ, που ωφελεί την κερδοσκοπία των εμπόρων πετρελαίου, αυτοκινήτου και ανταλλακτικών. Γι' αυτό πρέπει να υπάρχει πολιτική που θα ευνοεί και θα βοηθά την προνομιακή επιχείρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Πολιτική που όχι μόνο θα αποτρέψει την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, αλλά θα ενισχύσει τον κοινωνικό τους χαρακτήρα.

Η επιδότηση, λοιπόν, του εισιτηρίου - κάτι που εφαρμόζεται στις περισσότερες χώρες - είναι απαραίτητη προϋπόθεση του κοινωνικού χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Η λήψη μέτρων όπως η δωρεάν χρήση τους σε συγκεκριμένες ώρες από τους εργαζόμενους και ειδικές ομάδες πληθυσμού, άνεργοι, χαμηλοσυνταξιούχοι κλπ., βοηθούν και αναπτύσσουν τον κοινωνικό τους χαρακτήρα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ