Παρασκευή 4 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «VIGLA»
Στο βυθό μαζί με το σαπάκι

«Ακλαφτοι» πήγαν άλλοι 7 ναυτεργάτες! Το νέο έγκλημα τελέστηκε χτες τα μεσάνυχτα 212 ναυτικά μίλια δυτικά της Πύλου. Οι εφτά (6 αλλοδαποί και Ελληνας ο πλοίαρχος), ήταν μπαρκαρισμένοι στο φορτηγό «VIGLA» με σημαία Ονδούρας. Τους μπάρκαραν σε ένα βαπόρι σάπιο από πάνω ως κάτω και πανάρχαιο. Ετος κατασκευής 1968! Οι παρατηρήσεις σε βάρος του από τις λιμενικές αρχές, με τελευταία αυτή στις 16 Δεκέμβρη του 2004 από το Λιμεναρχείο της Ηγουμενίτσας, σωρός! Και όμως, αντί να το στείλουν στο διαλυτήριο, του έδιναν άδεια απόπλου! Σε ποιον πρόσφεραν οι Αρχές αυτή την... «εξυπηρέτηση»; Στον πλοιοκτήτη Αλέκο Κανάτο για τον οποίο η πιάτσα το έχει «τούμπανο» για τις... επιχειρηματικές δραστηριότητές του. Είναι χαρακτηριστικό πως όταν ρωτήσαμε για το φορτίο του πλοίου πήραμε την απάντηση «μόνο αν ξεβραστούν κι άλλα πτώματα πέρα από τους εφτά του πληρώματος θα μάθουμε τι πράγματι κουβαλούσε»!

Για τον εφοπλιστή ακούγονται διάφορα κοσμητικά που ο νόμος περί Τύπου απαγορεύει να αναπαραγάγουμε. Ομως ουδέποτε έστω ενοχλήθηκε από το χέρι του νόμου. Και αυτό διότι η εταιρία «Unistar Maritime» του Κανάτου, θεωρείται «Κεφάλαιον Εξωτερικού» και ας είναι τα γραφεία της απέναντι από τον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά. Ουδέποτε «ενοχλήθηκε» διότι, όπως και αμέτρητοι ακόμα «συνάδελφοί» του, καλύπτεται από αυτό το νομοθετικό θεσμικό πλαίσιο, το άθλιο κατασκεύασμα που έφτιαξαν κομμάτι κομμάτι όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις και έχει μετατρέψει αυτό που οι εφοπλιστές αποκαλούν «ισχυρή» Ελλάδα σε «μπανανία».

Οσον αφορά την κατάσταση του πλοίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς Οργανισμού Paris MOU, στις 22 Μάη 2004 οι λιμενικές αρχές της Κροατίας διενεργούν στο πλοίο επιθεώρηση. Οι 10 παρατηρήσεις των επιθεωρητών συνοδεύονται και από ανάλογα ανατριχιαστικά σχόλια. Διαβρώσεις σε όλο το πλοίο, στο κομοδέσιο βρώμα και παράσιτα (μάλλον κατσαρίδες), όπως και στην κουζίνα, συνολικά σε κάθε σημείο. Τα πιστοποιητικά του πληρώματος άλλα ήταν άφαντα και όσα κατάφεραν να εντοπιστούν τα βρήκαν σκόρπια στο πάτωμα. Προβλήματα στο μηχανοστάσιο, στις ηλεκτρομηχανές, στα σωστικά μέσα και πάει λέγοντας. Και όμως πήρε άδεια απόπλου.

Στις 16 Δεκέμβρη του 2004, έγινε επιθεώρηση στο πλοίο, από τις λιμενικές αρχές της Ηγουμενίτσας. Οι παρατηρήσεις αυτή τη φορά 16 χωρίς ωστόσο τα περιγραφικά σχόλια, όμως και πάλι σοβαρότατες για την αξιοπλοΐα του «VIGLA», ωστόσο και πάλι στο πλοίο εξασφαλίστηκε άδεια απόπλου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι επιθεώρηση έγινε και από τις λιμενικές αρχές της Ελευσίνας πριν από ένα περίπου μήνα. Οι πληροφορίες προέρχονται από ναυτεργάτες άλλων πλοίων που είδαν λιμενικούς να επιβιβάζονται στο πλοίο, ωστόσο από το Λιμεναρχείο μας δήλωσαν ότι δεν επιθεωρήθηκε...

«Αμαρτωλή» φαίνεται και η ιστορία σχετικά με το Νηογνώμονα που παρακολουθούσε το πλοίο. Στην αναφορά τους οι επιθεωρητές του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας αναφέρουν ότι το πλοίο ανήκε στην κλάση του Ελληνικού Νηογνώμονα. Ωστόσο σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ελληνικού Νηογνώμονα πτέραρχο κ. Χίου, μας δήλωσε: «Τα στοιχεία του Λιμεναρχείου αναφέρονται ψευδώς σε μας. Το πλοίο έχει διαγραφεί από τον Ελληνικό Νηογνώμονα από το Μάη του 2003»...

Αποτέλεσμα όλων ήταν στις 11.20 τη νύχτα της Τετάρτης το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, να ενημερωθεί από το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ: «Στη θαλάσσια περιοχή 212 ν.μ. δυτικά της Πύλου, εντός FIR Μάλτας, το υπό σημαία Ονδούρας Μ/V «VIGLA», μήκους 69 μ. βρίσκεται σε δυσχερή θέση λόγω εισροής υδάτων, με αποτέλεσμα να έχει αυτό πάρει κλίση, ενώ στην περιοχή επικρατούν εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες, άνεμοι Βόρειοι εντάσεως 8-9 BF». Ενημερώθηκαν για το «SOS» τα παραπλέοντα πλοία και συγκεκριμένα το ελληνικό δεξαμενόπλοιο «ΣΑΛΑΜΙΝΑ» και ένα δεξαμενόπλοιο με σημαία Μ. Βρετανίας. Κατέφταναν και ελικόπτερα της Μάλτας. Ομως: «Περί ώρα 00:45 οι πλοίαρχοι των παραπάνω πλοίων, έκαναν γνωστό ότι δεν έχουν εντοπίσει το Μ/V "VIGLA", είναι πιθανό αυτό να έχει βυθιστεί, παραμένουν στην περιοχή και συνεχίζουν τις έρευνες για τον εντοπισμό και τη διάσωση τυχόν ναυαγών». «Περί ώρα 06.55 (σ.σ. χτες), ανασύρθηκαν νεκρά δύο (02) άτομα από βρετανικό πολεμικό πλοίο. Περί ώρα 10:25 ανασύρθηκε ένα επιπλέον άτομο, νεκρό από παραπλέον εμπορικό πλοίο, ενώ εντοπίστηκε και ένα σωσίβιο τζάκετ». Χτες το μεσημέρι ανασύρθηκε και τέταρτος νεκρός από το πλήρωμα.

Το «VIGLA» είχε αποπλεύσει φορτωμένο με αλάτι από την Τυνησία και είχε προορισμό τη Σλοβενία. Μέχρι και χτες αργά το βράδυ δεν είχαν γίνει γνωστές οι εθνικότητες των 6 αλλοδαπών ναυτεργατών.

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Οι επτά ναυτεργάτες «προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο των ναυτεργατών που έχουν πληρώσει με τη ζωή τους την ακόρεστη δίψα των εφοπλιστών για το κέρδος και την ασυδοσία που τους παρέχουν οι πολιτικές των κυβερνήσεων» επισημαίνεται στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, καταγγέλλοντας το γεγονός ότι το πλοίο κατ' επανάληψη είχε ελεγχθεί από τις αρχές «και ενώ διαπίστωσαν την άθλια κατάστασή του, περιορίζονταν σε παρατηρήσεις επιτρέποντάς του όμως να ταξιδεύει».

«Το νέο έγκλημα - υπογραμμίζουν τα σωματεία - τονίζει την ανάγκη οι ναυτεργάτες μαζί με όλους τους εργαζόμενους να δυναμώσουν την πάλη τους για να μπει τέρμα στην εγκληματική εφοπλιστική ασυδοσία, να απαλλαγούν από την εφοπλιστική εκμετάλλευση, να ανατρέψουν την πολιτική που τους οδηγεί μέχρι και το θάνατο».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ