Τετάρτη 23 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟ - ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Θρασύτατες αξιώσεις στο όνομα του ανταγωνισμού
  • Την κατάργηση των οργανικών συνθέσεων και τη μετατροπή της ελληνικής σημαίας σε «πανί ευκαιρίας» ζητάει το εφοπλιστικό κεφάλαιο
  • Με αίτημα για αυξήσεις 14,92% στα εισιτήρια «σιγοντάρουν» και οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας

Οι Ελληνες εφοπλιστές των ποντοπόρων πλοίων εντελώς «ξεσαλωμένοι» από το ρεκόρ κερδών που έχουν καταγράψει την τελευταία περίοδο, τη σωρεία των σκανδαλωδών υπερπρονομίων που τους προσφέρει απλόχερα με τη σειρά της και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ σε βάρος συνολικά των εργαζομένων, αλλά και τη φιλοεφοπλιστική τακτική της πλειοψηφίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, αξιώνουν τώρα ευθέως πλοία με πληρώματα πειθήνια και φτηνά και τη μετατροπή της ελληνικής σημαίας σε «πανί ευκαιρίας» τύπου Μάλτας και Κύπρου!

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Νίκος Ευθυμίου στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της Ενωσης, χτες το μεσημέρι, δεν έκρυψε λόγια. Κυνικά έθεσε θέμα άρσης ακόμα και αυτού του υποτυπώδους νομοθετικού πλαισίου που αφορά τις οργανικές συνθέσεις στα πλοία, κάνοντας λόγο για εφαρμογή των γνωστών κανονισμών Κίνοκ (πρώην Κοινοτικός επίτροπος) της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίοι προβλέπουν πλήρη «ελευθεριότητα» στη σύνθεση των πληρωμάτων, κανονισμοί που έχουν εφαρμοστεί σε Ολλανδία και άλλες χώρες - μέλη της ΕΕ! Απαίτησε δε ευθαρσώς την εξίσωση της ελληνικής σημαίας με αυτές της Κύπρου και της Μάλτας που σημαίνει ναυτεργάτες χαμηλόμισθους χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα!

Το πρόσχημα των εφοπλιστών για τις αξιώσεις τους γνωστό: Η ενίσχυση της «ανταγωνιστικότητας» των πλοίων τους. Και αυτό όταν, όπως ομολογούν οι ίδιοι, τα κέρδη που έχουν συσσωρεύσει την τελευταία περίοδο «δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο»!

Ο Ν. Ευθυμίου, προσπαθώντας να εξηγήσει το λόγο που, παρά τα συνεχή προνόμια στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, τα πλοία παραμένουν σε σημαίες ευκαιρίας, ενώ οι θέσεις εργασίας μειώνονται κατά χιλιάδες χρόνο με το χρόνο ανέφερε: «Η ανταγωνιστικότητα θεωρείται σταθερή παράμετρος όμως δεν είναι. Αλλάζει σύμφωνα με τις συνθήκες διεθνώς. Καλό ένα μέτρο που εφαρμόστηκε πριν από 5 χρόνια, όμως σήμερα δεν αρκεί» και συνέχισε λέγοντας: «Αν θέλουμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, πρέπει να παίρνουμε συνεχώς μέτρα»!

Να σημειωθεί ότι με πρόσχημα ακριβώς την ανταγωνιστικότητα, «την επιστροφή πλοίων στην ελληνική σημαία και κατά συνέπεια την αύξηση των θέσεων εργασίας» από το 1985 μέχρι και σήμερα οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μείωσαν 8 φορές τις οργανικές συνθέσεις, με τελευταία αυτή τον περασμένο Σεπτέμβρη, όταν η κυβέρνηση της ΝΔ έσπευσε να τροποποιήσει τον όρο 8 των εγκριτικών πράξεων, προδιαγράφοντας το πέταγμα στη στεριά των κατωτέρων πληρωμάτων και τη ναυτολόγηση δόκιμων, για τους οποίους οι εφοπλιστές επιδοτούνται, σε οργανικές θέσεις. Σε αυτά να προστεθεί και το πλήθος των φοροαπαλλαγών και πάει λέγοντας...

Νέο χαράτσι στην ακτοπλοΐα

Ομως δεν είναι μόνο οι ποντοπόροι εφοπλιστές, αλλά πρόκειται για συντονισμένη επίθεση του εφοπλιστικού κεφαλαίου εφ' όλης της ύλης, τροφοδοτούμενη από την αντιλαϊκή πολιτική της ΝΔ. Συντεταγμένοι με τους ποντοπόρους, οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας ετοιμάζουν νέα επίθεση στο πενιχρό εργατικό εισόδημα, προβάλλοντας με υπόμνημά τους την εξωφρενική απαίτηση για αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 14,92%! Πρόσχημα οι αυξήσεις στο πετρέλαιο, όταν αυτοί το παίρνουν τράνζιτ δηλαδή αφορολόγητο και όταν οι αυξήσεις στα εισιτήρια, από το 2001 μέχρι το καλοκαίρι του 2004, ξεπέρασαν το 65%!

Και όχι μόνο αυτό, αλλά η αύξηση των κερδών που εμφάνισαν το 2004, σε σχέση με το 2003, όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρίες ήταν από 35% μέχρι και 160% (!) που κατέγραψε ο όμιλος της «Αττικα Γκρουπ» του Περικλή Παναγόπουλου! Μάλιστα σήμερα στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αναμένεται να συζητηθεί το θέμα των αυξήσεων και σύμφωνα με το ναυτιλιακό Τύπο να αποφασιστεί η κλιμακωτή αύξηση των εισιτηρίων από 3,4% μέχρι και 6%.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ