Πέμπτη 24 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΟΔΙΑ
Αύξηση - «φωτιά» κατά 43%!

Η κυβέρνηση ομολογεί ότι η αύξηση αυτή - όπως και η ακόμη μεγαλύτερη που «φωτογραφίζεται» - είναι προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου που θα κατασκευάσει οδικά τμήματα με τις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης»...

Eurokinissi

Μια οδυνηρή έκπληξη περιμένει τους οδηγούς που θα κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο από τις 10 Απρίλη και μετά, καθώς η κυβέρνηση αποφάσισε τη δραστική αύξηση των διοδίων κατά 43%! Κι αυτό λίγες μόνο μέρες μετά την εξαγγελία του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά ότι όλοι οι υπάρχοντες σταθμοί θα παραχωρηθούν στους μεγαλοκατασκευαστές που θα κατασκευάσουν κάποια άλλα οδικά τμήματα με τις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης», αλλά και την ίδια στιγμή που στους εργαζόμενους η κυβέρνηση επιφύλαξε για το 2005 αυξήσεις - ψίχουλα κατά 2,5%...

Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ, τα διόδια από τις 4 Απρίλη για τα επιβατικά αυτοκίνητα αναπροσαρμόζονται και από 1,40 ευρώ η τιμή τους φτάνει τα 2 ευρώ. Αντίστοιχες προσαρμογές - προσθέτει η ανακοίνωση - γίνονται και στις υπόλοιπες κατηγορίες διοδίων τελών (για φορτηγά, λεωφορεία κ.λπ.), χωρίς ωστόσο να τις αναφέρει, όπως δεν αναφέρει και πόσο θα φτάσουν τα διόδια της Κορίνθου - Τρίπολης που σήμερα ανέρχονται σε 1,50 ευρώ ή Κορίνθου - Πάτρας που σήμερα τιμώνται 1,80 ευρώ.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ ομολογεί ωμά ότι οι αυξήσεις είναι προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και προσφέρονται ως δέλεαρ στους μεγάλους κοινοπρακτικούς ομίλους για την κατασκευή των λεγόμενων «αυτοχρηματοδοτούμενων» οδικών έργων. Πιο συγκεκριμένα, παραδέχεται ότι «ενόψει της προώθησης υλοποίησης της κατασκευής του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας, μέσω συμβάσεων παραχώρησης, επιβάλλεται να προσαρμοστούν τα διόδια τέλη σε επίπεδα τέτοια που να μπορούν να υποστηρίξουν τις αυξημένες ανάγκες χρηματοδότησης της κατασκευής των έργων αυτών»!

Σημειώνουμε ότι τις αυξήσεις αυτές επέβαλαν οι ίδιοι οι μεγαλοεργολάβοι, όπως έχουν ζητήσει και άλλες παροχές, για παράδειγμα οι εισπράξεις από τα υπάρχοντα διόδια ήδη κατασκευασμένων οδικών αξόνων, με χρήματα του ελληνικού λαού, να τους παραχωρηθούν προκαταβολικά από την υπογραφή των «συμβάσεων παραχώρησης» και όχι μετά την ολοκλήρωση των έργων ή να τους εξασφαλιστεί η κερδοφορία με κρατικές επιδοτήσεις, όπου εκτιμούν ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι δε θα τους εγγυούνται τα προσδοκώμενα έσοδα και κέρδη. Ολα αυτά - όπως δήλωσε και σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο Γ. Σουφλιάς - τους τα πρόσφερε απλόχερα η κυβέρνηση, όπως επίσης και «ζεστό» χρήμα που θα καλύπτει το 30% περίπου του κόστους κατασκευής. Κατά τα άλλα, πρόκειται για συμβάσεις...«υπέρ του δημοσίου συμφέροντος», που εγγυώνται...«εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων» και...«ανάληψη ρίσκου από τους επιχειρηματίες»!

Στο βάθος... τριπλασιασμός!

Και σαν να μην έφτανε αυτό, η κυβέρνηση απειλεί ήδη με ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις των διοδίων, επικαλούμενη λαθροχειρίες του τύπου ότι «ακόμη και με την αύξηση αυτή που προανήγγειλε χτες η τιμή τους παραμένουν σημαντικά χαμηλότερα έναντι των διοδίων που ισχύουν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες», χωρίς βέβαια να αναφέρει το επίπεδο μισθών στις χώρες αυτές, ούτε ότι ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει τα «μαλλιά της κεφαλής του», την τελευταία 20ετία χωρίς να έχει ολοκληρωθεί κανείς οδικός άξονας. Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ κάνει λόγο για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, δηλαδή μια απόσταση 1.012 χιλιομέτρων για την οποία ο οδηγός επιβατικού αυτοκινήτου θα επιβαρυνθεί με 18 ευρώ με τα αυξημένα τιμολόγια (0,018 ευρώ - 6,13 δρχ. - ανά χιλιόμετρο), ενώ για την ίδια απόσταση στις χώρες Ισπανία, Ιρλανδία, Αγγλία και Γαλλία πληρώνει 0,07 ευρώ (23,9 δρχ.), στην Πορτογαλία 0,06 ευρώ (20,4 δρχ.) και στην Ιταλία 0,052 ευρώ (17,7 δρχ.).

Ουσιαστικά με τον έμμεσο αυτό τρόπο το ΥΠΕΧΩΔΕ προαναγγέλλει τον τριπλασιασμό των ήδη αυξημένων τιμών για να πιάσουν το μέσο όρο των... ευρωπαϊκών! Σε πολλές περιπτώσεις, δηλαδή, θα συμφέρει να παίρνει κανείς το αεροπλάνο, αντί να ταξιδεύει στην Ελλάδα με το αυτοκίνητό του...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νέα πανάκριβα χαράτσια (2009-11-29 00:00:00.0)
Διόδια και για τοπικές διαδρομές (2009-10-07 00:00:00.0)
Αυξημένα από σήμερα τα διόδια (2006-02-01 00:00:00.0)
Κι άλλοι σκανδαλώδεις όροι εκτός του τριπλασιασμού διοδίων (2000-07-20 00:00:00.0)
Τριπλασιασμός διοδίων λόγω ιδιωτικοποίησης (2000-07-19 00:00:00.0)
Ολοταχώς προς την ιδιωτικοποίηση (1996-02-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ