Παρασκευή 1 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Συνθήκες «γαλέρας» στα πλοία

Κραυγαλέες περιπτώσεις εργοδοτικής ασυδοσίας καταγγέλλουν σε υπόμνημά τους τα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

Η «μαύρη εργασία», το «κουρέλιασμα» των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, η επιβολή εξαντλητικών ωραρίων σε ταχύπλοα που θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών, βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη σε βάρος των εργαζομένων στα πλοία, καθώς οι εφοπλιστές πλήρως αποθρασυμένοι από την εφοπλιστόδουλη πολιτική και της κυβέρνησης της ΝΔ και με σύμμαχο την Ευρωπαϊκή Ενωση και τους κανονισμούς της, επιχειρούν να επιβάλουν το δικό τους νόμο: Αυτόν της άγριας εκμετάλλευσης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», τα οποία γνωστοποίησαν στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, στις αρμόδιες υπηρεσίες του και στις λιμενικές αρχές, πλοία που επισκευάζονται αυτή την περίοδο απασχολούν για τις εργασίες της επισκευής ανασφάλιστους ναυτεργάτες από όλες τις ειδικότητες. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των φορτηγών πλοίων «ΑΘΗΝΑ» και «ΦΟΙΒΟΣ» του εφοπλιστή Αγαπητού που επισκευάζονται στο Μόλο της Δραπετσώνας!

Ακόμα, σύμφωνα με τις καταγγελίες των σωματείων, με την ανοχή του Λιμεναρχείου Λαυρίου, ο εφοπλιστής Γούτος αναγκάζει, παραβιάζοντας τη νομοθεσία, το πλήρωμα του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ», που ανήκει στην εταιρία του, να εκτελεί επισκευαστικές εργασίες σε άλλο πλοίο της εταιρίας του και συγκεκριμένα στο πλοίο «ΜΑΚΕΔΩΝ». Με την υπογραφή του Λιμεναρχείου Λαυρίου και το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΚΡΗΜΝΙΩΤΙΣΣΑ», το οποίο επισκευάζεται σε αυτό το λιμάνι, έκλεισε ναυλολόγιο και το πλήρωμα απολύθηκε με αιτιολογία «αμοιβαία συναίνεση» και όχι με αυτή της «ετήσιας επιθεώρησης» όπως προβλέπεται από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και τη νομοθεσία.

Τέλος στα υδροπτέρυγα «ΣΚΙΑΘΟΣ», «ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ» και «ΦΑΛΚΟΝ», που έχουν ως αφετηρία το λιμάνι του Βόλου, παραβιάζεται η νομοθεσία και η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Συγκεκριμένα, τα πλοία αυτά δεν έχουν διπλά πληρώματα, όπως προβλέπεται από το νόμο, με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι να βρίσκονται στο πόδι πάνω από 12 ώρες. Ενώ δε δίνεται κάθε μήνα λογαριασμός μισθοδοσίας.

Τα σωματεία απαιτούν τον άμεσο έλεγχο σε όλα τα επισκευαζόμενα πλοία σε όλα τα λιμάνια και την τήρηση της νομοθεσίας και των Συμβάσεων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ