Τρίτη 26 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Αξιώνει την κατάργηση των οργανικών συνθέσεων

Με επιστολή της προς το ΥΕΝ, χαρακτηρίζει «εμπόδιο στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις» τον αριθμό του πληρώματος

Στον αέρα τινάζει η Ευρωπαϊκή Ενωση τις 20.000 θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά πλοία! Με επιστολή - βόμβα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, θέτει ευθέως θέμα στελέχωσης των ακτοπλοϊκών πλοίων και ισχυρίζεται προκλητικά ότι ο αριθμός του πληρώματος «συνιστά εμπόδιο στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις»!

Η επιστολή είναι συμπληρωματική εκείνης που είχε σταλεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 3 Φλεβάρη του 2004 και αφορούσε στην κατάργηση ακόμα και αυτών των υποτυπωδών ασφαλιστικών δικλίδων που περιέχει ο νόμος έκτρωμα 2932/2001 για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Ο νόμος ψηφίστηκε από το ΠΑΣΟΚ και τον εφαρμόζει κανονικά και η κυβέρνηση της ΝΔ.

Ειδικότερα, η πρώτη επιστολή περιείχε τις γνωστές αξιώσεις για την απελευθέρωση της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων, την απελευθέρωση του ορίου ηλικίας των πλοίων και άλλα. Αξιώσεις που τροφοδότησαν την επιθετικότητα των ακτοπλόων εφοπλιστών και έδωσαν στην κυβέρνηση της ΝΔ το άλλοθι για να επιβάλει την ανάλογη πολιτική, απελευθερώνοντας σταδιακά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ξεκινώντας από τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια με αφετηρία τα λιμάνια Λαυρίου, Ελευσίνας, Ραφήνας και Κύμης, ενώ ετοιμάζεται απελευθέρωση και για δρομολόγια από Πειραιά. Ωστόσο, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δήλωνε σε όλους τους τόνους ότι στα απελευθερωμένα αυτά δρομολόγια δεν τίθεται θέμα οργανικών συνθέσεων και ότι θα συνεχίσει να ισχύει το ΠΔ 177/74.

Τώρα η δεύτερη επιστολή - η οποία να σημειωθεί ότι έχει σταλεί στο ΥΕΝ από τις 19 Απρίλη και από το υπουργείο δόθηκε στη δημοσιότητα μόλις χτες και μάλιστα όχι «ατόφια», αλλά αποσπασματικά και σε... ελεύθερη μετάφραση - έρχεται να δείξει ότι είναι θέμα χρόνου η πλήρης απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και η απαρέγκλιτη εφαρμογή του Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης με ό,τι συνεπάγεται και για τα πληρώματα.

Σύμφωνα με το σχετικό «ενημερωτικό σημείωμα» του ΥΕΝ «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι η ερμηνεία που αποδίδεται από τις Ελληνικές Αρχές, σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της έννοιας της στελέχωσης του άρθρου 3 παρ. 2 του Κανονισμού και συγκεκριμένα ως προς τον αριθμό των μελών του πληρώματος είναι περιοριστική και συνιστά εμπόδια στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις σχετικά με τον τρόπο που προτίθενται να προσφέρουν υπηρεσίες στους χρήστες (επιβάτες)»!

Η ερμηνεία του άρθρου 3 του Κανονισμού 3577, που ενόχλησε την Επιτροπή, αναφέρει ότι στα πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές θα ισχύει η νομοθεσία του κράτους υποδοχής - στην προκειμένη περίπτωση της Ελλάδας και όχι του κράτους της σημαίας που φέρει το πλοίο. Στο «ενημερωτικό σημείωμα» του ΥΕΝ δίνεται η εξήγηση για την ερμηνεία ότι «αντικατοπτρίζει τη βούληση της Ελλάδας προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα και οι θέσεις εργασίας των απασχολούμενων Ελλήνων ναυτικών». Με άλλα λόγια, ομολογείται ότι ο Κανονισμός είναι ένα εξάμβλωμα που αν εφαρμοστεί πλήρως θα έχει ακόμα πιο δραματικά αποτελέσματα από αυτά που ήδη βιώνουν νησιώτες, ναυτεργάτες, συνολικά οι εργαζόμενοι.

Ακόμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με το έγγραφο του ΥΕΝ, αμφισβητεί «τη συμβατότητα με το κοινοτικό δίκαιο του ΠΔ 101/95 με το οποίο ρυθμίζονται θέματα ενδιαίτησης του πληρώματος, όπως διαστάσεις χώρων και εσωτερικού εξοπλισμού στα πλοία, ποσοστό επιβατών οικονομικής θέσης, πωλούμενα είδη στα κυλικεία και διατίμηση αυτών κλπ.».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τι είναι και γιατί το καταργούν(2012-03-21 00:00:00.0)
Μακραίνει ο κατάλογος των ακινητοποιήσεων(2008-11-06 00:00:00.0)
Απλήρωτοι χωρίς τροφή και ρεύμα!(2008-09-27 00:00:00.0)
Στον αέρα δικαιώματα και απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών(2004-01-13 00:00:00.0)
Μπλόκο στην εφοπλιστική ασυδοσία(2003-07-12 00:00:00.0)
Εμμονή του ΥΕΝ στα εξοντωτικά μέτρα(1997-10-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ