Παρασκευή 3 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΕ»
«Μεσάζοντας» ιδιωτικοποίησης

Η κυβέρνηση ενισχύει το φορέα που έφτιαξε το ΠΑΣΟΚ για να «μπάσει» τους ιδιώτες από το «παράθυρο» στη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς

Η ιστοσελίδα του museumshop.gr του ένατου «μαγαζιού» του ΟΠΕΠ για πωλήσεις μέσω διαδικτύου
Η ιστοσελίδα του www.museumshop.gr του ένατου «μαγαζιού» του ΟΠΕΠ για πωλήσεις μέσω διαδικτύου
«Ταφόπλακα» στον «τάφο» που έσκαψε το ΠΑΣΟΚ για να «θάψει» τη δημόσια διαχείριση των πωλητηρίων των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, αλλά και την παραγωγή αντιγράφων αρχαίων αντικειμένων βάζει η κυβέρνηση, παραδίδοντας κι άλλα πωλητήρια στον «Οργανισμό Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού ΑΕ» (ΟΠΕΠ ΑΕ), το φορέα που είχε διοργανώσει την Πολιτιστική Ολυμπιάδα.

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου του Οργανισμού, με αφορμή την παρουσίαση των νέων προϊόντων που θα πωλούνται στα οχτώ πωλητήρια που διαχειρίζεται σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους - «φιλέτα» (Κνωσός, Ολυμπία, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Ακρόπολη, Βεργίνα, Δελφοί, Επίδαυρος, Μυκήνες) ανακοινώθηκε ότι σύντομα θα διαχειρίζεται ακόμη επτά πωλητήρια, ένα εκ των οποίων θα είναι στη Δήλο.

Ετσι, η εταιρία που σύστησε το υπουργείο Πολιτισμού το 2000 (μετεξέλιξη της «Εταιρίας Προβολής Πολιτιστικής Κληρονομιάς», επίσης από το ΠΑΣΟΚ) για να υποκαταστήσει το κράτος σε σημαντικές δραστηριότητες, όπως τα πωλητήρια και η παραγωγή αντιγράφων, που μέχρι τότε ήταν αποκλειστική ευθύνη του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) του ΥΠΠΟ, τώρα γιγαντώνεται, απαξιώνοντας ταυτόχρονα το ΤΑΠΑ και τη δημόσια διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η ιδιωτικοποίηση αυτού του πολύ σημαντικού, και κερδοφόρου για το Δημόσιο, τομέα έχει και άλλες επικίνδυνες πτυχές. Διότι το ΤΑΠΑ, το οποίο διαθέτει έμπειρο και εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και ως τμήμα του ΥΠΠΟ διέθετε τα έσοδα από τις πωλήσεις στο αρχαιολογικό έργο, υποχρεούται, από εποχής ΠΑΣΟΚ ακόμη, τα εκμαγεία που δημιουργεί, για να φτιαχτούν τα αντίγραφα, να τα δίνει στον ΟΠΕΠ και αυτός να τα δίνει σε ιδιωτικά εργαστήρια παραγωγής αντιγράφων. Αυτή τη στιγμή ο ΟΠΕΠ διαθέτει 115 κωδικούς εκμαγείων και έπεται συνέχεια... Φυσικά και τα νέα προϊόντα (μπλουζάκια, κούπες κλπ) δίνονται, για παραγωγή, σε ιδιώτες.

Σα να μην έφτανε αυτό, ο ΟΠΕΠ αντιμετωπίζει το ΤΑΠΑ σαν οποιονδήποτε άλλο φορέα που πιθανόν να θελήσει να πουλήσει τα προϊόντα του ΟΠΕΠ! Δηλαδή ο ΟΠΕΠ, όπως είπε ο πρόεδρός του, Στ. Μαύρος, θα δώσει τα προϊόντα «του» στο ΤΑΠΑ για να τα πουλά στα πωλητήρια που έχει ακόμη υπό τη διαχείρισή του και σε όποιον άλλο οργανισμό φέρει έσοδα στην εταιρία!

Επιπλέον, ο ΟΠΕΠ προσανατολίζεται στη δημιουργία πωλητηρίων οπουδήποτε, αρχής γενομένης μέσω του συστήματος «κατάστημα στο κατάστημα» που λειτουργεί ήδη στα πολυκαταστήματα. Ο Στ. Μαύρος δεν ξεκαθάρισε αν θα προχωρήσει και στο σύστημα «αποκλειστικών αντιπροσώπων» («φραντσάις») δηλαδή στη δυνατότητα του οποιουδήποτε ιδιώτη να δημιουργεί μαγαζί με τα λογότυπα του ΟΠΕΠ και να κερδίζει από τα προϊόντα και τα αντίγραφα. Αυτό, όμως που είπε, είναι ότι ο ΟΠΕΠ «συζητά» και με ξένες εταιρίες για την πώληση των προϊόντων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αδεια η «τσέπη» της πολιτιστικής κληρονομιάς (2013-08-25 00:00:00.0)
«Εθνικός στόχος» ...τα στοιχειώδη (2011-11-29 00:00:00.0)
«Εαρινή» αντιδραστική επίθεση εφ' όλης της ύλης (2010-04-16 00:00:00.0)
«Κομμένο» στα μέτρα του κεφαλαίου (2009-06-18 00:00:00.0)
Περιήγηση στον κόσμο των Μουσείων (1999-12-19 00:00:00.0)
Κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΠΟ (1997-10-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ