Παρασκευή 12 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΗΜΟΣ ΚΡΟΚΕΩΝ
«Κατήργησε» το Δήμο και έφτιαξε εταιρία!
  • Ενα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα για το πού οδηγεί το νομικό πλαίσιο της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, το οποίο ασπάζονται ΚΕΔΚΕ, ΤΕΔΚΝΑ, ΕΝΑΕ, στην ηγεσία των οποίων συμμετέχουν στελέχη του ΣΥΝ
  • Ο Δήμος ίδρυσε Μη Κυβερνητική Οργάνωση στην οποία μεταβίβασε σχεδόν όλες τις αρμοδιότητές του για 30 χρόνια!

Η πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και εκείνη που ασκούν τα συλλογικά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΚΕΔΚΕ, ΤΕΔΚΝΑ, ΕΝΑΕ στην ηγεσία των οποίων βρίσκονται εκπρόσωποι και του ΣΥΝ) έχουν μετατρέψει τους δήμους σε επιχειρήσεις. Ετσι, υπάρχουν περιπτώσεις δήμων που πατώντας σε συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο προχωρούν σε... «πρωτοποριακές» αποφάσεις, σε βάρος βέβαια των συμφερόντων των εργαζομένων.

Μία από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι αυτή που αποκαλύπτει σήμερα ο «Ρ». Πρόκειται για το Δήμο Κροκεών στη Λακωνία, ο οποίος προχώρησε στην ίδρυση Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης - ΜΚΟ (σ.σ. πρόκειται για ιδιωτική εταιρία) στην οποία μεταβίβασε για 30 χρόνια τις περισσότερες από τις αρμοδιότητες του Δήμου! Με αυτό τον τρόπο η διοίκηση του Δήμου, όχι μόνο προχωρά ένα βήμα παραπέρα τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι δήμοι για την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών τους, αλλά επί της ουσίας... «καταργεί» τον ίδιο το ρόλο του Δήμου, όπως τουλάχιστον μπορούμε να υποθέσουμε ότι υπήρχε έως σήμερα.

Ανάμεσα λοιπόν στις αρμοδιότητες που μεταβίβασε στην εταιρία (ΜΚΟ) που ίδρυσε είναι:

  • Οι ανταποδοτικές υπηρεσίες του Δήμου, δηλαδή το τι φόροι θα επιβάλλονται στους δημότες.
  • Η χρήση και εκμετάλλευση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του.
  • Η εκμετάλλευση των κοινόχρηστων χώρων.
  • Το δικαίωμα βεβαίωσης και είσπραξης των εσόδων του Δήμου.
  • Η πολιτική προστασία (!!!).
  • Το δικαίωμα σύνταξης και θεώρησης μελετών, της κατασκευής, επίβλεψης και παραλαβής των έργων του Δήμου και των νομικών προσώπων που έχει στην εποπτεία του.

Είναι προφανές ότι με αυτό τον τρόπο, οι δημότες γίνονται έρμαιο των διαθέσεων της εταιρίας. Ενα από τα πολλά εξωφρενικά της υπόθεσης είναι και το εξής: Πρόεδρος αυτής της εταιρίας ορίζεται όχι ο εκάστοτε δήμαρχος, αλλά ονομαστικά ο σημερινός δήμαρχος Κροκεών, Δ. Νταλιάνης.

Το ιστορικό

Στις 11 Φλεβάρη 2003, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Κροκεών, εγκρίθηκε το σχέδιο της καταστατικής πράξης ίδρυσης και σύστασης της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας και Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Δήμου Κροκεών με τίτλο «Οργανισμός Ανάπτυξης Κροκεών». Παράλληλα, εξουσιοδότησε το δήμαρχο Δημ. Νταλιάνη, να εκπροσωπήσει το Δήμο στη σύνταξη και υπογραφή καταστατικής πράξης ίδρυσης και ολοκλήρωσης της εταιρίας και τον όρισε πρόεδρο και διαχειριστή της. Την ίδια ημερομηνία συντάσσεται η καταστατική πράξη σύστασης της ΜΚΟ.

Νωρίτερα, στις 29 Γενάρη 2003, το δημοτικό συμβούλιο, είχε αποφασίσει κατά πλειοψηφία την επικύρωση παλιότερης απόφασής του (το 2001) με την οποία προβλέπεται η ίδρυση αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας και εξουσιοδότησε το δήμαρχο για:

  • Να υπογράψει συμβάσεις ανάθεσης παροχής υπηρεσιών με την εταιρία «Τζενιάλις» («Genialis») α.μ.κ.ε., χωρίς διαγωνισμό έναντι του ποσού των 16.434,32 ευρώ. Τα χρήματα αυτά η εταιρία ακόμη δεν τα έχει πάρει, μιας και διαπιστώθηκαν παραβάσεις της νομοθεσίας.
  • Να υποχρεώσει την εν λόγω εταιρία να παραδώσει στο Δήμο το καταστατικό της νέας εταιρίας που επρόκειτο να ιδρύσει, δηλαδή της ΜΚΟ.
Η εταιρία

Στις 24 Φλεβάρη του 2003 κατατέθηκε η πράξη σύστασης της εταιρίας στο Πρωτοδικείο Σπάρτης (αριθμός 17), ενώ παράλληλα, εγγράφηκε στο Μητρώο ΜΚΟ του υπουργείο Εξωτερικών (αριθμός 231).

Στη Γενική Συνέλευση των εταίρων - που είναι το ανώτατο όργανο της εταιρίας - ο δήμος συμμετέχει με ποσοστό 30%, δηλαδή, δεν έχει την πλειοψηφία. Το υπόλοιπο 70% κατέχουν δέκα μέλη (7% το καθένα). Ενα από αυτά είναι η εταιρία «Τζενιάλις» (!) και άλλα εννέα φυσικά πρόσωπα, εκ των οποίων τα εφτά είναι σημερινοί δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι συμμετέχουν, όχι με την ιδιότητά τους, αλλά ως ιδιώτες.

Παραβάσεις...

Την παραπάνω πρωτοφανή σύμβαση μεταξύ του δήμου και της εταιρίας, εξέτασαν επιθεωρητές του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι διενήργησαν «διαχειριστικό έλεγχο στο Δήμο Κροκεών». Σύμφωνα με την «πορισματική» έκθεση των επιθεωρητών προέκυψε σωρεία παραβάσεων, μεταξύ των οποίων:

  • Δεν τηρήθηκε η - σύμφωνα με το άρθρο 36 του ΠΔ 410/95 - «κατ' εξαίρεση ανάθεση ορισμένων αρμοδιοτήτων, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα», αφού η χρονική διάρκεια της σύμβασης (30 χρόνια) είναι πολύ μεγαλύτερη από τη θητεία του δημοτικού συμβουλίου που έλαβε την απόφαση και υπέγραψε τη σύμβαση.
  • Δεν τηρήθηκε ο όρος «ορισμένη αρμοδιότητα» (του ίδιου ΠΔ) αφού έχουν μεταβιβαστεί πολλές αρμοδιότητες του δήμου, με μία σύμβαση, στην ίδια εταιρία.
  • Δεν υπάρχει όρος που να αναφέρεται στον τρόπο εξόφλησης των υποχρεώσεων του Δήμου προς την εταιρία.
  • Οι δαπάνες του Δήμου μέσω της συγκεκριμένης εταιρίας, δεν ελέγχτηκαν διαχειριστικά.
  • Διαπιστώθηκε φορολογική παράβαση κατά την εξόφληση του Δήμου προς την εταιρία «Τζενιάλις».

Μάλιστα, όπως επισημαίνεται στην έκθεση των Οικονομικών Επιθεωρητών, «δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου από τους υπολόγους του Δήμου του τρόπου διάθεσης αναλυτικά των πιστώσεων αυτών, με την αιτιολογία της υπογραφείσας σύμβασης μεταξύ Δήμου και εταιρίας ανάθεσης αρμοδιοτήτων». Δηλαδή, είναι αδύνατο να ελεγχθεί πώς ακριβώς σπαταλήθηκαν τα χρήματα που πλήρωσαν οι δημότες και κατέληξαν στην εταιρία!!!

Το πιο αξιοσημείωτο της υπόθεσης όμως, είναι ότι οι επιθεωρητές του Οικονομικών δε διαπιστώνουν καμία παράβαση στην ίδια τη σύσταση της εταιρίας. Κάτι τέτοιο δε θα μπορούσε να γίνει βέβαια, αφού η νομοθεσία δεν το απαγορεύει. Ετσι, οι όποιες διαπιστώσεις για παραβάσεις αφορούν διαχειριστικά ζητήματα ή παραλείψεις κατά την ανάθεση αρμοδιοτήτων της εταιρίας ή την οικονομική συνδιαλλαγή των δύο πλευρών!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ