Σάββατο 22 Οχτώβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Αμετανόητοι οι υπεύθυνοι

Πέντε χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ οι εφοπλιστές και οι άνθρωποί τους, στο όνομα του κέρδους έχουν δεκάδες παρόμοια σαπιοκάραβα να ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες, βάζοντας σε κίνδυνο χιλιάδες ανθρώπινες ζωές. Ταυτόχρονα, αναδεικνύονται οι τεράστιες ευθύνες τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ, που είναι ηθικοί αυτουργοί εγκλημάτων τύπου ΣΑΜΙΝΑ, καθώς υπηρετούν το εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Με μια κατάθεση - πρόκληση για τα θύματα του ναυαγίου και τους συγγενείς τους, χτες, κατά τη συνέχεια της δίκης για το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ, ο Γεώργιος Κοντογιώργης, πλοίαρχος και επιθεωρητής της εταιρίας MFD (σημερινή HSW), έδωσε σαφέστατα δείγματα γραφής για το πώς λειτουργούσε, αλλά και πώς λειτουργεί στην εταιρία και σήμερα. Συγκεκριμένα, θεώρησε φυσιολογικό το γεγονός ότι οι καμπίνες του πληρώματος ήταν κάτω από το γκαράζ, σε χώρο που θα έπρεπε να είναι «στεγανά», αφού όπως υποστήριξε: «Το πού θα κοιμηθεί το πλήρωμα είναι θέμα λειτουργίας του πλοίου, δεν είναι θέμα απαγόρευσης απόπλου»! Πράγμα που αφήνει υπόνοιες ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει και σήμερα σε πλοία της εταιρίας.

Παράλληλα, ισχυρίστηκε ότι οι έλεγχοι που γίνονταν από το ΚΕΕΠ στο πλοίο ήταν εξονυχιστικοί, σε σημείο που κατέβαζαν τις βάρκες και τις έβαζαν να κάνουν «βόλτα στο λιμάνι...», αλλά και ότι το Βιβλίο Επιθεωρήσεων και Γυμνασίων του πλοίου, δεν ήταν υποχρεωτικό να είναι στο καράβι, αλλά μπορούσε να ήταν και στα γραφεία της εταιρίας!!!

Τα λεγόμενά του ήρθε να αντικρούσει η κατάθεση του Γεωργίου Μήλιου, καθηγητή της Σχολής Εμποροπλοιάρχων Σύρου, ο οποίος ήταν κατηγορηματικός για το συγκεκριμένο Βιβλίο Επιθεωρήσεων και Γυμνασίων. «Το Βιβλίο είναι σημαντικό και πρέπει να είναι πάνω στο πλοίο», τόνισε. Αναφερόμενος στις υδατοστεγείς πόρτες, που έμεναν ανοιχτές, επειδή κάτω από το γκαράζ υπήρχαν καμπίνες του πληρώματος», ο Γ. Μήλιος υπογράμμισε: «Μόλις το πλοίο λύσει από το λιμάνι, πρέπει να κλείσουν. Είναι κανόνας». Οταν ρωτήθηκε για τις βάρκες και για τους ισχυρισμούς στελεχών της εταιρίας ότι στις ασκήσεις κατέβαιναν όλες, απόρησε: «Στις ασκήσεις δεν κατεβαίνουν όλες οι βάρκες. Εγώ δεν ξέρω να έχει γίνει κάπου τέτοιο γυμνάσιο»!..

Για το πόσο... «προσεκτική» ήταν η MFD, σε θέματα ασφάλειας προσπάθησε να πείσει το δικαστήριο ο Αντων. Παπαδάκης, διευθυντής προμηθειών της εταιρίας. Οπως σημείωσε, το 2000 η εταιρία είχε κάνει μαζικές αγορές για λαμπάκια σε σωσίβια, για όλα της τα πλοία, ύψους 100 εκατ. δρχ.!!! Ωστόσο, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πολλά από τα σωσίβια των ναυαγών, δεν είχαν όχι λαμπάκι, ούτε σφυρίχτρα όπως έπρεπε.

Το πόσο αναξιόπιστες είναι οι καταθέσεις κάποιων μαρτύρων και ειδικά ανθρώπων που αποτελούσαν πλήρωμα του ΣΑΜΙΝΑ κατήγγειλαν χτες οι περισσότεροι δικηγόροι της Πολιτικής Αγωγής, καθώς κατέθεσε ο τότε θαλαμηπόλος Σταύρος Καμίλης. Οπως φάνηκε από την εξέταση του μάρτυρα, ο οποίος δεν εργάζεται πλέον στο χώρο της ναυτιλίας, είναι ο δεύτερος που κατέθεσε ακριβώς τα ίδια με τον επίσης θαλαμηπόλο Τσαγάλα, ο οποίος είχε αμφισβητηθεί έντονα από το δικαστήριο, γιατί είχε πέσει σε σοβαρές αντιφάσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ