Παρασκευή 4 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΔΗΓΟΙ ΦΟΡΤΗΓΩΝ
Ανυπεράσπιστοι στην εργοδοτική ασυδοσία

Η εργοδοτική αυθαιρεσία σε βάρος των επαγγελματιών οδηγών οργιάζει, αλλά η κυβέρνηση κωφεύει ισχυριζόμενη ότι λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα και ότι γίνονται με αυστηρότητα οι απαραίτητοι έλεγχοι.

Το θέμα έφερε χτες στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας, με αφορμή τη μήνυση που κατέθεσε ο πρόεδρος του συνδικάτου οδηγών φορτηγών Μακεδονίας-Θράκης Μ. Παπαδόπουλος για απειλές που δέχτηκε κατά της ζωής του από όργανα της εργοδοσίας για τη συνδικαλιστική του δράση.

Ο αρμόδιος υφυπουργός, Γ. Γιακουμάτος, ισχυρίστηκε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες «διενεργούν αυστηρούς ελέγχους» και είπε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2005 επιβλήθηκαν κυρώσεις σε 16.071 περιπτώσεις. Είπε επίσης ότι στους ελέγχους εμπλέκεται και το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας για την τήρηση της εργασιακής νομοθεσίας ενώ για τις αποδοχές των οδηγών ανέφερε ότι αυτές ρυθμίζονται από «ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις».

Τα όποια πρόστιμα επιβάλλονται, τόνισε στην παρέμβασή του ο Δ. Τσιόγκας, στην πραγματικότητα τα πληρώνουν οι οδηγοί οι οποίοι εκβιάζονται από τους εργοδότες. Ζήτησε τα βιβλία δρομολογίων και εργασίας να εκδίδονται εις τριπλούν για τον εργοδότη, τον οδηγό και την Επιθεώρηση Εργασίας, προκειμένου ο οδηγός να μπορεί να αποδείξει την καταστρατήγηση της εργατικής νομοθεσίας και του ωραρίου. Ο Δ. Τσιόγκας κατήγγειλε ότι οι οδηγοί αναγκάζονται να δουλεύουν ακόμα και δεκαοκτώ ώρες πάνω στο τιμόνι και ζήτησε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να υπάρχει και δεύτερος οδηγός για τα μακρινά δρομολόγια.

Αντί, κατέληξε, να παρθούν αυτά τα μέτρα, έχουν μειωθεί οι έλεγχοι τόσο για τα φορτωτικά έγγραφα όσο και για τα ωράρια των οδηγών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ