Τρίτη 10 Γενάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Ξεκίνησαν οι απολογίες των κατηγορουμένων

«Είναι καλύτερα για όλους να φταίει ο Ψυχογιός. Οι ασφάλειες άλλωστε καλύπτουν μόνο περιπτώσεις ανθρωπίνου λάθους». Αυτό δήλωσε στην απολογία του ο υποπλοίαρχος Αν. Ψυχογιός φωτογραφίζοντας έτσι το τι συμβαίνει στο παρασκήνιο της υπόθεσης

Το πιο σημαντικό μέρος της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ που ξεκίνησε στις 26 Μάη 2005 βρίσκεται από χτες σε εξέλιξη, με τις καταθέσεις των ανθρώπων που κατηγορούνται για τον πνιγμό των 80 επιβατών. Η αρχή έγινε με τις καταθέσεις του πλοιάρχου Βασ. Γιαννακή και του υποπλοίαρχου Αναστ. Ψυχογιού, οι οποίοι όμως δεν έριξαν και πολύ «φως» στην υπόθεση ούτως ώστε να αναδειχτούν τα πραγματικά αίτια του ναυαγίου και οι πραγματικοί ένοχοι.

Αυτό που κυριάρχησε στην κατάθεση του πλοιάρχου Β. Γιαννακή είναι η προσπάθειά του να ρίξει όλα τα βάρη στον υποπλοίαρχο Αν. Ψυχογιό. Χαρακτηριστικό είναι ότι κατά τον πλοίαρχο το πλοίο ήταν σε καλή κατάσταση αφού είχε μετασκευαστεί, ενώ σε ό,τι αφορά το πώς βρέθηκε πάνω στις Πόρτες, είπε πως το καράβι πάντα είχε αποστάσεις ασφαλείας και μάλλον την ημέρα του ναυαγίου είχε «ξεπέσει» για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπαινισσόμενος ότι ο υποπλοίαρχος προφανώς δεν έπαιρνε συχνά στίγμα ώστε να διορθώσει την πορεία του.

Οσον αφορά τις υδατοστεγείς πόρτες, για πρώτη φορά μετά το ναυάγιο ο Β. Γιαννακής παραδέχτηκε ότι τις είχαν πάντα ανοιχτές ενώ ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι εκείνος νόμιζε ότι τις έκλεισε, ωστόσο εκείνες ήταν ανοιχτές...

«Καλύτερα για όλους...»

«Εξιλαστήριο θύμα» χαρακτήρισε τον εαυτό του, ο υποπλοίαρχος Αν. Ψυχογιός στην απολογία του, λέγοντας: «Είναι καλύτερα για όλους να φταίει ο Ψυχογιός. Οι ασφάλειες άλλωστε καλύπτουν μόνο περιπτώσεις ανθρωπίνου λάθους», εννοώντας προφανώς ότι την εταιρία τη βολεύει να είναι ο ίδιος ο υπεύθυνος για το ναυάγιο, αφού άλλωστε έχει ήδη εισπράξει 1,2 δισ. δρχ. από την ασφαλιστική εταιρία, στηριζόμενη ακριβώς σε αυτό...

Αναφερόμενος στα προβλήματα που υπήρχαν στις προπέλες του πλοίου, τόνισε πως το ΣΑΜΙΝΑ αγοράστηκε από την εταιρία με μία προπέλα (!) με αποτέλεσμα να χρειαστεί να γίνουν πολύ σοβαρές εργασίες, όπως η εξάρμοση και η χύτευση, οι οποίες όμως δεν έγιναν από πιστοποιημένο συνεργείο και δεν είχαν την πιστοποίηση του Ελληνικού Νηογνώμονα. Οπως είπε ο Αν. Ψυχογιός, κάτι τέτοιο ανακαλεί την κλάση του πλοίου. Επίσης σημείωσε ότι ο τρόπος με τον οποίο το πλοίο ακούμπησε στο βυθό - με την πρύμνη και τη δεξιά κουπαστή - δεν αποδεικνύει ότι η δεξιά προπέλα έσπασε στο βυθό. Αντίθετα από τη στιγμή που έχει σπάσει μόνο το ένα πτερύγιό της και τα άλλα δύο είναι άθικτα, ενισχύεται η εκδοχή ότι έσπασε στα βράχια.

«Πιστεύω απόλυτα ότι η δεξιά μηχανή ήταν σταματημένη όταν χτύπησε το πλοίο στο βράχο, για αυτό και έσπασε μόνο το ένα από τα τρία πτερύγια, ενώ τα άλλα ήταν άθικτα», υπογράμμισε ο υποπλοίαρχος.

Παρόλα αυτά όμως, εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι στη συνέχεια ο ίδιος ήρθε σε αντίφαση με τα όσα είχε πει αρχικά, αφού ισχυρίστηκε ότι το πλοίο ήταν γερό και είχε αντοχές! Παρόμοια θέση είχε και για τα γυμνάσια του πληρώματος αλλά και για την κατάσταση των σωστικών μέσων του πλοίου, τα οποία όπως είπε ήταν σε καλή κατάσταση και καινούρια...

Ολα αυτά ανάγκασαν τον εισαγγελέα Παν. Μπρακουμάτσο να του πει πως οι καταθέσεις του αλλά και η απολογία του είναι ένα «πέλαγος» αντιφάσεων. Η δίκη θα συνεχιστεί σήμερα με τις καταθέσεις των υπόλοιπων κατηγορουμένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ