Παρασκευή 5 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Στημένη συμπαιγνία σε βάρος ναυτεργατών - νησιωτών

Υπογράφτηκε χτες η υπουργική απόφαση για την απελευθέρωση εισιτηρίων και ναύλων. Αγωνιστικές πρωτοβουλίες αναλαμβάνουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία μπαίνουν μπροστά για την οργάνωση του κοινού αγώνα νησιωτών και εργατών της θάλασσας
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία μπαίνουν μπροστά για την οργάνωση του κοινού αγώνα νησιωτών και εργατών της θάλασσας
Αγωνιστικές πρωτοβουλίες αναλαμβάνουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, δίνοντας το σύνθημα του συντονισμού της πάλης προς όλους τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των νησιών για να διεκδικήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν τα λαϊκά συμφέροντα, για να αποκρούσουν την πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΕΕ, που έχει αποθρασύνει πλήρως την εφοπλιστική ασυδοσία, ώστε σήμερα οι εφοπλιστές να αναδεικνύονται σε «κράτος εν κράτει» σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αυτού του νευραλγικού, στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, τομέα που αφορά την ίδια τη ζωή των νησιών. Η αρχή θα γίνει την Πέμπτη 11 Μάη σε πλατιά σύσκεψη που διοργανώνουν ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και Ενωση Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ - ΝΑΤ) στις 10.30 το πρωί στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών.

Στο μεταξύ χτες, δηλαδή ένα 24ωρο μετά τις προκλητικές ανακοινώσεις των εφοπλιστών ότι θα επιβάλουν με «τσαμπουκά» τον απόλυτο νόμο του κέρδους στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, θέτοντας ντε φάκτο σε εφαρμογή τον αντιδραστικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92, η κυβέρνηση της ΝΔ έσπευσε να τους ικανοποιήσει. Οι υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης και Αιγαίου Αρ. Παυλίδης υπέγραψαν κοινή υπουργική απόφαση για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών και από το λιμάνι του Πειραιά. Ενώ ανοιχτός παραμένει ο δρόμος για την ικανοποίηση και των υπόλοιπων εφοπλιστικών αξιώσεων (δρομολόγηση πλοίων για όσο και σε όποιες γραμμές εξυπηρετούνται τα κέρδη τους, κατάργηση οργανικών συνθέσεων και ορίων ηλικίας πλοίων), καθώς οι ακτοπλόοι δηλώνουν ανικανοποίητοι από την υπουργική απόφαση.

Τα τρία ναυτεργατικά σωματεία, στο κάλεσμα που απευθύνουν, τονίζουν ότι το κοινό μέτωπο ναυτεργατών, εργαζομένων, νησιωτών επιβάλλεται καθώς οι συνέπειες από τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα θα είναι «καταστροφικές, αφού στην ουσία η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών θα επαφίεται πλήρως στις κερδοσκοπικές διαθέσεις των εφοπλιστών. Με αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερο αποκλεισμό των νησιών, πανάκριβα εισιτήρια που θα είναι απαγορευτικά για τους εργαζόμενους, ενώ οι ναυτεργάτες που στελεχώνουν τα πλοία θα υποχρεώνονται σε μαζικές απολύσεις». Επισημαίνουν ακόμα ότι υπονομεύεται το δικαίωμα των ναυτεργατών για σταθερή δουλιά, οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, θα υποβαθμιστεί παραπέρα η ασφάλεια των πλοίων και θα αυξηθούν οι κίνδυνοι για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, θα τιναχτούν στον αέρα ΝΑΤ και τα άλλα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών.

Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τους νησιώτες να απαιτήσουν «εθνικό κεντρικό σχεδιασμό, λαϊκό έλεγχο, να αγωνιστούν για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στα πλαίσια μιας φιλολαϊκής πολιτικής» για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ