Παρασκευή 5 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Τ»
Προδιαγεγραμμένο ναυτικό έγκλημα

Μέχρι αργά χτες το βράδυ αγνοούνταν 26 από τους 33 ναυτεργάτες, ανάμεσά τους και 4 Ελληνες, στο σαπάκι που βούλιαξε την Τετάρτη ανοιχτά της Ν. Αφρικής

Θρηνεί ξανά η ναυτεργατική οικογένεια. Αλλοι 26 ναυτεργάτες, ανάμεσά τους και 4 Ελληνες, χάθηκαν προχτές το βράδυ μεσοπέλαγα, 300 ναυτικά μίλια ανοιχτά από το λιμάνι Πορτ Ελίζαμπεθ της Νοτίου Αφρικής, μαζί με ένα ακόμα σαπάκι του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών. Από τους 33 συνολικά ναυτεργάτες που αποτελούσαν το πλήρωμα μέχρι αργά χτες το βράδυ είχαν σωθεί οι 7, τους οποίους έχει περισυλλέξει το κινέζικο πλοίο «CSE FORTUNE EXPRESS». Πρόκειται για το φορτηγό πλοίο «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Τ» με σημαία Αγίου Βικεντίου και Γρεναδίνης της εταιρίας Overseas Marine Enterprises του εφοπλιστή Δρίβα, κατασκευασμένο το 1989.

Το υποσυντήρητο - όπως δείχνουν τα στοιχεία - πλοίο, φορτωμένο με σιδηρομετάλλευμα, καθώς ταξίδευε από Βραζιλία για Κίνα, προχτές το μεσημέρι, άνοιξαν οι λαμαρίνες του! Από μαρτυρίες συγγενών των Ελλήνων ναυτεργατών, που μέχρι την τελευταία στιγμή ήταν σε επικοινωνία με τους ανθρώπους τους, φαίνεται ότι η σαπίλα στις λαμαρίνες, εξωτερικές και εσωτερικές ήταν τέτοια που η θάλασσα όχι μόνο κατάκλυσε τα στεγανά, αλλά έφτασε μέχρι το αμπάρι που ήταν το φορτίο!

Σαπάκι με τη βούλα

Σύμφωνα με δηλώσεις της συζύγου του 60χρονου Ελληνα πλοιάρχου Παναγιώτη Βλίσμα, Ελένης, ο καπετάνιος της είπε ότι προχτές το πρωί άκουσαν στο βαπόρι ένα δυνατό κρότο, από τον οποίο κατάλαβαν ότι έγινε «κρακ». Αρχισε η εισροή υδάτων και το μεσημέρι πια το πλοίο είχε πάρει μεγάλη κλίση. Σύμφωνα με την εταιρία, το πλοίο βούλιαξε 17.52 ώρα Γκρίνουιτς (GMT). Η Ελένη Βλίσμα καταγγέλλει ακόμα ότι το πλοίο αντιμετώπιζε προβλήματα στο τιμόνι και στις άγκυρες. Επίσης ότι από την εταιρία, αλλά και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, παρά τις εκκλήσεις των ναυτεργατών δεν έγινε εγκαίρως καμία κινητοποίηση.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της συντήρησης του πλοίου, είναι ενδεικτικό ότι από έλεγχο που είχε, επιθεωρητών σε λιμάνι της Ολλανδίας στις 21 Οκτώβρη 2003, είχαν εντοπιστεί 28 παρατηρήσεις που αφορούσαν από σωστικά μέσα, μέσα πυρόσβεσης, σωληνώσεις, μέχρι και προβλήματα κατασκευαστικά του πλοίου, παραβάσεις σε διεθνείς Συμβάσεις για την ασφάλεια και τη ρύπανση (ΣΟΛΑΣ, ΜΑΡΠΟΛ) και άλλα. Μετά από ένα μήνα και συγκεκριμένα στις 18 Νοέμβρη 2003 στο λιμάνι Νόρφολκ της Αμερικής, το πλοίο επιθεωρήθηκε ξανά και εντοπίστηκαν 23 παρατηρήσεις και μάλιστα τού επιβλήθηκε 2 μέρες κράτηση...

Φονική η εφοπλιστική ασυδοσία

Τα ταξικά σωματεία των Μηχανικών και των Θερμαστολαδάδων χαρακτηρίζουν το ναυάγιο «ναυτικό έγκλημα» που «προστέθηκε στο μακρύ κατάλογο της εφοπλιστικής ασυδοσίας». «Η φιλοεφοπλιστική πολιτική - συνεχίζουν - είναι επικίνδυνη και αντιλαϊκή. Η βία και η τρομοκρατία που επιβάλλουν οι εφοπλιστές και τα φερέφωνά τους επιβάλλεται να ανατραπεί με την ανάπτυξη αγώνων για την αλλαγή του συσχετισμού δύναμης πολιτικά και συνδικαλιστικά. Συνδέεται άμεσα με την ασφάλεια, την αξιοπλοΐα των πλοίων, τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των ναυτεργατών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ