Τρίτη 11 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η κυβέρνηση υπόλογη για τη «μεταρρύθμιση»

Ανακοίνωση - επιστολή στον υπουργό Παιδείας από την Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Τα σοβαρά προβλήματα που έχουν εντοπιστεί σε βαθμολογήσεις γραπτών των πανελλαδικών εξετάσεων του «ενιαίου» λυκείου, επισημαίνει, σε ανακοίνωση - επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας, η Α` ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

«Τα προβλήματα στη βαθμολόγηση των γραπτών αντανακλούν τη φυσιογνωμία της μεταρρύθμισης. Είναι το αποτέλεσμα της παραπέρα μετατόπισης του ενδιαφέροντος από το πόσοι και τι μαθαίνουν (που είναι ο σκοπός του σχολείου) στο τι βαθμό παίρνεις και σε ποια σχολή εισάγεσαι», τονίζει. Ειδικότερα, η Α` ΕΛΜΕ αναφέρεται στον πανελλαδικό χαρακτήρα των εξετάσεων, στα ακατάλληλα σχολικά εγχειρίδια, στη φύση των επιτροπών που επιλέγουν τα θέματα των εξετάσεων, στο ότι οι τελευταίες διδακτικές ενότητες διδάχτηκαν βιαστικά, ενώ επισημαίνει πως «οι επιτροπές θεμάτων αρνούνται να δώσουν οποιαδήποτε διευκρίνιση στους βαθμολογητές, δεν απαντάνε σε ουσιαστικά ερωτήματα, δεν παίρνουν θέση στις διχογνωμίες που αναπόφευκτα προκύπτουν μεταξύ των βαθμολογητών, πριν από την έναρξη της βαθμολόγησης».

Η Α` ΕΛΜΕ επισημαίνει πως δεν είναι τυχαίο «ότι οι διαμαρτυρίες είναι ιδιαίτερα έντονες στα φιλολογικά μαθήματα, που από τη φύση τους εμπεριέχουν υποκειμενικότητα. Γιατί είναι περίεργο να εμφανίζονται χαμηλές βαθμολογίες και διαφορές στο μάθημα της Εκφρασης - Γλώσσας, στο οποίο κλήθηκαν οι μαθητές να γράψουν και οι καθηγητές να βαθμολογήσουν ένα θέμα που είχε έντονη πολιτική φόρτιση και ήταν τόσο ανοιχτό, όπως ήταν το γράμμα προς τον υπουργό για την παιδεία;», διερωτάται.

Η Α` ΕΛΜΕ, επίσης, αναφέρεται στον όγκο των γραπτών για βαθμολόγηση, που υποχρέωνε τους καθηγητές να διορθώνουν περισσότερα από το όριο των 300, κάτω από πίεση χρόνου. Ενας από τους παράγοντες που κατονομάζει ως υπεύθυνους για το πρόβλημα με τις βαθμολογίες η Α` ΕΛΜΕ είναι και το γεγονός ότι τα πρόσωπα στις επιτροπές των εξετάσεων δεν εναλλάσσονται, όπως έχουν ζητήσει οι ΕΛΜΕ.

Η Α` ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταλήγει τονίζοντας ότι «την αποκλειστική και κύρια ευθύνη την έχει αυτός που καθορίζει τη φιλοσοφία, το πλαίσιο λειτουργίας του θεσμού, που τον οργανώνει, τον καθοδηγεί και τον ελέγχει, που έχει την πολιτική ευθύνη, δηλαδή το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ