Τετάρτη 12 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σαν εμπόρευμα αντιμετωπίζεται ο πολιτισμός στην ΕΕ

Παρέμβαση του Ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Κώστα Αλυσσανδράκη, σε συζήτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αναφορικά με την ανάπτυξη, διανομή και προώθηση οπτικοακουστικών έργων

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Αλυσσανδράκης, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση που έγινε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με την εφαρμογή προγράμματος κατάρτισης για τους επαγγελματίες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας οπτικοακουστικών προγραμμάτων και για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης της διανομής και της προώθησης ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων (MEDIA) επισήμανε τα εξής:

«Η τεχνολογική πρόοδος της τελευταίας δεκαετίας έχει προκαλέσει πράγματι επανάσταση και στον οπτικοακουστικό τομέα. Σε μια κοινωνία που σέβεται τον άνθρωπο, που λειτουργεί, για να ικανοποιήσει τις πολύπλευρες ανάγκες του, υλικές, πνευματικές, πολιτιστικές, η πρόοδος αυτή θα έχει οδηγήσει σε άνθηση της καλλιτεχνικής δημιουργίας και στην ανάπτυξη νέων μορφών έκφρασης. Θα είχε κάνει την τέχνη προσιτή σε όλους, θα είχε βοηθήσει στη βαθύτερη κατανόηση ανάμεσα σε λαούς με διαφορετική πολιτισμική πορεία.

Στον καπιταλισμό, όμως, αντί γι' αυτό, τόσο στον οπτικοακουστικό τομέα όσο και στους άλλους τομείς, οι ευεργετικές για τον άνθρωπο συνέπειες της τεχνολογικής προόδου συνθλίβονται από τις δυνάμεις που ελέγχουν αυτήν την κοινωνία. Δηλαδή από το μονοπωλιακό κέρδος που επιτυγχάνεται όχι με τη βελτίωση της ποιότητας της καλλιτεχνικής δημιουργίας, αλλά μέσα από τον έλεγχο των αγορών, μέσα από την παραπλανητική διαφήμιση και την ιδεολογική χειραγώγηση, που δημιουργούν συγκεκριμένα καταναλωτικά πρότυπα, ακόμη και στον πολιτισμό.

Το πρόβλημα, αγαπητοί συνάδελφοι, δεν είναι μόνο εάν στην Ευρώπη κυριαρχούν οι ταινίες αμερικανικής ή ευρωπαϊκής παραγωγής, αλλά κυρίως το περιεχόμενο και η ποιότητα των ταινιών που βλέπουμε εμείς και τα παιδιά μας.

Η ΕΕ αντιμετωπίζει τον πολιτισμό γενικότερα και τα οπτικοακουστικά μέσα ειδικότερα, ως εμπόρευμα, ως ένα ακόμη χώρο επιχειρηματικής δράσης του κεφαλαίου, ως ένα ακόμη χώρο ανταγωνισμού, όπου θα επικρατήσουν όχι αυτοί που έχουν να προσφέρουν κάτι καινούριο, κάτι ποιοτικά ανώτερο, αλλά εκείνοι που θα έχουν καλύτερα εφόδια, για να αξιοποιήσουν προς όφελός τους τους μηχανισμούς της αγοράς.

Η παραπάνω προσέγγιση είναι έκδηλη και στην πρόταση για το πρόγραμμα MEDIA Plus / MEDIA - κατάρτιση από την πρώτη κιόλας παράγραφο της εισαγωγής από το πρώτο άρθρο της πρότασης - απόφασης, που φιλοδοξεί «να επιτρέψει στους επαγγελματίες του κλάδου να επωφεληθούν πλήρως από την ευρωπαϊκή και διεθνή διάσταση της αγοράς». Εχουμε να κάνουμε με ένα κατασκεύασμα πολύ μακριά από τις ανάγκες των λαών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και από τον πολιτισμό αλλά πολύ κοντά σ' αυτούς που έχουν όφελος από την εμπορευματοποίηση του πολιτισμού».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αντικείμενο άγριου ανταγωνισμού... και ψευδαισθήσεων (2013-05-04 00:00:00.0)
Αντιφάσεις και αδιέξοδα (2012-09-09 00:00:00.0)
Χρήμα της ΕΕ για ιδεολογική χειραγώγηση (2012-03-17 00:00:00.0)
Ούτε σε βίντεο... (2006-12-01 00:00:00.0)
Ευρω-ενωσιακά προγράμματα χειραγώγησης (2004-08-19 00:00:00.0)
Στη Σύρο των κινουμένων σχεδίων (1998-08-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ