Σάπιες λαμαρίνες, «ρημάδι» μηχανοστάσιο, επικίνδυνες μετασκευές, κρυφές επισκευές, ψευδή πιστοποιητικά, έλεγχοι - «μαϊμού», ακατάλληλα σωστικά μέσα... Από όπου και να «πιάσει» κανείς την υπόθεση του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που τη νύχτα της 26ης Σεπτέμβρη του 2000 ναυάγησε στη θάλασσα της Πάρου, στέλνοντας στον τάφο 80 ανθρώπους, ξεκληρίζοντας ολόκληρες οικογένειες και βουλιάζοντας το πανελλήνιο στο πένθος, «λερώνεται»! Εξι χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τη μέρα του πολύνεκρου ναυαγίου και όπως έχει πια αποκαλυφθεί από τα στοιχεία που έχουν έρθει στην επιφάνεια όλα αυτά τα χρόνια και κυρίως στη διάρκεια της πολύμηνης δίκης οι ένοχοι είναι πολλοί: Εφοπλιστές, οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, υπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί, «Ελληνικός Νηογνώμονας», όλοι ουσιαστικά γνώριζαν ότι το ναυάγιο ήταν θέμα χρόνου και έπαιζαν κορόνα - γράμματα τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων, ώσπου έγινε το κακό.
Προκαλεί φρίκη το ότι ο τραγικός θάνατος όλων αυτών των ανθρώπων, αντί να αποτελέσει το έναυσμα για τη λήψη ουσιαστικών μέτρων για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ουδόλως «άγγιξε» αυτούς του ΠΑΣΟΚ - που υπόσχονταν διά στόματος του τότε πρωθυπουργού Κ. Σημίτη ότι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο» - και, βέβαια, ούτε τους σημερινούς της κυβέρνησης της ΝΔ. Σήμερα, έξι χρόνια μετά, οι συνθήκες που έστειλαν το «ΣΑΜΙΝΑ» στον πάτο της θάλασσας για ναυτεργάτες και επιβάτες δεν παραμένουν απλά ίδιες. Εχουν γίνει πολύ χειρότερες! Και καραδοκούν, έτοιμες να προκαλέσουν νέα «ΣΑΜΙΝΑ»!
Από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου «έβγαζε μάτι» η κοινή προσπάθεια ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, να βγάλουν «λάδι» τους εφοπλιστές. Στο «κόλπο» και η «αδέκαστη» Δικαιοσύνη, που τελικά, τον περασμένο Φλεβάρη, καταδίκασε τους «φτωχοδιάβολους» ως μοναδικούς κακούργους. Τον πλοίαρχο, δηλαδή, και τον υποπλοίαρχο που βρίσκονται στη φυλακή με 19 και 16 χρόνια, αντίστοιχα, στην πλάτη ο καθένας. Οι εφοπλιστές αφέθηκαν ελεύθεροι με ποινές πλημμεληματικές, δηλαδή για γέλια.
Ετσι, με «λυμένα τα χέρια», η κυβέρνηση της ΝΔ, υπόδουλη, όπως και αυτή του ΠΑΣΟΚ, στις απαιτήσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου, μετά την πλήρη εφαρμογή του εκτρωματικού Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, έφτασε στο σημείο με το ΠΔ 124/6-7-06 να καταργήσει το όριο ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων! Αυτό, όταν η πλειοψηφία του ακτοπλοϊκού στόλου αποτελείται από σαπάκια, που είναι σε χειρότερη κατάσταση από αυτήν που ήταν το «ΣΑΜΙΝΑ», στήνοντας στα πέντε μέτρα την ανθρώπινη ζωή!
Εξι χρόνια μετά, οι ναυτεργάτες, οι νησιώτες, όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Κινδυνεύουν! Και θα κινδυνεύουν κάθε στιγμή, όσο στις ελληνικές θάλασσες θα αλωνίζουν οι εφοπλιστές, όσο οι πολιτικοί τους υπηρέτες ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, με τη συνενοχή και του ΣΥΝ, θα παραμένουν στα πόστα τους, για να ράβουν την πολιτική που συμφέρει τα αφεντικά τους. Μόνο η πάλη για την ανατροπή της αντεργατικής άκρως επικίνδυνης πολιτικής και της εξουσίας που την εφαρμόζει, για να γίνουν τα καράβια λαϊκή περιουσία και να ταξιδεύουν υπό τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό έλεγχο θα φέρει και τη δικαίωση των 80 νεκρών του «ΣΑΜΙΝΑ». Να γίνει κι αυτό ένα ακόμα κριτήριο της λαϊκής ψήφου στις 15 του Οκτώβρη.
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ