Τετάρτη 30 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Πικρή γεύση από τα επικείμενα μέτρα!

Δίμηνες και τρίμηνες συμβάσεις, μειωμένες αποδοχές, υπερεντατικοποίηση στα καράβια του Εμπειρίκου. Φακέλωμα στα πλοία του Βαρδινογιάννη

Μια πικρή "γεύση" γι' αυτά που επιφυλάσσουν εφοπλιστές και κυβέρνηση για τους ναυτεργάτες, αν περάσουν τα εξοντωτικά μέτρα που προωθούν, δίνει η κατάσταση που επικρατεί στα πλοία του εφοπλιστή Εμπειρίκου.Ναυτολογήσεις με δίμηνες ή και μηνιαίες διμερείς συλλογικές συμβάσεις εργασίας, μειωμένες αποδοχές, υπερεντατικοποίηση και κίνδυνος για την ασφάλεια των ναυτεργατών,είναι ορισμένα από τα στοιχεία που καταγράφονται, σύμφωνα με καταγγελίες ναυτεργατών. Ενώ άλλοι εφοπλιστές, όπως ο Βαρδινογιάννης,δε διστάζουν να εφαρμόζουν και "φακέλωμα" των ναυτεργατών, οι οποίοι υποχρεώνονται να συμπληρώνουν χαρτί... κοινωνικών φρονημάτων!

Συγκεκριμένα στο δεξαμενόπλοιο ΚΙΜΩΛΟΣ,με ελληνική σημαία, του Εμπειρίκου, ο ηλεκτρολόγος που ναυτολογήθηκε πρόσφατα, υπέγραψε δίμηνη σύμβαση, ενώ έχουν γίνει και μηνιαίες συμβάσεις!Επίσης σε άλλα πλοία του, με ελληνική σημαία, ο εφοπλιστής έχει ήδη απομακρύνει τους αξιωματικούς από τη μηχανή και ναυτεργάτες από το υπόλοιπο πλήρωμα, παραβιάζοντας τη νομοθεσία για τις οργανικές συνθέσεις και κάνοντας αυθαίρετα πράξη τη μείωση του αριθμού των Ελλήνων από τα ποντοπόρα πλοία. Οι αλλοδαποί που έχουν ναυτολογηθεί δουλεύουν εξαντλητικά και παίρνουν ψίχουλα. Σύμφωνα με τις καταγγελίες ναυτεργατών, ο μισθός του αλλοδαπού λοστρόμου είναι 506 δολάρια, όταν ο κανονικός μισθός σύμφωνα με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, του λοστρόμου ανέρχεται σε αυτή την κατηγορία πλοίων στις 700 χιλ. δραχμές! Επίσης ο Εμπειρίκος καταβάλλει στον ναύτη και τον λιπαντή 468 δολάρια το μήνα, στον καμαρότο και τον καθαριστή 390 δολάρια, ενώ οι υπερωρίες του αλλοδαπού πληρώματος κυμαίνονται από... ενάμιση δολάριο μέχρι 1,85 δολάριο την ώρα! Η εξαντλητική εργασία των αλλοδαπών ναυτεργατών θέτει σε κίνδυνο τη ζωή τους και ολόκληρου του πληρώματος!

Μέχρι και φακέλωμα των ναυτεργατών γίνεται μέσα στα καράβια!Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η πλοιοκτήτρια εταιρία VARNIMA του εφοπλιστή Βαρδινογιάννη. Πρόκειται για μια σειρά έντυπα της εταιρίας, τα οποία η ίδια τα χαρακτηρίζει εγκυκλίους, που συμπληρώνονται από αξιωματικούς για τους ναυτεργάτες του πληρώματος και άλλα από τον πλοίαρχο για τους αξιωματικούς. Επίσης, ορισμένα έντυπα συμπληρώνονται κατά την απόλυση των ναυτεργατών, οπότε και από αυτά θα κριθεί αν θα μπουν ή όχι οι ναυτεργάτες στη γνωστή "μαύρη λίστα" (μπλακ λιστ). Στα έντυπα αυτά ζητείται να κριθεί η "εργατικότης" του ναυτεργάτη, "η απόδοσις", που σημαίνει ότι "εκτιμάται η ποσότης της αποδιδόμενης εργασίας εν συνδυασμό προς την επιμέλεια εκτελέσεώς της. Ομοίως σταθμίζεται η επιδεικνυόμενη φροντίς διά τα χρησιμοποιούμενα υλικά και η άνευ σπατάλης κατανάλωσις αυτών προς εκτέλεσιν της εργασίας"! Μέχρι και έντυπο για τη "βαθμολογία επαγγελματικής καταρτίσεως - αποδόσεως - διαγωγής πληρώματος καταστρώματος - γενικών υπηρεσιών - μηχανής" προβλέπεται!

Ειδικά για τους αξιωματικούς η εταιρία έχει εκδώσει έντυπο με την ονομασία "Φύλλο επαγγελματικής αξιολογήσεως αξιωματικών - στελεχών πλοίων της εταιρίας" το οποίο συμπληρώνεται από τον πλοίαρχο και αποστέλλεται στην εταιρία ως εμπιστευτικό! Στο έντυπο αυτό ζητείται να απαντηθούν μια σειρά ερωτημάτων που έχουν να κάνουν με την προσωπικότητα του αξιωματικού όπως για παράδειγμα αν είναι... "φλύαρος, αδέξιος, ακατάστατος, αργός" μέχρι"επηρμένος, δουλοπρεπής, περίεργος, επιδεικτικός" ή "ρηχός"!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ