Πέμπτη 4 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
Αρχίζει το φαγοπότι

Πανηγυρικό χαρακτήρα προσπάθησε να προσδώσει ο Στ. Λογοθέτης στην έναρξη των εργασιών για το δίκτυο διανομής Φυσικού Αερίου στον Πειραιά, αποκρύπτοντας τον ουσιαστικό ρόλο, που θα παίξουν οι ιδιώτες σε όλα τα στάδια του έργου, από την κατασκευή, μέχρι τη διαχείριση και τη διανομή του δικτύου

Το μαύρο - άσπρο προσπάθησε να παρουσιάσει ο δήμαρχος Πειραιά Στ. Λογοθέτης,στη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου για την έναρξη των εργασιών του δικτύου διανομής Φυσικού Αερίου στον Πειραιά.

Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν δείχνουν ένα έργο αξίας 930 δισεκατομμυρίων δραχμών, αποτελούμενο από ένα δίκτυο διανομής 38,2 χιλιομέτρων και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης "κάπου" προς το τέλος του '96. Την κατασκευή έχει αναλάβει η ΕΛΤΕΡ ΑΤΕ, ενώ τα σχέδια έγιναν σε συνεργασία της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ) και της γαλλικής εταιρίας SOFREGAZ.Το έργο αποτελεί κομμάτι του συνολικότερου σχεδιασμού διανομής Φυσικού Αερίου στη χώρα, που σε πρώτη φάση, όπως επανέλαβε χτες ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ Χρ. Βερελής,θα αποτελείται από ένα δίκτυο 400 χιλιομέτρων που θα κοστίσει 6,6 δισεκατομμύρια δραχμές. Η χρηματοδότηση θα γίνει κατά 47% από την Ευρωπαϊκή Ενωση, ενώ τα υπόλοιπα ποσά θα προέρχονται από το ελληνικό δημόσιο αλλά και από δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ολα αυτά είναι όμως τα φαινόμενα, γιατί το μεγάλο "φαγοπότι" θα γίνει στη φάση της διανομής, όπου οι ιδιώτες περιμένουν, όπως πάντα, στη "γωνία". Συγκεκριμένα, στην Εταιρία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ), όπως παραδέχτηκε και ο Στ. Λογοθέτης, προβλέπεται να συμμετέχει κατά 49% των μετοχών η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ οι υπόλοιπες μετοχές, δηλαδή η πλειοψηφία, θα δοθούν σε ιδιώτες!

Με βάση τα παραπάνω, προκύπτουν εύλογα ερωτήματα, αφού ούτε ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ ούτε ο Στ. Λογοθέτης ξεκαθάρισαν ποιος θα καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική, με δεδομένο το γεγονός της συμμετοχής των ιδιωτών στην υπόθεση και, συνεπώς, ποιος εγγυάται ότι θα ακολουθηθεί κοινή τιμολογιακή πολιτική σε όλη τη χώρα;

Αλλά και ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ είπε μόνο τη... μισή αλήθεια. Οπως είχε καταγγείλει και το ΚΚΕ στη Βουλή, κατά τη διάρκεια της συζήτησης σχετικά με τα άρθρα του νομοσχεδίου περί σύστασης σώματος ενεργειακού ελέγχου, που αφορούν στην εισαγωγή, μεταφορά, εμπορία και διανομή του Φυσικού Αερίου, το όλο έργο κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα. Κι αυτό, όχι μόνο εξαιτίας του μεγάλου κόστους, αλλά και από την αναστολή της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα. Μάλιστα, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής είχε υπογραμμίσει ότι οι ιδιώτες παίρνουν το φιλέτο των αγορών, που είναι η Αθήνα και ο Πειραιάς.

Στο φόντο αυτής της κατάστασης, οι "αισιόδοξες" προβλέψεις, τόσο του δημάρχου Πειραιά, όσο και του δημάρχου της Δραπετσώνας Κ. Χρονόπουλου,φαντάζουν τουλάχιστον ουτοπία. Ο τελευταίος μάλιστα, που επέχει και τη θέση του προέδρου της Περιφερειακής Επιχείρησης Διαχείρισης Φυσικού Αερίου (ΠΕΔΦΑ), μία διαδημοτική επιχείρηση 20 δήμων της Αττικής, έκανε και διάφορα όνειρα περί αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Εταιρία Διανομής!

Η ΠΕΔΦΑ υπέγραψε σύμβαση με τη ΔΕΠΑ και αναλαμβάνει τη διοίκηση του έργου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΠΑ, ανάλογες συμβάσεις έχουν υπογραφεί και με άλλες ανάλογες επιχειρήσεις, όπως στο Βόλο και τη Λάρισα και σύντομα θα υπογραφούν και στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, η σκανδαλώδης συμμετοχή των ιδιωτών στη διανομή του αερίου καθιστά την Τοπική Αυτοδιοίκηση προκάλυμμα των ιδιωτικοποιήσεων και σ' αυτόν το σοβαρό τομέα, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι δημοτικές αρχές, που έχουν αποδεχτεί αυτόν το ρόλο, όπως ο Πειραιάς, κάνουν απλώς τα πράγματα πιο "εύκολα" για το ξεπούλημα και του ενεργειακού τομέα.

Γρ. Τρ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ