Κυριακή 14 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
"Τσούζουν" οι πραγματικές αυξήσεις ασφαλίστρων

Μέχρι και 77% φτάνουν οι αυξήσεις των καθαρών ασφαλίστρων, που επέβαλαν από την 1 - 1 - 96 οι ασφαλιστικές εταιρίες, ενώ μεγαλύτερες θα είναι οι αυξήσεις των γιωταχήδων που κατοικούν στο Λεκανοπέδιο Αττικής. Ο "Ρ" παραθέτει τις 10 φτηνότερες και 10 ακριβότερες ασφαλιστικές εταιρίες

Αυξήσεις στα - καθαρά μόνο - ασφάλιστρα των ΙΧ οχημάτων μέχρι και 77% για το 1996, είναι το τίμημα της πλήρους απελευθέρωσης στο χώρο της ασφάλισης του αυτοκινήτου και της εναρμόνισης της ελληνικής ασφαλιστικής νομοθεσίας με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή που επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ενωση, το οποίο καλούνται να πληρώσουν πάνω από δύο εκατομμύρια οδηγοί, όσοι δηλαδή ιδιοκτήτες ΙΧ συνάπτουν συμβόλαια από την 1η Γενάρη και όσοι θα ανανεώσουν μέσα στο χρόνο τα συμβόλαιά τους. Αυτό προκύπτει από τους τιμοκαταλόγους που εφαρμόζουν ήδη από την 1η Γενάρη 98 συνολικά ασφαλιστικές εταιρίες, ελληνικές και αλλοδαπές οι οποίοι δόθηκαν στη δημοσιότητα την προηγούμενη βδομάδα.

Οι αυξήσεις που καταγράφονται στους επίσημους τιμοκαταλόγους ξεκινούν από1% και φτάνουν μέχρι και 77%,ενώ ο μέσος όρος των αυξήσεων σε όλες τις εταιρίες ξεπερνά το 25%,διαψεύδοντας περίτρανα τόσο τον υπουργό Εμπορίου ο οποίος επέμενε ότι μεσοσταθμικά οι αυξήσεις δε θα ξεπεράσουν το 15%,όσο και τον πρόεδρο της Ενωσης Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων Ελλάδας, που τοποθετούσε το ποσοστό αυτό στο 20%.

Τα νέα ασφάλιστρα των ΙΧ που είναι αυξημένα μέχρι και 77% καταγράφουν ανάγλυφα τη μετακύληση στις τσέπες των οδηγών του υπερδιπλασιασμού των υποχρεωτικών κατώτατων ορίων ασφαλιστικής κάλυψης τόσο για υλικές ζημιές όσο και για σωματικές βλάβες, ο οποίος εντάσσεται στα πλαίσια σχετικής κοινοτικής οδηγίας για την εναρμόνιση της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή. Συγκεκριμένα, στο τέλος του 1995 αναπροσαρμόστηκαν για τελευταία φορά τα κατώτατα αυτά όρια, φτάνοντας η υποχρεωτική κατώτατη κάλυψη για υλικές ζημιές τα 30 εκατ. δρχ. από 14 που ίσχυε και η αντίστοιχη για σωματικές βλάβες τα 150 εκατ. δρχ. από 70 εκατ. Ετσι, η κοινοτική πολιτική που εφαρμόζει κατά γράμμα η ελληνική κυβέρνηση, ανεξάρτητα από το εάν αυτή αντικατοπτρίζει την ελληνική πραγματικότητα, δίνει ένα ακόμα καλό πρόσχημα στις εταιρίες να φουσκώσουν με το παραπάνω τα ασφάλιστρα των οχημάτων. Ενώ, από φέτος εισάγεται και το νέο "κόλπο" των ασφαλίστρων δύο ταχυτήτων. Δηλαδή, οι γιωταχήδες του Λεκανοπεδίου της Αττικής θα πληρώσουν ασφάλιστρα αυξημένα κατά 10% σε σχέση με τους οδηγούς της υπόλοιπης Ελλάδας, με το πρόσχημα ότι στην περιοχή αυτή σημειώνεται η πλειοψηφία των ατυχημάτων όλης της χώρας.

Παράλληλα, θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι οι τιμές που περιλαμβάνονται στους επίσημους τιμοκαταλόγους είναι μόνο οι τιμές εκκίνησης για τη διαμόρφωση των τελικών ασφαλίστρων.Πάνω σ' αυτές τις τιμές προστίθεται ένα 25% - 26% (είναι τα διάφορα τέλη υπέρ τρίτων καθώς και η αύξηση του ποσοστού από 2% μέχρι 5% για τη δημιουργία επικουρικού κεφαλαίου των ασφαλιστικών εταιριών). Εάν, δε, προστεθούν οι επιβαρύνσεις για τους "κακούς" οδηγούς, που σημαίνει ένα 20% για κάθε ατύχημα που προκαλούν επί του ασφαλίστρου, τότε η "σούμα" φτάνει πολύ υψηλότερα.

Για παράδειγμα:

  • Το ασφάλιστρο των 68.470 δρχ. φτάνει τις 86.272 δρχ.αυξημένο κατά17.802 δρχ. με την επιβάρυνση του 26%.
  • Το ασφάλιστρο των 75.878 δρχ. θα ανέλθει στις 95.606 δρχ. Ο ασφαλισμένος δηλαδή θα το πληρώσει 19.728 δρχ. παραπάνω απ' ό,τι εμφανίζεται στον τιμοκατάλογο.

Μελίνα ΖΙΑΓΚΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ